• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic VIII 1.8 + LPG

marzab

Użytkownik
Samochód
Honda Civic VIII UFO 1.8 i-VTEC
Marka samochodu
Honda Civic VIII
Budżet/ile litrów
120/4l
Styl jazdy
Silnik
1.8
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Od 0w20 do 10w40
Jaki olej masz obecnie
Motul eco-nergy 5w30
Witam. Jestem posiadaczem Hondy Civic UFO 1.8 + LPG. Aktualny przebieg to około 180 tys. Za 1,5k czeka mnie wymiana ( stosuje interwał 10k km) Autem jeżdżę prawie 2 lata i zrobiłem 40k km. Dotychczas lalem takie oleje jak Amsoil,Volveline,motul - wszystkie 5w30 ACEA A3/ A5 (kolejność wymian oleju). Przyznam ze na Amsoilu silnik pracował najlepiej ale cena jest zbyt wysoka jak na moje zastosowania. Autem jeżdżę do pracy po zakorkowanym mieście a w weekendy robię trasy po 200-300 km. Dodam tylko ze auto bierze około 1l oleju pomiędzy wymianami. Pomyślałem żeby przejść 5w30 na 5w40 ale nie wiem czy to dobry pomysł przy moim stylu jazdy (czerwone pole odwiedzam tylko przy jeździe autostrada). Dlatego tez szukam jakieś fachowej pomocy odnośnie doboru oleju. Czy zmieniać na w40 czy może zastosować jakiś dodatek do oleju?
Na ten moment myślałem o Specolu Gold (czytałem wiele dobrych oponi o nim na forum) lub właśnie shell ultra helix 5w40. Chciałbym aby cena za olej 4l nie przekroczyła 120 zł. Pozdrawiam
 
na pewno zdecyduje sie na ktoryś z wymienionych ale przejrzalem forum mysle czy by nie wlac Archoila 9100? Warto do takiego zwyklego Civica?
 
Analiza z naszego forum, porządną oliwa:

 
Dziękuje zabieram się za przeczytanie


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
odswiezam temat, zbliza mi sie kolejna wymiana oleju, na liczniku peklo 200kkm chcialbym zalac cos porzadnego teraz do auta. W serwisie w DE chwalili bardzo olej Meguin 5w40 a3 100% PAO. Jak myslicie warto wlac go? aktualnie mialem wlany shell ultra helix 5w30 a3, ale dziwnym trafem mam powiekszony pobor oleju na nim (1,5l/10kkm)
 
Tak, mieszkasz w Niemczech? Odnośnie Shella czasami dochodzi początkowo do większego zużycia na tych olejach.
 
Tak, mieszkasz w Niemczech? Odnośnie Shella czasami dochodzi początkowo do większego zużycia na tych olejach.
Nie mieszkam ale pracuje w niemieckiej firmie automotive i mam kontakt z serwisami samochodowymi/mechanikami. Wybralem shella wlasnie ze wzgledu na jego wlasicwosci zalalem ale zdziwil mnie ten spory pobor, reszta bez zarzutow. w ogarnietych serwisach leja wlasnie tego meguina 5w40 a jest mozna powiedziec "tani"w DE a jednak 100% PAO.
 
Shell to bardzo dobry olej, bazujący na GTL. Lecz jak pisałem czasami początkowo dochodzi do zwiększonego poboru oleju, lecz się stabilizuje z reguły z biegiem czasu. Możesz spróbować czy na Meguinie będzie poprawa, może to też być kwestia mechaniczna itp. (?) lecz jesteś pewny, że silnik jest w dobrym stanie?

Prawdę pisząc nie znam żadnego serwisu który stosuje oleje Meguina. Prędzej Liqui Moly. I to prawda, najtańszy olej bazujący wyłącznie na PAO. Oprócz tego jest jeszcze Rowe oraz Kroon Oil Poly Tech.
 
Mozliwe ze kolejny interwal 10kkm na Shellu by zmniejszyl pobor oleju. Silnika nie sprawdzalem pod katem mechanicznym ale wczesniej nie mialem takiego poboru.
 
Z wiekiem i przebiegiem oleju ubywa, zwykle przez uszczelniacze. Jak się korzysta z wysokich obrotów to też normalne, że jest pobór. Opinie o shell-u są takie, że znika, sam nie jeżdżę na shell-u więc nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć. W rodzinie mam takie Ufo, od lat jeździ na zwykłym valvo synpower 5w30, poborów nadmiernych nie ma, ale bez LPG. Poprzedni właściciel stosował 10w40 shell hx6, również bez problemów, silnik zdrowy i czysty. To nie są wymagające jednostki napędowe. Zrób jeszcze jeden interwał i zobaczysz czy się coś zmieniło.
 
Z wiekiem i przebiegiem oleju ubywa, zwykle przez uszczelniacze. Jak się korzysta z wysokich obrotów to też normalne, że jest pobór. Opinie o shell-u są takie, że znika, sam nie jeżdżę na shell-u więc nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć. W rodzinie mam takie Ufo, od lat jeździ na zwykłym valvo synpower 5w30, poborów nadmiernych nie ma, ale bez LPG. Poprzedni właściciel stosował 10w40 shell hx6, również bez problemów, silnik zdrowy i czysty. To nie są wymagające jednostki napędowe. Zrób jeszcze jeden interwał i zobaczysz czy się coś zmieniło.
no wlasnie to auto nie ma lekko, jazda miasto-autostrada, srednie spalanie 8-9l, czesto krecone pod 5-6k rpm, mozliwe ze wlasnie przy drugim interwale ten pobor oleju by sie ustabilizowal
 
@marzab

to w twoim przypadku ciekawą opcją może być też Shell Helix Ultra 5w40, lżejsza 40stka która bywa stosowana w tych silnikach z pełnym powodzeniem.

EDIT:
Zapomniałem o inny kandydacie, Mobil FS 0w40, olej droższy niż Shell ale bardzo dobrej jakości.
 
no wlasnie to auto nie ma lekko, jazda miasto-autostrada, srednie spalanie 8-9l, czesto krecone pod 5-6k rpm
no to jak go kręcisz tak przez dłuższy czas, to nie dziw się że olej łyka.
temat przerabiałem w Colcie CJ przy spokojnej jeździe pobór praktycznie zerowy, a w trasie łykał sporo oleju ze względu na wyższe obroty.
 
Back
Top