• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CRV III 2.0 Benzyna

Zerro

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Honda CRV III
Budżet/ile litrów
200/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 i-VTEC 4WD RE5 benzyna
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A1/B1, A3/B3, A5/B5 0W-20/30/40, 5W-30/40, 10W-30/40
Jaki olej masz obecnie
Millers EE Performance ECO 5W30
Witam,
Potrzebuję pomocy w wyborze optymalnego oleju dla mojej Hani z przebiegiem 340k km, rocznie od paru lat robię ok. 10k km z jednym dłuższym wyjazdem 4k km więc nie za dużo.
Zawsze lałem Millersa EE Longlife 5W30 i praktycznie nie brała oleju, w zeszłym roku zalałem tego Performance i zauważyłem że pobór oleju się zwiększył, oczywiście też nie jakoś drastycznie ale zawsze. Dobra nie zanudzam i prosiłbym o pomoc, czy zostać przy tym Millersie czy jednak będzie coś „lepszego” i ewentualnie dlaczego?
 
Tutaj masz analizę oleju który jest w twoim silniku
 
Millers jak na swoją cenę szału nie robi. W założonym budżecie masz japoński Eneos Xprime 5w30. Niedługo powinna być szeroka jego analiza na forum, ale już dziś można założyć, że ten olej będzie się wyróżniał na tle konkurencji.
 
@Hlava w wyszukiwarce eneosa nie ma tego prime do mojej crv a jest tylko hyper multi sugerowany.

Co do millersa to do 200 zł mam 5L wiec nie chyba też aż tak drogo.
 
Mobil 1 FS 0W40 to powinien być pierwszy wybór i prawdę powiedziawszy, nie wiem czy coś lepszego znajdziesz w tej klasie.
 
@Toyo jest tyle fajnych nisko lepkościowych formulacji, że lanie takiego grubasa mija się z celem. Honda sprawuje się dobrze na niskim HTHS
 
W sumie masz racje. Mobil 1 FS 0W40 fajnie sprawdza się w silniku 2.4 i-vtec. U wujka w tym silniku dobrze sprawdza się Castrol MAGANTEC STOP-START 5W-30. Także też nie jestem zwolennikiem grubasków. Sam zalewam do mojego valvematica Eurol Syntence LV 0W-20.

 
Może coś z Petro Canada? Masz u nich rozpiętość od 0w20 do 5w30. Ich oleje spełniają najnowsze API SP, Ilsac GF6. Cena około 200 zł za 5 litrów.
 

Attachments

  • SUPRME SYNTHETIC IM-7978E 2005.pdf
    138,1 KB · Odwiedzin: 41
Że też nikt jeszcze nie zaproponował orlena DEX1 :D Jeśli natomiast rzeczywiście OP idzie w pułap 2 stówek, to ja bym brał tego eneosa.
 
Nie jest Ci potrzebne C3 do benzyny. XPrime 5w30 jest API SP i ILSAC GF6 więc ma wszystko co lubią japońskie silniki 🤭
 
Back
Top