• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda VFR 1200F manual

xcracer

Użytkownik
Samochód
Opel Zafira C, 2.0 CDTI 165KM->204KM/454Nm
Marka motocykla
Honda
Budżet/ile litrów
250zł/4L
Styl jazdy
Silnik
V4, chłodzony cieczą, pojemność 1237 ccm
Jakiego oleju wymaga instrukcja
JASO MA2
Jaki olej masz obecnie
Silkolene XP PRO 10w40
Zbliża się czas wymiany oleju w mojej VFRce. Obecnie mam zalany Silkolene XP PRO 10w40 + AR9100. Motocykl nie wykazuje żadnego poboru oleju. Ze względu na małe przebiegi, które obecnie robię olej wymieniam raz w roku czyli co ok. 6000km.

Zostać przy powyższym zestawie czy może polecacie inny olej, który lepiej sprawdzi się w tym motocyklu?
 
Pokaż manual, jeśli masz. Podejrzewam, że Honda zaleca 10W30 na pierwszy wybór i taką lepkość w takim wypadku polecam.

Honda OEM 10W30
Castrol 10W30
Fuchs 10W30

Byłem bliski zakupu VFR800, ale stan techniczny na oględzinach wzbudzał spore podejrzenia.
 
Manual dopuszcza 10w30 jak i 10w40. Ze względu na to, że tak na prawdę motocykl w większości jeździ w trasie z plecaczkiem i prędkościami niemieckimi ;) postawiłem na grubszy olej.
 
@xcracer możesz spokojnie zostać na Silkolene Pro, to są bardzo dobre oleje, może nawet w ścisłej topce olejów motocyklowych.
Taniej możesz spróbować Shella Advance Ultra 4T 10W40, chyba bezkonkurencyjny olej w swoim przedziale cenowym, a może i sporo powyżej jego, masz fajny pakiet z Borem i Molibdenem.
Bardzo fajne są też Castrol Power1 Racing, szczególnie 10W30.
Ewentualnie, moje ostatnio ulubione oleje, z pakietem pod API SN PLUS - Liqui Moly, a wyjątkowo fajne są te z serii Race.
 
Ze względu na to, że tak na prawdę motocykl w większości jeździ w trasie z plecaczkiem i prędkościami niemieckimi ;) postawiłem na grubszy olej.
To błąd, chyba, że Honda w manualu zaleca stosowanie takiej lepkości przy takowym użytkowaniu. Ja również jeżdżę z plecaczkiem i odwiedzam drogi ekspresowe, czy autostrady, oraz tereny górzyste i nie zamierzam podbijać lepkości powyżej parametru 30. Polecam szczerze 10W30 od Castrola, oraz stosowanie płukanki przy każdej zmianie oleju.

Podbijanie lepkości moze powodować wzrost temperatury w niektórych obszarach silnika przez większe opory. To jest mit, że wyższe lepkości lepiej chronią. Na olej składa się więcej czynników, niż sama lepkość. Nie twierdzę, że cokolwiek stanie się na 10W40, ale informuję raczej w celach edukacyjnych, abyś nie wierzył we wszystko co słyszysz, czy czytasz na forach moto.
 
Zalewaj Shella Advance Ultra 4T 10W40 i będzie dobrze :) TUTAJ masz jego analizę.
 
Panowie dziękuję za odpowiedzi :)

Generalnie jeśli motocykl już jeździ, jedzie tam gdzie klimat jest zdecydowanie cieplejszy stąd wybór 10w40.

Tak jak wcześniej pisałem manual dopuszcza taką lepkość.
 
gdzie klimat jest zdecydowanie cieplejszy
Być może i tak, natomiast panujące w Polsce temperatury w okresie letnim, jak to uśrednimy, to raczej tropiki nam nie wyjdą ;) A udało mi się śmigać w fali upałów, gdzie asfalt miał w okolicach 44 stopni [tak pokazywało przy drodze] i Hania żyje i ma się dobrze.

Shell to fajny wybór, gdyby mieli lepkość 10W30, z pewnością bym wlewał.

Piszemy o Castrolu, czy Shellu, ale i nasz Orlen Platinum Rider 4T 10W40 jest godny uwagi, a przy tym trochę tańszy.
 
@xcracer zostań na 10W40, V-ki to gorące jednostki, już nie mówiąc o tak szczelnie zamkniętych, jak w dużej VFR.
Jeżeli nie masz zastrzeżeń do Sikolene, to przy nim zostań, to są bardzo dobre oleje w niegłupiej cenie. Jeżeli chcesz coś tańszego, to spróbuj Shella, bo to znowu najciekawszy wybór w swoim przedziale cenowym, i w sumie na tym bym się zatrzymał. LM Race, choć bardzo ciekawy, to już przedział 300 zł+, a raczej nie po to tutaj jesteśmy :).
Możesz jeszcze mieć na uwadze Power1 Racing od Castrola, aczkolwiek, pomimo że bardzo te oleje lubię, skłaniał bym się jednak ku Shellowi.
 
Panowie bardzo dziękuję za odpowiedzi.

@Zielony34 ten motocykl jeździ czasem tam gdzie termometr pokazuje 43 stopnie w cieniu więc myślę, że pozostanie przy lepkości 10w40 będzie dobrym pomysłem.

@Triumphator masz rację, silnik w dużej VFR to zdecydowanie gorąca jednostka i nie mam na myśli tylko osiągów ;)
Nie mam zastrzeżeń do tego oleju. Używam go już w trzecim motocyklu, który posiadam. Pewną zaletą Silkolene jest również to, że nigdy nie spotkałem się z podróbką ani też nie słyszałem żeby ktoś te oleje podrabiał.

Przy moich obecnych niewielkich rocznych przebiegach cena oleju nie ma znaczenia...
 
43 stopnie w cieniu więc myślę, że pozostanie przy lepkości 10w40 będzie dobrym pomysłem.
Równie dobrym, jak 10W30, serio, nie ma co się bać takich lepkości, tym bardziej, że Honda zaleca to jako pierwszy wybór. Natomiast 10W40 nie będzie złym wyborem i poszedłbym w Shella.
 
W garażu znalazłem pół bańki Silkolene XP Pro 10w40, który ma minimum 2 lata.

Myślicie, że mogę dokupić brakującą ilość i zalać czy lepiej kupić świeży olej?
 
Myśle że możesz.
 
Ja bym wlał.
 
Lej śmiało. Kupa pojazdów jeździ 2 lata na jednym oleju, a tu masz zdrowy i jeszcze dostanie dolewkę świeżego, będzie lux.
 
Panowie jaki olej przekładniowy możecie polecić do tego motocykla?

Instrukcja mówi o lepkości 80w90. Czy Amsoil Severe Gear o wspomnianej lepkości będzie dobrym wyborem?

Potrzebuję 200-250ml więc budżet nie ma znaczenia.
 
Każdy 80w90 będzie wystarczający.
Ja bym celował w Shell ,Castrol,Fuscha
 
Obecnie jest zalany Castrol Transmax Axle EPX 80w90. Taki zalało ASO kiedy motocykl trafił do nich na akcję serwisową związaną z wałem kardana.
 
Możesz jeszcze zalać motula HD 80w90
 
Back
Top