- Marka samochodu
- Hyundai i30 II
- Budżet/ile litrów
- 300 / 4
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6 GDI G4FD
- Data produkcji
- 2013
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W30 / A5/B5
- Jaki olej masz obecnie
- RAVENOL CLEANSYNTO FDS 5W30 USVO
Witam Panowie.
Na prawdę długo, od ładnych paru lat czytam nasze forum - przyszła pora żeby się zarejestrować, podziękować i spytać o niejasności których przez te lata zebrało się tyle że ręce opadają.
A mianowicie:
Posiadam Hyundaia i30 2 generacji - model 2013 czyli przed faceliftingiem. Silnik to fajna jednostka 1.6 GDI z rodziny Gamma - model G4FD.
Hyundai wg instrukcji poleca Shella 5W30 - Helix Ultra Professional AF z tym że już dawno czytałem między innymi na tym forum że polecany olej to ten którego producent dał więcej w łapę producentowi auta. Fakt faktem - w starych instrukcjach polecany był Castrol, na ten moment to Shell.
W każdym razie - samochód posiada 110tyś km przebiegu w tym 50kkm na LPG.
O ile przez pierwsze 2 wymiany oleju (auto kupione przy przebiegu 39kkm - olej wymieniony przy 40 i 50kkm) korzystałem z wtedy ciężko dostępnego Ultra Professionala od Shella o tyle po poczytaniu forum doszedłem do wniosku (pewnie błędnego?) że najlepszy będzie olej full syntetyk na bazie PAO - jedyny który na obecne czasy był "najlepszy" to RAVENOL CLEANSYNTO FDS 5W30 USVO.
Czy na ten moment nadal dobrym wyborem będzie Ravenol? Przebieg zbliża mi się do wymiany oleju i filtrów i drapię się po głowie i myślę...
Nie posiadam w aucie ani filtra DPF ani FAP. Wiem że biją ale nie wiem w którym kościele że oleje "Full SAPS" lepiej chronią silniki niż te niskopopiołowe - racja?
Czy warto wymienić olej na 5W40 czy trzymać się 5W30? Silnik fajnie żeby wytrzymał jak najdłużej, olej wymieniam co 10 tyś km. Trasy jakie robie to do pracy 35km w jedną stronę 15x w miesiącu czyli jakieś 1050km do samej pracy + z drugie tyle po mieście. Do tego dochodzą kilka razy do roku dłuższe trasy 250km+ / wakacje. Auto stoi na dworze więc fajnie żeby był silnik chroniony zarówno w zimie przy -20*C i normalne odpalał jak i przy 35*C autostradowej jazdy.
Jeśli jeszcze coś muszę dodać to można napisać.
Ahh - cena nie gra roli w zasadzie, myślałem że do około 200zł za 4L idzie znaleźć coś porządnego. Oleju nie bierze - przynajmniej na tyle żebym musiał dolewać, przy sprawdzeniu raz w miesiącu też nie widzę zmian na bagnecie.
Pozdrówka.
Na prawdę długo, od ładnych paru lat czytam nasze forum - przyszła pora żeby się zarejestrować, podziękować i spytać o niejasności których przez te lata zebrało się tyle że ręce opadają.
A mianowicie:
Posiadam Hyundaia i30 2 generacji - model 2013 czyli przed faceliftingiem. Silnik to fajna jednostka 1.6 GDI z rodziny Gamma - model G4FD.
Hyundai wg instrukcji poleca Shella 5W30 - Helix Ultra Professional AF z tym że już dawno czytałem między innymi na tym forum że polecany olej to ten którego producent dał więcej w łapę producentowi auta. Fakt faktem - w starych instrukcjach polecany był Castrol, na ten moment to Shell.
W każdym razie - samochód posiada 110tyś km przebiegu w tym 50kkm na LPG.
O ile przez pierwsze 2 wymiany oleju (auto kupione przy przebiegu 39kkm - olej wymieniony przy 40 i 50kkm) korzystałem z wtedy ciężko dostępnego Ultra Professionala od Shella o tyle po poczytaniu forum doszedłem do wniosku (pewnie błędnego?) że najlepszy będzie olej full syntetyk na bazie PAO - jedyny który na obecne czasy był "najlepszy" to RAVENOL CLEANSYNTO FDS 5W30 USVO.
Czy na ten moment nadal dobrym wyborem będzie Ravenol? Przebieg zbliża mi się do wymiany oleju i filtrów i drapię się po głowie i myślę...
Nie posiadam w aucie ani filtra DPF ani FAP. Wiem że biją ale nie wiem w którym kościele że oleje "Full SAPS" lepiej chronią silniki niż te niskopopiołowe - racja?
Czy warto wymienić olej na 5W40 czy trzymać się 5W30? Silnik fajnie żeby wytrzymał jak najdłużej, olej wymieniam co 10 tyś km. Trasy jakie robie to do pracy 35km w jedną stronę 15x w miesiącu czyli jakieś 1050km do samej pracy + z drugie tyle po mieście. Do tego dochodzą kilka razy do roku dłuższe trasy 250km+ / wakacje. Auto stoi na dworze więc fajnie żeby był silnik chroniony zarówno w zimie przy -20*C i normalne odpalał jak i przy 35*C autostradowej jazdy.
Jeśli jeszcze coś muszę dodać to można napisać.
Ahh - cena nie gra roli w zasadzie, myślałem że do około 200zł za 4L idzie znaleźć coś porządnego. Oleju nie bierze - przynajmniej na tyle żebym musiał dolewać, przy sprawdzeniu raz w miesiącu też nie widzę zmian na bagnecie.
Pozdrówka.