• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Insignia B 2018 benzyna 1.5 165KM

kris990

Użytkownik
Samochód
Opel Insignia B
Marka samochodu
Opel Insignia B
Budżet/ile litrów
160 / 4L
Styl jazdy
Silnik
ENG-4 CYL 1,5L DOHC VVT TURBO (LFV)
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 / 0w20
Jaki olej masz obecnie
nie wiem, z książki opla wynika GM 0w20
Cześć,
Stałem się posiadaczem Opla Insignia B z 2018 roku z silnikiem benzynowym 1.5 165km. Wg.wszelkich informacji jakie mam auto bez GPF.
Przebieg to 131 tyś km. Nie są mi znane dokładne interwały natomiast przypuszczam, że było to LL ale silnik nie wygląda źle pod korkiem.
Chcę zrobić porządek zlewając obecny olej z płukanką, zalać na jakieś 1-2k km świeży olej z płukanką dlugodystansową i docelowo zalać olejem + ceratec.
Pytanie :
W hisotrii ASO w 18 i 19 roku lali 5w30 natomiast od 20 i w 21 lali 0w20. Jeżdżę głównie (90%) na dystansie do 10 km do pracy i z powrotem.
Jaki będzie najrozsadniejszy wybór oleju jesli chodzi o lepkość? Jaki konkretnie polecicie?
Jesli chodzi o plukanki i dodatku to myślałem o plukance szybkiej od AR albo LM pro a dlugosystansowa Oilem a później Ceratec od LM. Czy ma to większy sens? Olej docelowo będzie zmieniany co jakieś 8 do 10k km czyli co okolo 10 miesięcy
 
Last edited:
Olej z normą DEXOS1 GEN2, jeśli jest GPF to serwis zaleca 0w20 (silniki D15...), jeśli nie ma to 5w30 (silniki B15...), zmiana nastąpiła w połowie 2018 roku. Dokładniej sprawdź w książce serwisowej.

Wiesz kiedy ostatnio był zmieniany olej? Jeśli nie to raczej płukanka Ar2820 i już zmieniaj olej na jakiś tańszy. Zrób na nim 5000 km i ponownie płukanka. Wtedy zalej docelowy olej jaki chcesz i co 10tkm wymiany.

Na forum masz analizy Orlen 5w30 Dex1 i Amsoil OE 5w30, jeśli nie masz GPF.
 
Olej z normą DEXOS1 GEN2, jeśli jest GPF to serwis zaleca 0w20 (silniki D15...), jeśli nie ma to 5w30 (silniki B15...), zmiana nastąpiła w połowie 2018 roku. Dokładniej sprawdź w książce serwisowej.
1 rejestracja jest w marcu 2018 zatem auto wyjechało z fabryki najprawdopodobniej na samym początku 2018 roku. Nie było wtedy GPF tak jak piszesz, szły one od sierpnia. Od nowości był ten 5w30 ale może faktycznie warto zmienić na 0w20 jeśli parametry będą dużo lepsze.
Wiesz kiedy ostatnio był zmieniany olej? Jeśli nie to raczej płukanka Ar2820 i już zmieniaj olej na jakiś tańszy. Zrób na nim 5000 km i ponownie płukanka. Wtedy zalej docelowy olej jaki chcesz i co 10tkm wymiany.
olej był zmieniany 13 tyś temu, już najwyższy czas na zmianę. Czyli po płukance AR2820 nie wlewać do świeżego oleju Oilem LL i nie robić 1-2k km tylko czysty olej i zlać po 5? Można w sumie i tak, chciałem zadziałać nieco mocniej jeśli chodzi o wypłukanie stąd pomysł na Oilem LL.

Czyli co, lepiej 5w30 docelowo ? Jeśli tak to jaki ? Mam zaufanie do Shell bo dobrze mi na nim wszystkie auta pracowały.
 
jeżeli chodzi o lepkość to ja bym poszedł w 5w30 ze względu na miejski charakter eksploatacji i krótkie dystanse. Sam olej pomimo iż nie posiadasz GPF to nie zakładał bym z góry że można lać full sapsa, bo np. u mnie w Fordzie też nie ma GPF a producent wymaga oleju w normie "C", ponieważ jest zaawansowany system katalityczny. Tu należy to sprawdzićw instrukcji, ewentualnie można zalać jakieś C3, przy czym raczej bym się skupiał na olejach o formulacji zapobiegającej występowaniu zjawiska LSPI, a więc z normą API SP, czy też Dexos 1 gen.2.
Odnośnie interwału to myślę że 8 tys. km w takich warunkach i z tego względu raczej celował bym w tańsze oleje.
Ja bym do obecnego oleju zalał płukankę postojową AR, pokręcił się z pół godziny w koło komina i zlał ten olej, a do nowego jak najbardziej płukanka Oilsyn LL ale wtedy warto pojeździć na niej z 5 tys. km, szkoda jej wylewać po 2 tys....
 
Czyli co, lepiej 5w30 docelowo ? Jeśli tak to jaki ? Mam zaufanie do Shell bo dobrze mi na nim wszystkie auta pracowały.
Shell nie ma oleju z normą D1g2.
Tzn, może go zalać tylko w sieci MMCars i nie będzie Helix Ultra, tylko seria serwisowa.

Jeżeli chodzi o 0w20, to @dkn ma najlepsze rozeznanie.
 
jeżeli chodzi o lepkość to ja bym poszedł w 5w30 ze względu na miejski charakter eksploatacji i krótkie dystanse. Sam olej pomimo iż nie posiadasz GPF to nie zakładał bym z góry że można lać full sapsa, bo np. u mnie w Fordzie też nie ma GPF a producent wymaga oleju w normie "C", ponieważ jest zaawansowany system katalityczny. Tu należy to sprawdzićw instrukcji, ewentualnie można zalać jakieś C3, przy czym raczej bym się skupiał na olejach o formulacji zapobiegającej występowaniu zjawiska LSPI, a więc z normą API SP, czy też Dexos 1 gen.2.
Odnośnie interwału to myślę że 8 tys. km w takich warunkach i z tego względu raczej celował bym w tańsze oleje.
Ja bym do obecnego oleju zalał płukankę postojową AR, pokręcił się z pół godziny w koło komina i zlał ten olej, a do nowego jak najbardziej płukanka Oilsyn LL ale wtedy warto pojeździć na niej z 5 tys. km, szkoda jej wylewać po 2 tys....
Uważam, że masz rację i utwierdziłeś mnie w przekonaniu co do 5w30 natomiast chętnie wysłucham argumentów za 0w20 o ile takie są. Na pewno musi spełnić wymogi D1g2 - pytanie klucz- jaki olej wybrać? Tańsze to znaczy jakie ? Czasem nie warto oszczędzić 20 zł.

Co do Oilsyn LL to naprawdę aż 5k km? dla mnie to będzie jakieś 4 miesiące i nie wiem czy na pewno dobrze to wpłynie ale nie mam tutaj wiedzy stąd pytanie.

Shell nie ma oleju z normą D1g2.
Tzn, może go zalać tylko w sieci MMCars i nie będzie Helix Ultra, tylko seria serwisowa.
faktycznie jak zacząłem szukać to wyskakuje Shell ale tylko 0w20 z jeszcze nową normą spełniającą wymogi dla GPF.
 
Po chwili zastanowienia, uzupełnię swoje przemyślenia, ze do płukania użyję oryginalnego oleju GM 5w30 spełniającego wymogi D1g2. Wychodzi po 25 zł / L także dość ekonomiczne rozwiązanie a na 5k km nic lepszego pewnie nie potrzebuję. Być może to też warty stosowania olej docelowy jeśli interwał jest co 8 max 10k km ? Pozostaje ta kwestia do przegadania jeszcze.

No i co z dodaniem po płukance Oilsyn LL np. Ceratecu z LM ?
 
Skoro zostałem wywołany do odpowiedzi to dodam od siebie coś na temat oleju Shell Helix Ultra SN Plus 0W20 (analiza pod tym linkiem https://www.oilclub.pl/index.php?threads/shell-helix-ultra-sn-plus-0w20.2867/ ). Na dystansie 6300 km nie zauważyłem nic niepojącego, ani nic wybitnego. Tak jak piszę w wątku z analizą, po ok 5000 km z bagnetu ubyła symboliczna ilość oleju, a może to tylko kwestia tego że dopiero po takim przebiegu dało się łatwo odczytać stan na bagnecie - wcześniej czysty olej był ledwo widoczny. Temperatura oleju przy normalnej eksploatacji nie przekraczała 90 stopni C (zwykle pomiędzy 86 a 88 stopni C przy jeździe drogą ekspresową).W największe upały podczas jazdy ekspresówką osiągnęła 92 stopnie C. Nie napiszę nic o wrażeniach słuchowych, bo jak 20 lat jeżdżę różnymi samochodami na różnych olejach, to nigdy nie zauważyłem różnicy "na ucho". Teraz mam w silniku 0W20, ale OEM Opla wg specyfikacji OV0401547 i poza minimalnie wyższymi temperaturami (ok 2 stopnie C stwierdzone w ciepłe dni jesienią) nie widzę ani nie słyszę różnicy. Na kolejny interwał planuję Eurola Ultrance Eco 0W20, a po przekroczeniu 20 tyś km i analizie oleju zobaczę czy nie poeksperymentuję z 5W30 - prawdopodobnie Yacco Lube GDI (ze względu na 0,8% SAPS i GPF w moim Oplu).

Streszczając odpowiedź w jednym zdaniu, wg mnie 0W20 nie jest zły przy normalnej eksploatacji.
 
Bardzo dziękuję za odpowiedź do wątku.
Przebieg jaki masz faktycznie jest bardzo niewielki więc stosowanie 0w20 ma pewne uzasadnienie, u mnie jest to ponad 130k już.
Jeśli chodzi o olej 5w30 to w poprzednim poście pisałem o oleju GM jako stosowany pod płukanie natomiast jako docelowy zauważyłem właśnie ten olej Yacco i wydał mi się ciekawy. Węzmę go na pewno pod uwagę.
 
To teraz ja napiszę coś nt D1g2 5w30.
Mam taki sam silnik,jak @dkn, tylko bez GPF.
60tys km przejechałem na GM D1g2 i nie miałem powodów do narzekania poza tym, że przy około 8 tys km od wymiany,delikatnie zaczął znikać (2-3mm na miarce). Analiza tego oleju przepracowanego jest w dziale analiz.
Teraz mam na drugi interwał Amsoila Signature Series i ten w ogóle nie znikał po tych 8 tys km.
Na razie przy nim zostaje.
W silniku miałem jeszcze Orlena MAx Expert DEX1,Motula EcoLite i niechlubny dla mnie Ravenol DXG.
Wszystkie oleje poza Ravenolem pracowały poprawnie.

Teraz jako alternatywy dla Amsoila rozważam Eurola Protence i właśnie wymienionego Yacco GDI.
Orlen w sumie pakietem bardzo przypomina Motula i Yacco (jest jego analiza),ale dostępność jak na olej polski - tragiczna.
 
odnośnie oleju do płukania to ten GM może być, jako docelowy zresztą też, możesz na nim zostać albo co interwał sobie zmieniać oleje i zobaczyć który Ci bardziej pasuje. Jednak do miasta wybrał bym 5w30, jak Ci się 0w20 rozrzedzi paliwem to może zrobić się z niego jakieś 0w16...
Nic Ci się nie stanie przez 5 tys. z płukanką Oilsyn LL, spokojnie nawet i 10 tys. można na niej zrobić i więcej. A potem na kolejny interwał można Ceratec, ale ja bym jednak radził spróbować z AR9100 które dodatkowo posiada właściwości czyszczące, a dopiero potem jeszcze Ceratec.
 
@orzeszpole, ale Cię fantazja niesie, jakbyś miał z 10 lat doświadczenia z tymi silnikami ...

@kris990, przede wszystkim potwierdź nam, czy masz GPF, czy go nie masz.
Jak go nie masz, wtedy wybór się komplikuje do 2 lepkości.
 
@SACZI jak już mi coś zarzucasz to może napisz co konkretnie?
 
napisz co konkretnie
Proszę:
odnośnie oleju do płukania to ten GM może być, jako docelowy zresztą też, możesz na nim zostać albo co interwał sobie zmieniać oleje i zobaczyć który Ci bardziej pasuje. Jednak do miasta wybrał bym 5w30, jak Ci się 0w20 rozrzedzi paliwem to może zrobić się z niego jakieś 0w16...
A potem na kolejny interwał można Ceratec, ale ja bym jednak radził spróbować z AR9100 które dodatkowo posiada właściwości czyszczące, a dopiero potem jeszcze Ceratec.
Czyli może jeszcze wlać ceramikera, będzie lepsza mieszanka ...
 
"a dopiero potem jeszcze Ceratec" - może nie do końca precyzyjnie sie wyraziłem, chodziło mi że w następnym interwale Ceratec, a nie że do AR dodatkowo jeszcze Ceratec.

A co uważasz że w przypadku miejskiej jazdy silnik z bezpośrednim wtryskiem nie podleje benzyną i lepkość nie poleci? nie spanie klasę niżej po 8 tys. jazdy w koło komina? mało takich analiz widziałeś?
 
Z tym rozrzedzeniem też nie można uogólniać.
Jak się okazuje, silniki Opla nie leją paliwa "wiadrami" do oleju.
1.4T z późniejszych lat dolewają mniej niż z pierwszych lat produkcji. 1.5T to znowu inna konstrukcja, więc nie wiadomo jak w tym temacie wygląda.
Dodatki - bez komentarza z mojej strony. Ja ogólnie nie zalecam ich stosowania nikomu, bo sam się przekonać nie mogę.

Poza tym niech Autor tematu coś zdecyduje, bo zaczynamy teoretyzować.
 
@kris990, przede wszystkim potwierdź nam, czy masz GPF, czy go nie masz.
Jak go nie masz, wtedy wybór się komplikuje do 2 lepkości.
GPF nie mam, szły dopiero od sierpnia 2018 a ja mam auto z marca.

Co do AR9100 używałem go w 4 czy nawet 5 poprzednich autach i nie widziałem wielkiej różnicy żeby nie powiedzieć żadnej. Tyle, że czułem się lepiej. Możliwe, że faktycznie doczyszczał. Tym razem do Corsy żony wlałem Ceratec (wcześniej 2 wymiany byl ar9100 i Mos2 od LM) i po okolo 1000km słychać było różnicę w pracy silnika na plus po Ceratecu.

Chyba jedynie teraz zastanawiam się nad tym czy lać 5w30 czy 0w20 ale skłaniam się ku 5w30. Teraz kwestia wyboru czy będzie to może Yacco, Millers czy coś innego.
 
Ja nie jestem przekonany do 0w20 w silnikach Opla...
Co do 5w30 dexos1 gen2, większość olejów to nie są "arcydzieła inżynierii olejowej". Z tego powodu polecam po prostu OEM gm dexos1 gen2, który i mnie całkiem dobrze pracował. Bardzo podobnie zachowywały się inne oleje, a różnice zrobił mi dopiero amsoil.
Jeżeli chodzi o yacco gdi, jeden kolega z forum astry 4 interwały na nim przejechał - można stosować, tym bardziej że jest oficjała strona importera i sklep.
Do Millersa nie jestem przekonany, ale nie odradzam. 190pln za 4L to dość dużo.
Orlen dex1 olej ok, ale dostępność tragedia...
 
Back
Top