• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jak usunąć nagar z denek tłoków?

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Wlałem do paliwa Ar6900-p.
2 baki na Ar, a potem 2 baki na Oilem DNA.
Jestem ciekaw, czy utrzymają efekt "oczyszczenia" Oilem.

I jeszcze słów kilka nt zużycia paliwa.
W miesiącach letnich komputer wskazywał mi 6.0-6.1 L/100km.
Styl jazdy i trasy do znudzenia powtarzalne.
W momencie, jak wlałem Oilem Dr Petrol, wskazanie spadło do 5.9.
Zrobiłem jedną dłuższą trasę (2x55km), reszta bez zmian.
Na AR6900-p mam teraz 400 km przejechane, wskazanie komputera stabilizuje się między 6.0, a 6.1.
Od końca września do dzisiaj temperatury spadły z około 15-20C w okolice 0C (dzisiaj u mnie -2C).
Moim zdaniem, delikatna korekta w zużyciu paliwa jest widoczna, ale raczej nie należy oczekiwać "oszczędności".
 
Last edited by a moderator:
Oczywiście im zimniej tym spadki mniejsze , to normalne silnik dłużej się nagrzewa i więcej wciąga początkowo .

Wcześniej u mnie było tak :

PFI - 99% miasto + 6900 = spadek o 1L ,ale to zaczęło się lekko przy pierwszym baku , bardziej przy drugim z 6900 i najbardziej przy trzecim z już samym PB95 . Był spadek przez 2 baki z PB95 i dalej 6400 jeden bak , podczas spadło jeszcze o 0.4L . Kolejny bak z samym PB95 obecnie powraca do spadku z 6900 . W tym przypadku jeszcze urosła ilość km z baku , po obydwu preparatach AR ilość pokonanych km z baku wzrosła od 70km początkowo do ponad 100km na dzień 20/11/2020 . Teraz już inne warunki są .

GDI - 50/50 miasto /trasa czy to 6900 non-stop stosowane , czy 1 bak 6400 to różnic już tak nie widać . Jedynie nieznacznie wzrosła liczba km z baku .
 
Zdjęcia tłoków po przejechaniu 2 baków paliwa (około 84-88L), i dystansie około 1300km.
Wlałem coś w okolicy 130 ml dodatku Archoil 6900-p (2 buteleczki 100ml rozdzieliłem na 3 porcje).
Jazda normalna, bez zwracania uwagi na "test".
cylinder1.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------
cylinder 4.jpg
 
Last edited by a moderator:
Cześć, nie ma tematu odnośnie tego preparatu więc wrzucam moje "denka" z Astry.
Tak wyglądały przed:
przed dr petrol.jpg

A tak wyglądały po:
po dr oilem.jpg
 
@mati, jestem pod wrażeniem, jak ten preparat zadziałał 👍.
 
@friko82 Nieostre z dwóch powodów.
1. Denka tłoków (1,4) przed zastosowaniem dr. petrola były w górnym położeniu jak robiłem zdjęcia i nie umiałem ich wyostrzyć bo czarny nagar dość mocno pochłaniał światło a jak wysuwałem trochę endoskop to gwint od świecy za bardzo odbijał światło.
2. Gorzej doświetlone zdjęcia to i kamera ma gorzej. Tak to jest z tymi budżetowymi kamerkami.
 
@friko82, toż to manipulacje, montaż i szeptany marketing ...

PS
Teraz widzisz ... ?
@mati używał 2 różnych endoskopów.
1 taki, jak mój, czyli max rozdziała 640x480, drugi obsługuje fullhd.
 
@friko82, toż to manipulacje, montaż i szeptany marketing ...
to tu normalne od kiedy obserwuję forum:cool:zawsze przymykam oko i nie traktuję wszystkiego jako prawdy i wyznacznika.
nie uwierzę w wyczyszczenia prawie do błysku po 600km;)efekt jak przy obróbce tłoków podczas remontu silnika, lub przebiegu 1000km:oops:
 
Ja nikogo do niczego nie będę przekonywał bo w moim przypadku preparat się sprawdził.
Nie sugerowałem się żadnym testem tylko wykonałem własny.
Efekty wrzuciłem tu na forum bo może ktoś będzie chciał porównać swoje efekty z tym co się u mnie wydarzyło.
Jeszcze dodam, że 650 z tych kilometrów to trasy a reszta miasto.
 
A zastawialiście się dokąd te przypaleńce poleciały? Turbo, GPF, kat?

Pozdrawiam,
 
Zapewne do układu wydechowego ...
Ja po "czyszczeniu", trzeci bak paliwa dojeżdżam.
Póki co, jest OK.

Z drugiej strony, jak jeździć z takim nagarem...?
Tras po kilkaset km to ja ostatnio nie mam, żeby nagar sam się "wypalił".
Na pewno przed każdą wymianą oleju będę stosował jakiś środek czyszczący.
Doraźnie też coś będę dolewał, bo jak widać, ciężko bez dolewek.
 
Nagar jest systematycznie rozpuszczany i spalany. Ta sama chemia czyści katy, GPF itd więc bez obaw.
 
Back
Top