• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki najlepszy olej do 1.8 TDCI

  • Thread starter Deleted member 931
  • Start date
D

Deleted member 931

Gość
Witam wszystkich.
Chciałbym Was zapytać, jaki olej wybrali byście do fordowskiego diesla 1.8 TDCI z 2005r. Przebieg 255 tys.
Producent zaleca 5w30 A5/B5. Silnik jest teraz po chipie i ostatnio postanowiłem wlać również 5w30, ale A3/B4 C3 wybór padł na Xado SN. Samochód nie ma DPF, więc ostatnio zostanawiam się czy zmienić z mid saps na full saps i czy lepszym wyborem będzie 5w40?
Myślę teraz nad:
1.Meguin Super Leichtlauf 5w40
2.Neste Premium+ 5w40
3.Millers Trident 5w40
4.Texaco Havoline Ultra 5w40
5. Eurol Super Lite 5w40
6. Specol Gold 0/30w40
 
Witam, teraz zalany specol C3 504/507 pół na pół z Orlenem Platinum Maxexpert V wraz z Ar9100. Planuje niedługo wymienić olej i użyć Ar9200. Mam 5 olejów na uwadze.
Specol C3 5w30
Specol Gold 5w30
Lotos Aurum c3 5w30
Lotos Aurum 504/507
Eurol Super Lite 5w30
Który wziąć pod Ar9200?
 
A jak się ma ar9100 w twoim silniku? Ciszej chodzi? Poprawiła się kultura pracy?
Jak poczekasz pewnie niedługo będą analizy lotosów może coś z nich wybierzesz. 5w40 u mnie w benzynie sprawuje się bardzo dobrze
 
Odczucia mam pozytywne. Ogólnie ten silnik nie grzeszy kulturą pracy, jest dość głośny. Mam wrażenie, że od Ar9100 się trochę wyciszył i chodzi bardziej miękko i lżej. Po samej zmianie oleju na normę 504/507 sam dźwięk silnika wydaje się jakby twardszy, może przez niewielki udział PAO, chociaż wątpię, ale ogólne wrażenie jest na plus. Nie chciałbym iść w lepkość 5w40. Fajnie jakby lepkość w 100 stopniach była w granicy 10-12. Norma zalecana A5/B5 to ok 9-10.
 
Tego specola C3 5w30 chętnie zaleje. A ktoś może mi wyjaśnić dlaczego często muszę dolewać olej? Czy może mieć to związek z tworzeniem się warstwy przeciwzuzyciowej przez AR9100 z olejem lub lepszymi właściwościami myjącymi syf w silniku? Czy bardziej może to być związane z tym, że połączyłem ze sobą dwa podobne do siebie oleje w proporcji 50/50 i łączna baza nie jest już tak stabilna?
 
Właśnie przed wymianą turbo wydawało jakieś dźwięki. Po wymianie ustąpiły. Mam zwichrowane łopatki w turbinie, ale działa i tryb awaryjny się nie włączył. Mechanik powiedział żeby jeździć i nie robić, aż łopatki się całkiem nie zepsują i wlecą do wydechu. Uznał że do póki turbo działa, to nie warto naprawiać.
 
Last edited by a moderator:
Szybkie pytanie. Teraz zalany specol C3 504 507 z Ar9100. Rozważałem na kolejną wymianę Specola C3 z ar9200, ale jednak pójdzie teraz Specol Gold 0w40 solo. Czy robić płukankę przechodząc z 5w30 na 0w40? Wolałbym tego uniknąć ponieważ wlałem ar9100
 
Niema potrzeby.
 
Back
Top