• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki najlepszy olej do 1.8 TDCI

  • Thread starter Deleted member 931
  • Start date
D

Deleted member 931

Gość
Witam wszystkich.
Chciałbym Was zapytać, jaki olej wybrali byście do fordowskiego diesla 1.8 TDCI z 2005r. Przebieg 255 tys.
Producent zaleca 5w30 A5/B5. Silnik jest teraz po chipie i ostatnio postanowiłem wlać również 5w30, ale A3/B4 C3 wybór padł na Xado SN. Samochód nie ma DPF, więc ostatnio zostanawiam się czy zmienić z mid saps na full saps i czy lepszym wyborem będzie 5w40?
Myślę teraz nad:
1.Meguin Super Leichtlauf 5w40
2.Neste Premium+ 5w40
3.Millers Trident 5w40
4.Texaco Havoline Ultra 5w40
5. Eurol Super Lite 5w40
6. Specol Gold 0/30w40
 
Nie wiem czy jest sens aż tak bardzo podnosić lepkość. 5w30 a3/B4 lub C3 (HTHS >3,5) powinno być już wystarczające do tego silnika. Jeżeli natomiast bardzo chcesz 5w40 to Meguin powinien być spoko, ten Eurol też jak najbardziej i jest korzystniejszy cenowo (oba oleje mamy przebadane). Jako 3ci wybór z powyższych to "ciekawe" Texaco (analiza na rosyjskim forum, bardzo przyzwoity parametrami olej i jak Eurol nie drogi). Meguin i Eurol to oleje tłuste spełniające normę MB 229.3, Texaco to już nowsza 229.5. Lepiej wymieniać MB 229.3 co 10-15 tys km, niż 229.5 co 30 000 :)
 
Dziękuję za odpowiedź. Jeśli miałbym zostać przy 5w30 A3/B4 to czy Neste Pro full saps ma jakąś dużą konkurencję jakość/cena? :) ewentualnie jakiś dobry olej 5w30 bardziej lepki, gdy silnik osiągnie wyższą temperaturę ;)
 
Last edited by a moderator:
Jeden z lepszych 5w30 A3/B4 to Shell Hexlix. Jako ALternatywę moższe kupić też Shell Helix Ultra 5w40 A3/B4 (dlatego że jest on prawie 30tką, lepkość około 12,9).
 
Jeden z lepszych 5w30 A3/B4 to Shell Hexlix. Jako ALternatywę moższe kupić też Shell Helix Ultra 5w40 A3/B4 (dlatego że jest on prawie 30tką, lepkość około 12,9).
Czy Shell bywa podrabiany? Myślę, że to firma dość komercyjna, która produkuje oleje masowo i nigdy szczerze mówiąc się nad nią nie zastanawiałem ;) jak jest z trzymaniem parametrów i czy są jakieś zmiany w składzie? Z tego co wiem, Meguin czy Eurol twardo się trzymają swoich receptur. Shell jak sądzę jest produkowany w wielu miejscach
 
Shell bywa podrabiany jak każdy duży gracz.
O stabilność i powtarzalność produkcji się nie martw w przypadku Shella.
 
Widzę, że bardzo szukasz niszowych marek;)

Rowe:
- Multi synth DPF 5w30 (ale to C3)
- 5W40 Hightec Synth RS (nie mylić z RSI, bo RSI to pełne HC, a RS PAO)

Ravenol:
- VMP 5w30 (też jest C3)
- Ravenol VST 5w40 (a3/b4)
 
Jeżeli chcesz coś niszowego to Petronas, Repsol, eni, Eneos, Mitasu, oleje firm przerabiających: BP, Aral. Wszystko bardzo dobre oleje a mało znane. W gamie każdego znajdziesz 5W-30 C3.
 
Cena tego w ogóle nie jest adekwatna.
Oczywiście, że nie jest, ale kolega chciał propozycję od Rowe:) W tej lepkości, szukając oleju PAO, Meguin 5w40 jest zdecydowanie lepszy (temp zapłonu) oraz tańszy.
 
Last edited:
Ostanie pytanie. Na co bardziej zwracać uwagę 5w30/40 czy mid/full saps?
Np. w moim przypadku co będzie lepsze 5w40 mid saps czy 5w30 full saps.
Chyba zdecyduje się na olej Neste. Pytanie tylko który wybrać:
1.Neste Pro 5w30 full saps
2.Neste Pro 5w40 c3 mid saps
3.Neste Premium+ 5w40 full saps.
 
Last edited by a moderator:
Z Neste najlepszy byłby Pro F czyli 5W-30 A5/B5. Zawsze głównym wyborem powinien być olej wymagany przez producenta chyba że modyfikacje silnika są na tyle duże, że usprawiedliwiają zmianę.

Jeżeli chcesz zmieniać to raczej na C3, bo będzie bliższy parametrami do ideału. MidSAPS w niczym nie przeszkadza, te oleje mają po prostu inne dodatki.
 
Samochód ma 15 lat, ponad 255 tys. przebiegu i jest ostatnio po chipie. Silnik był montowany jeszcze w Escortach, stara konstrukcja. Stąd moje wahania między mid a full saps. 5w30 A5/B5 jest zalecany, ale chyba nie da takiej ochrony. Dlatego myślę nawet żeby przejść na 5w40. Ostatecznie chyba zdecyduje się na Neste 0w40 full saps ;)
 
Back
Top