• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej 5w40 do e46 330i

rezjjel

Użytkownik
Samochód
BMW e46 M54B30
Marka samochodu
Bmw e46
Budżet/ile litrów
300zl/8l
Styl jazdy
Silnik
M54b30
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
Lotos synthetic plus 5w40
Witam. Przerobiłem olej millersa, ravenola, Castrola. Po jednym cyklu zmieniałem. Wszystkie poza castrolem sprawowały się bardzo dobrze. Później po pozytywnych opiniach na forum zalałem lootos synthetic plus. Już 3 interwał kończę na lotosie. Jest zadowolony. Teraz jego cena poszła. Mocno w górę. Chciałem się podpytać dużo bardziej zaawansowanych userow czy w cenie 90-130zl za 4l dostanę coś lepszego? Myślałem nad valvoline synpower 5w40. Warto czy lepiej zostać na lotosie?
 
Możesz spróbować Totala energy 5w40 to podobny olej do Lotosa
 
Ten valvoline szału nie robi? Total trochę droższy ale może przetestuję. Te e46 jest ostatni sezon u mnie i przed zmianą chciałem poeksperymentować.
 
Shell Helix Ultra 5W40, Mobil1 FS 0W40, z podobnych cenowo do Lotosa masz np. Eurola Super Lite 5W40, który swoją drogą wypadł gorzej, niż Lotos w naszych testach. Valvoline nie będzie złym olejem, ale lepszym od Lotosa też nie, bo forumowe badania pokazały, że ten Lotos to bardzo bardzo solidna oliwa.

Z ciekawości, co było nie tak na Castrolu?
 
Castrola EDGE brało mi więcej. Na wszystkich olejach oprócz Castrola ubytek wynosił około 1,5l na 12k km. Castrola wzięło 2,5l. Nie będę kombinować. Biorę lotosa i będzie git.
 
Alternatywnie do Lotosa polecam Eurol Super Lite 5W40. Bardzo dobra i dokładnie przetestowana oliwa. Lotos co prawda wypadł lepiej ale tylko pod wzgleem 1 parametru i tu raczej zaskoczenia nie powinno być bo Llotos oficjalnie ma aprobatę MB 229.5 wiec jego formulacja musiała pod tym względem być inna niż Eurola, który deklaruje jedynie MB 229.3, choć ostatecznie okaząło się , że wg. przeprowadzonego testu w zakresie badanego parametru również założenia normy 229.5 spełnił. Bardzo chciałbym zobaczyć wyniki pełnego badania Lotosa (takie jak w przypadku Eurola SL) bo jestem ciekaw jak by wypadł pod względem innych parametrów bo na tych z karty chyba nie jest sens za bardzo się opierać. Swoją drogą Lotos podaje noack na poziomie 11,5 a chyba aby była spełniona norma 229.5 to powinien być poniżej 10,0.
 
Bardzo dobra i dokładnie przetestowana oliwa. Lotos co prawda wypadł lepiej ale tylko pod wzgleem 1 parametru
Może raczyłbyś wytłumaczyć, co za tym parametrem się kryje, zamiast zaciemniać rzeczywistość?
O Shear Stability chodzi ...
Owszem, Eurol może uzyskać nawet 229.5 biorąc pod uwagę wynik tego badania, ale oleje spełniające tą normę są znacznie bardziej stabilne. Patrz choćby Shell Heix Ultra 5w40.
Opisując skrótowo, test ten pokazuje jak stabilne są modyfikatory lepkości pod wpływem naprężeń ścinających.
Mówiąc wprost, Eurol pod wpływem ścinania traci lepkość i to w stopniu dość znacznym.
To nie wszystko, polimery w taki sposób zdegradowane stają się potencjalnym źródłem depozytów.

Swoją drogą Lotos podaje noack na poziomie 11,5 a chyba aby była spełniona norma 229.5 to powinien być poniżej 10,0.
Jestem chętny na zorganizowanie kompletnej analizy Lotosa.
A Ty ... ?
 
W ogóle nie rozumiem rozkminki, w tej cenie masz Shell Helix Ultra, który w mojej opinii jest fenomenalnym olejem - stabilność produkcji, liczne analizy, swietny noack, jak dobrze pamiętam ponizej 6%.. w tej cenie, za 115zl sa jeszcze oferty, w tamtym roku kupowałem po 95 zł za banke 4l, niestety ceny tak szaleją, że katastrofa.. 2 lata temu 85zl..
 
Raczej nie ma sensu zmieniać.

W tej cenie (i nawet 100 wyższej) będzie ciężko znaleźć coś co odróżnia się znacząco od reszty. Chyba jedyną ciekawą (nie znaczy lepszą, po prostu ciekawą) alternatywą jest Shell Helix Ultra ze względu na bazę opartą o gaz a nie ropę naftową.
 
Może raczyłbyś wytłumaczyć, co za tym parametrem się kryje, zamiast zaciemniać rzeczywistość?
O Shear Stability chodzi ...
Owszem, Eurol może uzyskać nawet 229.5 biorąc pod uwagę wynik tego badania, ale oleje spełniające tą normę są znacznie bardziej stabilne. Patrz choćby Shell Heix Ultra 5w40.
Opisując skrótowo, test ten pokazuje jak stabilne są modyfikatory lepkości pod wpływem naprężeń ścinających.
Mówiąc wprost, Eurol pod wpływem ścinania traci lepkość i to w stopniu dość znacznym.
To nie wszystko, polimery w taki sposób zdegradowane stają się potencjalnym źródłem depozytów.


Jestem chętny na zorganizowanie kompletnej analizy Lotosa.
A Ty ... ?
Ja się chętnie dorzucę. Proponowałem takie badanie już kilkukrotnie. Zgadzam się z Tobą w kwestii tego, że ten test pokazuje jak stabilne są modyfikatory lepkości pod wpływem naprężeń ścinających. O to właśnie chodzi w tym teście i tu Lotos wypadł rewelacyjnie i sam to napisałem. Natomiast biorąc pod uwagę zastosowanie innych mniej "skutecznych" stabilizatorów lepkosci to wynika Eurola też należy uznać za dobry bo "zaplatał się" na normę 229.5. Sam często zwracałem uwagę na fakt spełniania 229.5 przez różne oleje i traktowania tego jako wyznacznik odpowiednio wysokiej jakości. Natomiast dobrze mieć szerszy obraz oleju i dopiero na tej podstawie wyciągać winsoki o wyższości jednego oleju nad drugim bo Shear Stbility to tylko jeden z wyznaczników jakości oleju. Przykładowo Eurol Synthence 5W30 osiągnął wynik jeszcze lepszy od Lotosa (i to niemal dwukrotnie - utrata lepkości w 90 cyklach to 0,17) co z automatu nie czyni go najlepszym olejem .
 
@tomek evo, to jaki zakres analiz?
NOACK, różne temperatury, 4ball, SAPS ... ?
Do tego kilkadziesiąt analiz z Polwax.
Możemy dorzucić również Eurola, jak się chętni znajdą.
 
Raczej nie ma sensu zmieniać.

W tej cenie (i nawet 100 wyższej) będzie ciężko znaleźć coś co odróżnia się znacząco od reszty. Chyba jedyną ciekawą (nie znaczy lepszą, po prostu ciekawą) alternatywą jest Shell Helix Ultra ze względu na bazę opartą o gaz a nie ropę naftową.
Shell jest bardzo fajny i na pewno wart swojej ceny i jak najbardziej jest wartą rozważenia alternatywą natomiast zwróciłbym uwagę na fakt, że jego lepkość jest bliska granicy lepkości 5W30 a do tego silnika moim zdaniem lepiej pasuje taka nieco grubsza 40-taka.
Post automatically merged:

@tomek evo, to jaki zakres analiz?
NOACK, różne temperatury, 4ball, SAPS ... ?
Do tego kilkadziesiąt analiz z Polwax.
Możemy dorzucić również Eurola, jak się chętni znajdą.
Eurol SL 5W40 jest już kompletna analiza :
Powiedzmy kompletna bo zawsze można coś wymyślić. Proponuje utworzyć zrzutkę na ten sam zakres analizy dla Lotosa. Od dawna postuluje robienie bardziej kompleksowych analiz nawet kosztem ich ilości.
 
Dopóki mieści się w normie to nie ma co szaleć. Nie wiadomo jak wygląda stabilność tego oleju w wysokich temeraturach, możliwe że mimo "niskiej" lepkości polimery z wiskozatorów utrzymują odpowiedni film smarny. Takie rozkminy to już za wysokie progi na nasze chamskie nogi ;)
 
zwróciłbym uwagę na fakt, że jego lepkość jest bliska granicy lepkości 5W30 a do tego silnika moim zdaniem lepiej pasuje taka nieco grubsza 40-taka
Ile razy będą jeszcse takie bzdury powtarzane? Nie ma to w praktyce żadnego znaczenia. Lepkość to tylko jeden z czynników składających się na całość, a lepkość Shella mieści się w ramach normy. To żaden argument.
 
Dokładnie. Mogę opierać się jedynie na opiniach użytkowników czy mechaników , które zdecydowanie bardziej skłaniają się w kierunku wyższych lepkości w przypadku tego silnika a czy ma to do końca uzasadnienie to trudno mi stwierdzić.
 
Back
Top