• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do 1.0 TCE LPG w nowym Sandero Stepway polecacie?

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, kupiłem takie wozidełko w firmowym LPG, uturbione 1.0 TCE 100KM, norma dla oleju RN17, silniczek niby wysilony, ale zastosowanie będzie miał głównie w mieście. Chcę wymieniać olej co 10tys. maksymalnie, pakiet serwisowy oferuje mi darmowe przeglądy co 30kkm przebiegu, wtedy będzie zalewany Elf RN17 5w30, myślicie, że oleje Elf są OK i mogę go śmiało lać co 10kkm?
 
Jest analiza Castrola GTX 5w30 RN17 . (Najtańsza opcja ) Obecnie jeżdżę na Elfie Full tech R 5w30 RN17. Nic mu nie mogę zarzucić
Najdroższy jest Yacco po środku stawki łapią się Ravenol RNV oraz Eurol.
patrzac na karty produktu to niemal jak bliźniaki wszystkie oleje . Żona jeżdżąc gl po mieście to robię wymiany co 9-10 tys .
tylko niebprzyjezdzaj do ASO ze swoim olejem bo Ta wymiana zostanie potraktowana jako oficjalna i kolejna z automatu wejdzie za 2 lata /30 tys
Ja się tak załatwiłem
 
ja leje Castrola GTX RN17, pierwsza wymiana po 1500 km we własnym zakresie, olej bez dodatkow, druga wymiana przy przebiegu 8800 we własnym zakresie plus AR9400, kolejna wymiana będzie za rok w aso bez względu na przebieg ale szacuje ze będzie to ok. 15000 km i tą wymianę potraktuje jak plukanie, bo zaraz z aso pojadę do domu i zmienię olej sobie sam i dodam do niego AR9100 😊 dopóki auto na gwarancji to będę lal tego Castrola, później o ile nic się nie zmieni na rynku olejowym wleci pewnie coś innego, może Specol Premium C3, albo Amsoil OE którego używam w Fordzie i bardzo sobie chwalę.
 
@orzeszpole
Do ASO możesz przyjechac ze swoim olejem aby tylko miał normę RN17. Absolutnie nie mogą odmówić. Oleje w ASO są ok, nie ma potrzeby wykonywania tak drastycznych ruchów i zaraz po wymianie zmieniać na swój olej . Zmieniasz je bardzo często wiec nic złego nie może się wydarzyć . Pamiętaj ze nie są to oleje no name tylko produkowane przez duże koncerny .
Jak czujesz ze musisz wydać więcej pln bo wtedy będzie olej lepiej chronił to kup Yacco z RN17 .
 
Jest analiza Castrola GTX 5w30 RN17 . (Najtańsza opcja ) Obecnie jeżdżę na Elfie Full tech R 5w30 RN17. Nic mu nie mogę zarzucić
Najdroższy jest Yacco po środku stawki łapią się Ravenol RNV oraz Eurol.
patrzac na karty produktu to niemal jak bliźniaki wszystkie oleje . Żona jeżdżąc gl po mieście to robię wymiany co 9-10 tys .
tylko niebprzyjezdzaj do ASO ze swoim olejem bo Ta wymiana zostanie potraktowana jako oficjalna i kolejna z automatu wejdzie za 2 lata /30 tys
Ja się tak załatwiłem
Capture.JPG


Na jakiej podstawie Ci tak przesunęli serwis ? Przecież jeśli robisz wymianę tzw. "na życzenie klienta" za którą płacisz i ona jest poza harmonogramem przeglądów to nie mogą zmieniać harmonogramu. Coś mi się tu nie podoba, albo aso oszukuje. W owu "easy servisu" jest zapis że obejmuje wszytko zgodnie z kartą przeglądów i gwarancji.

A co do oleju to też bym tego castrol lał, najtansza opcja na gwarancji. W moim aso widziałem go w bańkach brandowanych na renault, za 250 zł za 5L o_O
 
Last edited:
@Uriziel
Ja mam opcje 5 lat gwarancji i free serwisu . Zauważyłem ze po wymianie przy 9 tys po 6 miesiącach raptem wymiany oleju w aplikacji przesunęła się do przodu. Dzięki za inf poczytam i zobaczę. Ciekawe co będzie jak będzie przebieg lub czas wymiany oleju
 
@Uriziel
Ja mam opcje 5 lat gwarancji i free serwisu . Zauważyłem ze po wymianie przy 9 tys po 6 miesiącach raptem wymiany oleju w aplikacji przesunęła się do przodu. Dzięki za inf poczytam i zobaczę. Ciekawe co będzie jak będzie przebieg lub czas wymiany oleju
Ta apka to jest, średnio działająca. Dla mnie to ta karta obowiazuje i owu ma zapisy odnoszące sie do kart a nie apki. Też ma cały pakiet na 5 lat wykupiony.
 
@MarcinM-Lbn wiem, z Fordem do ASO też jeździłem ze swoim olejem bo uważam że to jest rozbój w biały dzień jeśli chodzi o ich ceny, niczym nie jest to uzasadnione i nie mam zamiaru dawać im zarobić ponad to konieczne minimum. Natomiast znam życie i wiem że żaden mechanik nie będzie spuszczał oleju na gorąco żeby się czasem nie oparzyć i jak samochód trafi na serwis to będą czekać aż wystygnie i na pewno nie będą czekać godzinę żeby olej sobie spokojnie wykapał tylko zaraz zakręcą korek i tyle. A ten olej jest na tyle tani że nie szkoda mi go będzie zaraz później wylać i zrobić to porządnie. Gdybym robił to sam poza ASO to użyłbym płukanki która kosztuje 40 zł, natomiast bańka oleju 110 zł, więc nie jest źle. Na szczęście w ASO tylko jedna wymiana mnie czeka przez cały okres trwania gwarancji czyli 3 lata, bo teraz na przeglądzie tylko filtr kabinowy był wymieniany. Te interwały 30000/2 lata to jakaś żenada, ale dla świadomych spoko bo mniej kasy zostawione w ASO.
 
Nie napisałem najważniejszego: auto zimą będzie stało pod chmurką, niestety garaż mam na jedno auto i większe będzie tam garażowane - myślicie, że warto rozważyć olej 0W20 w normie RN17 dla łatwiejszego rozruchu? Auto będzie używane raczej na krótkich odcinkach - przedszkole, do sklepu, okolice domu, po kilka km i mniej od startu do mety.
 
Moim zdaniem do LPG i autka trzymanego pod chmurką, to 0W-40 będzie dla niego dobrym wyborem.
 
Nie napisałem najważniejszego: auto zimą będzie stało pod chmurką, niestety garaż mam na jedno auto i większe będzie tam garażowane - myślicie, że warto rozważyć olej 0W20 w normie RN17 dla łatwiejszego rozruchu? Auto będzie używane raczej na krótkich odcinkach - przedszkole, do sklepu, okolice domu, po kilka km i mniej od startu do mety.
Jezeli producent dopuszcza stosowanie 0w20 to smiało taki moźesz lać. Jednak ze względu na krótkie odcinki może dochodzić do rozrzedzenia paliwem. Moim zdaniem 5w30 to jest rozsądny kompromis i taki olej bym nalewał. Zamiast cudować z lepkościami i producentami zastanowiłbym się nad skróceniem interwału np z 10 na 7-8 tys km.
 
do LPG i autka trzymanego pod chmurką, to 0W-40
Ani LPG, ani stanie pod chmurką nie ma żadnego znaczenia.

myślicie, że warto rozważyć olej 0W20 w normie RN17
Tak, możesz taki olej rozważyć, jeśli jest on dopuszczony do użytkowania w instrukcji obsługi. Jednak jak wspomniał wyżej przedmówca, warto rozważyć skrócenie interwałów.

Castrol, Elf, Wolf, cokolwiek, co ma aprobatę RN.
 
Moim zdaniem do LPG i autka trzymanego pod chmurką, to 0W-40 będzie dla niego dobrym wyborem.
Hmm, coś jak to? Elf Evolution R Tech Sport 0W40 Cena nie jest niska, ale wymiana pewnie jedna w roku maksymalnie, nie przewiduję przebiegów większych niż 10kkm/rok ;)
 
Last edited by a moderator:
Hmm, coś jak to? Elf Evolution R Tech Sport 0W40 Cena nie jest niska, ale wymiana pewnie jedna w roku maksymalnie, nie przewiduję przebiegów większych niż 10kkm/rok ;)
Szedłbym bardziej w to:
Z normą Renault, tańszy, lepsza dostępność, Renault teraz współpracuje z Castrolem, cena nie jest zła za 5L, zawsze do EDGE i to pod konkretne wymaganie Renault (RN 17 RSA)
 
Ten castrol powyżej nie jest od tego silnika, nie ta norma. Do 1.0 Tce jest przewidziane rn17 i rn17fe (a to są lepkości 5w30 i 0w20).
I większość rad powyżej to są jakieś teorie, nie mające nic wspólnego z instrukcją. Na gwarancji masz lać to co ma normę, po tym robisz co chcesz.
Co do rozcieńczania paliwem itd., to 1.0 jest to silnik na pośrednim wtrysku (to tu raczej jest to marginalne zjawisko), i chcesz wiedzieć czy następuje to zmień olej po ~7,5k kilometrów, weź próbkę i wyślij do anlizy, wtedy wszystko będzie jasne.
 
Cześć, odświeżam temat - auto ma własnie 3kkm przebiegu, czyli taki po jakim wg instrukcji silnik będzie już dotarty - co myślicie zmienić w nim olej na świeży?
 
Jak najbardziej warto.
 
Wg mnie nie musisz, ja w Kijance nie wymieniałem. Od początku zmieniam wg interwałów z książki.

Ale jeżeli ci to polepszy humor to przeciwwskazań nie ma.
 
Back
Top