• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do 1.0 TCE LPG w nowym Sandero Stepway polecacie?

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, kupiłem takie wozidełko w firmowym LPG, uturbione 1.0 TCE 100KM, norma dla oleju RN17, silniczek niby wysilony, ale zastosowanie będzie miał głównie w mieście. Chcę wymieniać olej co 10tys. maksymalnie, pakiet serwisowy oferuje mi darmowe przeglądy co 30kkm przebiegu, wtedy będzie zalewany Elf RN17 5w30, myślicie, że oleje Elf są OK i mogę go śmiało lać co 10kkm?
 
Wg mnie nie musisz, ja w Kijance nie wymieniałem. Od początku zmieniam wg interwałów z książki.

Ale jeżeli ci to polepszy humor to przeciwwskazań nie ma.
W i30 pierwszą wymianę zrobiłem po 10kkm, zresztą każdą następną też po tym interwale robię, tylko, że hultaj lata głównie trasy, a dacia kupiona na kręcenie się wokół trzepaka. Po 3kkm przebiegu olej jest kryształ i trzyma stan od nowości. Poczekam na jakieś 7,5kkm, teraz będzie więcej jeżdżone od wiosny więc wymiana wypadnie pewnie około końca maja. Zastanawiam się czy nie spróbować: https://www.yacco.com/en/our-products/automobile/lube-rn17-sae-5w30-326 To C3, więc do hultaja też się nada ;)
 
Argumenty za to...?
Spokój sumienia, ciekawość czy i ewentualnie ile opiłków sypnęło. To, że olej jest kryształowo czysty to akurat o niczym nie świadczy, jaki ma być w nowym silniku?
 
Z ciekawości wycięgnę najpierw filtr, jest na dole więc z kanału dostęp dobry i nic się nie uleje, jak będą na filtrze to pomyślę o wymianie, a jak nie to z doświadczenia jeżdżę dalej na stocku...
 
Last edited by a moderator:
Nie warto . Usłyszałem w ASO żeby pojeździć jak najdłużej bo to olej z dodatkami ułatwiającymi układanie silnika . Mi gość z Renault mówił ze jeździć jak najdłużej do 15 tys lub roku
 
W ogóle za takie herezje powinno się ich zwalniać bo działają na szkode i producenta auta
A co, jeśli to właśnie oficjalne stanowisko producenta...?

@SACZI Ty coś chyba kiedyś pisałeś o oleju w nowym fabrycznie samochodzie?
 
Olej fabryczny po 6000 km w 1.0 TCE, ładnie się błyszczą te dodatki "układające silnik" :D
 
@artunero nie walcz z wiatrakami, jak ktoś nie chce to niech nie wymienia przecież producent mówi ze po 30000.
To co się błyszczy to zapewne te super dodatki co potwierdzili w ASO🤣
Temat wymiany oleju w nowym aucie był tu poruszany kilkukrotnie, część osób wymienia olej po kilku tyś, a część twierdzi że nie trzeba bo teraz silniki nie sypią metalem i po części tak jest, widziałem film z nowej toyoty i po kilku tyś olej bez opiłków. Ale czy warto oszczędzać 200-300zł przy inwestycji za kilkadziesiąt tysięcy to ja nie jestem pewien.
 
W moim Sorento HEV po lekko ponad 3 tyś KM było pięknie brokatowo na filtrze i w puszce... po ponad 9 tyś również był brokat lecz mniej...zdecydowanie warto na 'dotarciu' zmienić oliwę 😉
 
5-7 tys km w takim silniczku to jest max i wymiana moim zdaniem. Potem trzymać co 10 tys interwał
 
@Zielony34, owszem takie stanowisko może mieć producent, bo po zakupie to nie jego samochód. Te 100000 km tez powinien przejechać beż problemów wymieniając olej wg. zalecen. A oleju beż modyfikatorów tarcia to raczej do nowych aut nie wlewają. Tam są używane oleje zalecane przez producenta. W Renault/Dacia to Castrol. Z dostępnych olejów do docierania na naszym rynku jest AMSOIL Break in Oil nie posoadajacy w składzie modyfikatorów tarcia z zalecaną wymianą max po 1500 km. Osobiście olej w nowym aucie wymieniam po 1000-2000 km, ale kupuję je na długo i zależy mi na tym aby było sprawne jak najdłużej. Zresztą co to za wydatek 200 zł na olej i filtr przy cenie auta.
 
Last edited:
już kilka razy pisałem, w mojej Dacii wymieniłem olej przy przebiegu 1500 km, w filtrze mnóstwo opiłków, olej jakby srebrnym brokatem doprawiony. Kolejna wymiana przy przebiegu 8800 km - czysto. Cieszę się, że zmieniłem olej przy tak małym przebiegu.
 
W zasadzie to dostęp do filtra mam tak prosty, że chyba zmienię i ja. Masz jakieś pewne źródło na castrola rn17? O droższe nie pytam, Yacco raczej nie podrabiają, pewnie wszędzie dostanie się ori. Pisałem do Eurola czy ich RN17 posiada oficjalną aprobatę (tak wynika z opakowania) ale nie odpisali :/
 
Last edited by a moderator:
ja teraz kupiłem Shell AR-L 5w30 RN17 na następną wymianę, a Castrola brałem z allegro, już nie pamietam od kogo, ale szukałem żeby to była jakaś duża hurtownia która na rynku działa już jakiś czas. Odnośnie tego Shella to nie wiem czy posiada oficjalną aprobatę, czy tylko deklarację producenta.
 
Shell AR-L posiada oficjalną aprobatę Renault ważną do 6 maja 2024. Shell udostępnia dokument po zapytaniu. Sam używam AR-L i w Sandero TCe 0.9 żony i moim Espace. Wybór mój był podyktowany bardzo obiecującymi parametrami tego oleju w niskich temperaturach. Test zrobię jak będę mieć wolne środki, chyba, że się ktoś chce dorzucić ;)
 
@imć Znalazłem jeszcze papiery Renault dla tej oliwy, certyfikacja ważna do 10/2024: Eurol Actence RNT 5W-30 << Link

AR-L na polskiej stronie Shella z normą RN17 nie występuje jeszcze ;)
 
Last edited:
@imć i jak się ten AR-L sprawuje? jak na tle innych olejów RN17 z których korzystałeś?
 
@qba37_oldschool tego nie wiem, jest widoczny przez 'dobierz olej' czy co tam mają. Oraz dostępny w oficjalnej sieci sprzedaży (adresy do której podaje strona)

@orzeszpole ciężko powiedzieć. Moja przygoda z RN17 zaczęła się we wrześniu zeszłego roku kiedy odebraliśmy żony Sandero, a kilka miesięcy później dotarł mój Espace. Dziś była pierwsza wymiana w Espace. Sandero od kilku dni jeździ na Shellu. Wcześniej pierwszą wymianę miał na zalecanego Castrola. Z perspektywy jazdy nie ma różnicy. Zobaczymy jak wygląda z czasem zużycie oleju w Sandero, bo robi dużo większe przebiegi. Castrola nie ubywało, czerniał tylko dość szybko, a to raczej z nie z LPG. Test pokaże czy Shell jest dużo więcej wart niż Castrol. Jak nie, to zostaje przy Castrolu, przynajmniej jest tańszy. Z 12 baniek zakupionych (4.1l Sandero, 7.6l Espace) zostało mi trochę na test. Od tego zacznę, potem testy zużytego. Liczę, że AR-L RN17 bedzie wyglądał pod 0W30, bo zdecydowanie preferuje taki olej do moich daily.
 
Back
Top