• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do 2.0 mpi z USA (Hyundai Kona)

KromaXXL

Nowy użytkownik
Samochód
Hyundai Kona 2.0mpi 150km (USA)
Marka samochodu
Hyundai Kona
Budżet/ile litrów
200/4l
Styl jazdy
Silnik
2.0 mpi 150km (G4NH)
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 API najnowszy ILSAC najnowszy / API SM ILSAC GF-4 (lub wyższy) i ACEA A5/B5
Witam, wszystkich,
bardzo proszę o pomoc przy doborze najlepszego oleju do mojego auta. Zmiana oleju planowana na co 10tyś km.
w Instrukcji z USA napisane jest by był to olej 5w20/5w30 z API najnowszym i najnowszym ILSAC. Ten sam silnik w Australii w instrukcji obsługi ma inne wymagania: API SM i ILSAC GF-4 lub wyższy oraz ACEA A5/B5 (w USA nie ma nic o ACEA w instrukcji obsługi). Silnik to prosty MPI bez żadnych filtrów czasek stałych itd, który zaczęto produkować bodajże w 2016 roku. Bardzo proszę o pomoc w wyborze najlepszego oleju do tego auta. Na pierwszym miejscu poszukuję ochrony silnika a nie niższego spalania lub niższej emisji spalin. Chciałbym aby marka była rozpoznawalna i dostepna w wielu krajach od dłuższego czasu... Jeżeli ktoś ma propozycję oleju to proszę o dokładną nazwę, gdyż jest tyle różnych odmian tego samego oleju różniących się na etykiecie tylko 2 literkami, że aż głowa goli od szukania różnic

Dzięki
 
Last edited:
Dowolny olej z norma dexos1gen2, czyli do Opli.
Tak się składa, że one spełniają również ilsac gl5 i API na RC, czyli przynajmniej minimum wymagań Hyundaia.
Proponuje amsoil signature series w lepkosci 5w20, 0w30 lub 5w30.
Cena 185 pln za 3.8L lub 232 za 4,7L.
Jak za drogo, to można proponować tańsze, ale amsoile to bardzo dobre oliwy.
 
Last edited by a moderator:
@SACZI - 0W-50? Nie zagalopowałeś się ;)

API SP/SN+/SN+RC i odpowiadające im ILSAC (GF-5 i GF-6A) to normy dość rygorystycznie podchodzące do ochrony silnika. Jak zresztą większość norm, wbrew ludowym mądrościom nikomu nie zależy żeby silniki psuły się szybko.

Co do oleju, to może coś od nas :)


Jak widać wypadł dobrze w analizie, lepkość i TBN wysokie jak na 5W-20 C5, spełnia wszystkie wymagane normy z naddatkiem. To akurat jest olej z gatunku "dać więcej niż wymagają normy".

Amsoila z natury nie polecę ;) ale to osobiste animozje, oleje same z siebie są spoko. Może Millers XF LSPI. Spełnia wszystkie najnowsze normy wymagane za granicą: API SP i ILSAC GF-6A.

 
@KromaXXL, to pytanie z serii co lepsze:
BMW, czy audi,
narty, czy snowboard,
święta BN czy Wielkanoc, itd .
Po prostu, silnik wymaga oleju i takiej lepkosci i nie ma co wnikać dlaczego.
Masz o tyle dobrą sytuację, że producent wymaga norm ogólnych, czyli API, acea i ilsac.

Post automatically merged:

@jerseyAdmin, 0w30 miało być.
Tak to jest jak w robocie pisze się na forum 😉😁
 
Last edited by a moderator:
Jeśli zależy ci na marce dostępnej rozpoznawalne w wieku krajach możesz wybrać Motul Eco Lite 5W30. Spełnia najnowsze normy i nie jest taki "cienki" jak wskazuje jego nazwa 🙂

 
@KromaXXL - jedno i drugie.

To się wcale nie wyklucza. Jak przyjrzysz się wymogom ACEA (w biblioteczce jest aktualny dokument) to zobaczysz, że wymogi dotyczące ochrony przeciwzużyciowej są tak samo wymagające dla wszystkich norm - od najstarszych do tych najnowszych. API ma tak samo, w sumie tam jest to nawet mocniej przestrzegane. Amerykańskie normy są kompatybilne wstecz więc muszą zapewniać stały poziom ochrony dla silników o różnych konstrukcjach i tolerancjach wykonania.

To, że nowsze normy (czy w wypadku europy normy o niskim poziomie popiołów) chronią gorzej to jest mit. Jeden z wielu zresztą.
 
zastanawaim się nad:
1) Motul 8100 ECO-LITE 5W30
2) RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO
3) AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W30 (ASL)

Czy jest sens doplacac do Ravenola / AMSOILA ? czy lepiej zmieniac olej co 8k i lac motula :)
 
Last edited:
Ravenol ... ?
Są lepsze oleje niż dxg, np proponowany przeze mnie amsoil.
Jeździłem na dxg, teraz mam amsoila, który pewnie będzie olejem docelowym (ewentualnie tani gm).
 
masz racje trzecia mocna opcja to AMSOIL. poszperałem i widze ze ma oficjalne dystrybucje a martwilem sie podrobkami...
 
Last edited by a moderator:
Back
Top