• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do 2.5Turbo T5 volvo/ford

karoll1588

Użytkownik
Samochód
AUDI A3 8L 1.8T
Marka samochodu
Volvo S40 T5
Budżet/ile litrów
200/6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.5T B5254T 270KM
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
5w30
Cześć. Potrzebuję porady odnośnie oleju do volvo 2.5T. Obecnie zalany olej 5w30 przez poprzedniego wlasciciela. Zmienił bym go chętnie na 5w40 bo to i ochrona lepsza i temperatury w silniku mniejsze... Producent podobno zaleca 5w30, ale ten sam silnik siedzi w focusie rs i tam już zalecany jest 0w40. Teraz najchętniej bym zalał jakieś 5w40 bo duży wybór na rynku. Tylko pytanie czy zamiast 0w40 można wlac 5w40. Poprzednio miałem kilka 1.8T, audi i lałem tam Eurola Super Lite 5w40. W 1.8T dawał radę bardzo dobrze, nawet przy 260 kucach. Czy tu też by się taki sprawdził? Proszę o poradę co najlepiej wlac. Olejom Xw30 jakoś nie ufam, w jakimś wolnossacym 1.4 może i dobre ale chyba nie do 2.5T 😅
 
Last edited:
Ja B5254T2 210KM z LPG zalewam Lotosem 5W40.
Spytasz dlaczego?
Bo tani a w porządku jakościowo.
A wymieniam co 4 miesiące i 12000km, więc jakaś oszczędność jest
Post automatically merged:

Ale tobie bym polecił jakieś fajne 0W30/5W30 dobre jakościowo.
Może jakiś mobil, shell.
Coś na fajnych bazach od sprawdzonego producenta.
 
Olejom Xw30 jakoś nie ufam, w jakimś wolnossacym 1.4 może i dobre ale chyba nie do 2.5T 😅
A w czym te 2.5 są takie wybitne - poza awaryjnością - że potrzeba im oleju innego, niż SAE30? Pomijając już fakt, że producent zaleca do niego oleje A5/B5, będące parametrami w dolnym przedziale SAE.
Temperatur niższych na SAE40 miał nie będziesz, bo te oleje gorzej płyną i mają większą pojemność i gorszą przewodność cieplną. Jeżeli chcesz już powiedzmy coś "grubszego" to może po prostu spróbuj SAE30 ale A3/B4, np. Shell Helix Ultra 0/5W30, czy oleje z aprobaą 502/505.
Jak już się chcesz koniecznie przesiąść na SAE40, bo nie będę Cię od tego odwodził, to w dobrej cenie dostaniesz Totala 0W40, albo Mobil1 FS 0W40, Shell Helix Ultra 0W40.
 
A w czym te 2.5 są takie wybitne - poza awaryjnością - że potrzeba im oleju innego, niż SAE30? Pomijając już fakt, że producent zaleca do niego oleje A5/B5, będące parametrami w dolnym przedziale SAE.
Temperatur niższych na SAE40 miał nie będziesz, bo te oleje gorzej płyną i mają większą pojemność i gorszą przewodność cieplną. Jeżeli chcesz już powiedzmy coś "grubszego" to może po prostu spróbuj SAE30 ale A3/B4, np. Shell Helix Ultra 0/5W30, czy oleje z aprobaą 502/505.
Jak już się chcesz koniecznie przesiąść na SAE40, bo nie będę Cię od tego odwodził, to w dobrej cenie dostaniesz Totala 0W40, albo Mobil1 FS 0W40, Shell Helix Ultra 0W40.
Jak wiesz coś o awaryjności to śmiało mów, bo ja słyszałem że pancerniaki i bezawaryjne. No przede wszystkim mają turbo i obrabiają większe moce niż jakieś wolnossace niewysilone 1.2... Generalnie chodzi mi o to że jest większa moc niż seria a w planach jest zrobienie jeszcze trochę więcej... No i nie wiem czy dobrze myślę ale na logikę chyba lepiej właśnie zalać coś "grubszego" 😁
Post automatically merged:

Nie musi, twój samochód, twoja kasa, twój wybór. Ale 5W40 nie zapewni diametralnie lepszej ochrony niż 5W30
No a co z gadaniem ludzi na forach samochodowych że w30 zrywa film smarny przy większych obciążeniach? W40 nie będzie bardziej odporny na zrywanie?
 
@karoll1588 2.0 TSI z mocami powyżej 200 KM są bardziej wysilone niż twoje 2.5, jeżdżą na 0/5W30 i nic im się nie dzieje. Dopóki nie ruszasz silnika mechanicznie, nie ma sensu zwiększać lepkości. Jak mówię, na ochronę silnika wpływa wiele innych czynników, nie tylko lepkość. To, co ludzie gadają na forach, to jest ich "wydajemisię" i logika "na chłopski rozum", nie poparte żadnymi badaniami czy konkretnymi argumentami
 
@karoll1588 2.0 TSI z mocami powyżej 200 KM są bardziej wysilone niż twoje 2.5, jeżdżą na 0/5W30 i nic im się nie dzieje. Dopóki nie ruszasz silnika mechanicznie, nie ma sensu zwiększać lepkości. Jak mówię, na ochronę silnika wpływa wiele innych czynników, nie tylko lepkość. To, co ludzie gadają na forach, to jest ich "wydajemisię" i logika "na chłopski rozum", nie poparte żadnymi badaniami czy konkretnymi argumentami
Ok to ostatecznie na 300 hp co proponujesz? 5w30 czy jakieś lepsze 0w40?
 
No a co z gadaniem ludzi na forach samochodowych że w30 zrywa film smarny przy większych obciążeniach?
To te "fora", gdzie zalecają 10W60 bo będzie "gruby film"? 300 koni z 2.5 litra to jakieś cudo? Raptem 120 koni z litra. Akurat jesteś na najfachowszym forum od środków smarnych, gdzie warto posłuchać ludzi wykształconych. Resztę "for" sobie odpuść, a szczególnie grupy na fejsie.
 
To te "fora", gdzie zalecają 10W60 bo będzie "gruby film"? 300 koni z 2.5 litra to jakieś cudo? Raptem 120 koni z litra. Akurat jesteś na najfachowszym forum od środków smarnych, gdzie warto posłuchać ludzi wykształconych. Resztę "for" sobie odpuść, a szczególnie grupy na fejsie.
Czyli w w40 nie wchodzić? Zostać przy w30 i nawet przy pałowaniu będzie spełniał swoje zadanie? Auto będzie upalane, trzeba wykorzystać czasami te 5 garów 😂
 
Pogonienie raz na jakiś czas do odcinki to nie jest pałowanie i upalanie, mieści się to w ramach "normalnego" użytkowania samochodu i konstruktorzy przewidzieli takie sytuacje projektując silnik. 5W30 spokojnie sobie poradzi, wystarczy odpowiednio często go wymieniać (czyt. nie rzadziej niż 10 tys.)
 
Last edited:
Masz dostęp do Vidy? Tam jest tabela z zalecaną klasą oleju w zależności od typu silnika, kontynentu i kraju ( tak: kontynentu i kraju) W eko-juni 0W30
 
Jak wiesz coś o awaryjności to śmiało mów, bo ja słyszałem że pancerniaki i bezawaryjne.
w planach jest zrobienie jeszcze trochę więcej...
To teraz poczytaj sobie, po co przed podniesieniem mocy robi się zamykanie bloku w tych silnikach, jak to się fajnie potrafią przegrzewać bloki i jak to sobie w nich fajnie strzelają bloki i tuleje cylindrów. 😉. Można spokojnie przypuszczać, że stąd też wzięło się zalecenie o A5/B5 SAE30.

Poza tym, 2.5 to nic innego, jak rozwiercone 2.4, które było znowu niczym innym, jak rozwierconym, prawdziwie pancernym 2.3, gdzieś się w końcu limit wyczerpuje.

Ja nie mówię, że silnik jest zły, ale jest trochę specjalnej troski i póki ma fabryczną moc wystarczy tak naprawdę nie dawać mu za mocno w palnik, ale każde podniesienie mocy niestety wymaga w nim już sporych nakładów finansowych, żeby zrobić to dobrze i nie martwić się, czy przyspieszając z butem w podłodze, zaraz nie wypluje czegoś ze swoich trzewi.
 
Last edited:
@Triumphator były tylko dwie "dziury" w blokach, 81 i 83mm. Reszta różnic w 'stroke'u'. Było jeszcze pancerne 2.4 które miało 81mm dziurę. Poza tym Volvo kiedyś miało glupie zwyczaje silniki 2435cc oznaczać 2.5 a potem 2.4.
 
Były 2,4T T5 2401 260km silnik idealny na swapy do R-ek
Oraz 2,4T 2435 i 2,5T oznaczany czasem jako T5 2521 oba z problemami pękania.
Ogólnie niezły pierdolnik w oznaczeniach.

miało glupie zwyczaje
Tak samo zresztą 2922 najpierw oznaczali 3,0 a dopiero potem 2,9.
Ogólnie to długa historia.
 
To teraz poczytaj sobie, po co przed podniesieniem mocy robi się zamykanie bloku w tych silnikach, jak to się fajnie potrafią przegrzewać bloki i jak to sobie w nich fajnie strzelają bloki i tuleje cylindrów. 😉. Można spokojnie przypuszczać, że stąd też wzięło się zalecenie o A5/B5 SAE30.

Poza tym, 2.5 to nic innego, jak rozwiercone 2.4, które było znowu niczym innym, jak rozwierconym, prawdziwie pancernym 2.3, gdzieś się w końcu limit wyczerpuje.

Ja nie mówię, że silnik jest zły, ale jest trochę specjalnej troski i póki ma fabryczną moc wystarczy tak naprawdę nie dawać mu za mocno w palnik, ale każde podniesienie mocy niestety wymaga w nim już sporych nakładów finansowych, żeby zrobić to dobrze i nie martwić się, czy przyspieszając z butem w podłodze, zaraz nie wypluje czegoś ze swoich trzewi.
Z tym pękaniem tuleji to nie do końca tak jest. Pękają od nieumiejętnego użytkowania, nie wymieniania oleju i przegrzewania motoru. Ogólnie gadając z ludźmi którzy siedzą w tych silnikach to dosłownie kilka % tych silnikow peklo. Niektórzy kilka lat w nich siedzą i jeszcze nie mieli przypadku pęknięcia tulei. Kolejna rzecz to seryjny program i na nim ubogie afr. Jak się zrobi program z głową na dobrym afr to 300hp+ bez ruszania silnika i można upalać 😁
Post automatically merged:

Masz dostęp do Vidy? Tam jest tabela z zalecaną klasą oleju w zależności od typu silnika, kontynentu i kraju ( tak: kontynentu i kraju) W eko-juni 0W30
A w stanach pewnie w40? 😅
Post automatically merged:

Były 2,4T T5 2401 260km silnik idealny na swapy do R-ek
Oraz 2,4T 2435 i 2,5T oznaczany czasem jako T5 2521 oba z problemami pękania.
Ogólnie niezły pierdolnik w oznaczeniach.


Tak samo zresztą 2922 najpierw oznaczali 3,0 a dopiero potem 2,9.
Ogólnie to długa historia.
Siedzisz w temacie tych bloków? Dół 2.4 i góra z T5, było by coś z tego?
 
A w stanach 5W30, a reszta świata 5w40.... Poniżej wycinek wspomnianej tabeli dla USA i Kanady dla S60,V70 z roczników około 2000-2007. T5 tu nie ma bo tabela go nie obejmuje. Dlatego wskazałem Vidę bo są tam wskazane konkretne klasy oleju dla konkretnych roczników i silników.
 

Attachments

  • zx.jpg
    zx.jpg
    241,8 KB · Odwiedzin: 134
Back
Top