• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do 2.5Turbo T5 volvo/ford

karoll1588

Użytkownik
Samochód
AUDI A3 8L 1.8T
Marka samochodu
Volvo S40 T5
Budżet/ile litrów
200/6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.5T B5254T 270KM
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
5w30
Cześć. Potrzebuję porady odnośnie oleju do volvo 2.5T. Obecnie zalany olej 5w30 przez poprzedniego wlasciciela. Zmienił bym go chętnie na 5w40 bo to i ochrona lepsza i temperatury w silniku mniejsze... Producent podobno zaleca 5w30, ale ten sam silnik siedzi w focusie rs i tam już zalecany jest 0w40. Teraz najchętniej bym zalał jakieś 5w40 bo duży wybór na rynku. Tylko pytanie czy zamiast 0w40 można wlac 5w40. Poprzednio miałem kilka 1.8T, audi i lałem tam Eurola Super Lite 5w40. W 1.8T dawał radę bardzo dobrze, nawet przy 260 kucach. Czy tu też by się taki sprawdził? Proszę o poradę co najlepiej wlac. Olejom Xw30 jakoś nie ufam, w jakimś wolnossacym 1.4 może i dobre ale chyba nie do 2.5T 😅
 
Last edited:
A w stanach pewnie w40?
Mógłbyś się zdziwić, w USA bardzo popularne są już oleje SAE20, generalnie w USA automotive jeździ już dłuższy czas na niższych lepkościach, niż EU, idąc w ślady trendów JPN. Może wynika to też z tego, że po prostu Japońskie konstrukcje są tam bardzo popularne.
 
W Stanach jeździ nadal dużo wielkich jak na europejskie standardy wolnossaków po 300+ KM, które proszą w książce o SAE20 od lat.

Mój 3.6 Pentastar wymaga 5W20, w Jeepach i Dodge'ach 0W20. Zmieniając samochód przeskoczyłem z SAE40 na 20 i dobrze mi z tym. Samochód też nie narzeka, wręcz przeciwnie.

@karoll1588 dobrze trafiłeś, dobre miejsce na pozbycie się mentalnych blokad po fejsbukowych grupach tłukących do głów mity o wodzie po parówkach, zrywającym się filmie i GĘSTYM oleju, który dobrze chroni jak się ścignie ze służbową Fabią spod świateł. Ale początki terapii mogą być trudne ;)

Lej olej zgodny z książką.
 
Siedzisz w temacie tych bloków? Dół 2.4 i góra z T5, było by coś z tego?
Wiem że paru chłopaków ma dół 1984 z grubymi ściankami i różne głowice z T5 czy 2,5 na podwójnym VVC.
Ale to się tyczy płyty P2.
W V50 był bardzo ograniczony wybór silników 5cyl.
Dół 2.4
Jeśli chodzi o dół z 2,4 wolnossącego to nie sądzę.
Nie ma zasilania turbo ani spływu. Nie jestem pewien, czy siadłaby głowica od 2,5.
Ogólnie lepiej dbać o silnik, jego chłodzenie i ew. może zamknąć blok.
 
Back
Top