- Marka samochodu
- 2004 Audi A4 1.9 TDi Quattro
- Budżet/ile litrów
- 5L ~200zł
- Styl jazdy
- Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
- Silnik
- 1.9 TDi AVF 130km
- Data produkcji
- 2004
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 100ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 505 01
- Jaki olej masz obecnie
- 5W30 Motul 8100 xclean
Hej
Posiadam od 3 lat Audi z 1.9 TDi które było serią w ośce. Od początku zrobiłem 100kkm na motul 5w30 8100 xclean(nigdy nie wlewałem żadnych dodatków/plukanek). Wymiany co 10kkm. Lekko nigdy nie miało trasy ~160 km/h były normą po krajówkach częste wyprzedzanie w między czasie gonitwy po autostradach (niemieckich) i sporadyczne wypady na parę okrążeń na imprezach na torach. Przy kołach 18” i jeździe po drogach publicznych spalanie w okolicy 6,5l/100km. Na olej nigdy nie narzekałem poboru nie było dużego.
Lecz przed zimą dostała napęd Quattro i chiptuning i zbliża się wymiana oleju a obciążenie silnika się zwiększyło ponieważ ma quattro, chiptuning, kola 18, dłuższa skrzynia to zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40 ponieważ temperatura oleju będzie prawdopodobnie wyższa a 5w40 lepiej znosi temperatury. Trasy teraz są nawet szybsze dzięki dłuższej skrzyni a spalanie średnie wzrosło do nawet 7,5l/100km więc wnioskuję że silnik ma dużo ciężej.
Jest sens zmieniać na 5w40? Jak tak to jaki olej lać?
Auto ma 330kkm turbo, wtryski ori nigdy nie wymieniane i nie zapowiada się na wymianę
Posiadam od 3 lat Audi z 1.9 TDi które było serią w ośce. Od początku zrobiłem 100kkm na motul 5w30 8100 xclean(nigdy nie wlewałem żadnych dodatków/plukanek). Wymiany co 10kkm. Lekko nigdy nie miało trasy ~160 km/h były normą po krajówkach częste wyprzedzanie w między czasie gonitwy po autostradach (niemieckich) i sporadyczne wypady na parę okrążeń na imprezach na torach. Przy kołach 18” i jeździe po drogach publicznych spalanie w okolicy 6,5l/100km. Na olej nigdy nie narzekałem poboru nie było dużego.
Lecz przed zimą dostała napęd Quattro i chiptuning i zbliża się wymiana oleju a obciążenie silnika się zwiększyło ponieważ ma quattro, chiptuning, kola 18, dłuższa skrzynia to zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40 ponieważ temperatura oleju będzie prawdopodobnie wyższa a 5w40 lepiej znosi temperatury. Trasy teraz są nawet szybsze dzięki dłuższej skrzyni a spalanie średnie wzrosło do nawet 7,5l/100km więc wnioskuję że silnik ma dużo ciężej.
Jest sens zmieniać na 5w40? Jak tak to jaki olej lać?
Auto ma 330kkm turbo, wtryski ori nigdy nie wymieniane i nie zapowiada się na wymianę
Last edited: