• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do BMW 328i F30 245KM?

Haris_Pilton

Użytkownik
Samochód
VW Passat B7 2.0 TFSI 211KM CZZB, BMW F30 328i 245KM N20B20, Honda CB1000R SC60, Husqvarna SM610
Marka samochodu
BMW 328i F30
Budżet/ile litrów
220 zl/ 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 Turbo benzyna N20B20 245KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
  2. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 BMW LongLife-04
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W40 Nanodrive
Proszę o poradę w kwestii doboru oleju.
Zastanawiam się nad:
Pozostaniem przy Millers EE longlife 5W40
albo
Ravenol 0W40 SSL
albo
Ravenol 5w40 VST.

Zrobić płukanie przed wymianą? Jeśli tak, to jakim środkiem?

Dodatkom typu Archoil czy Ceratec nie mówię "nie".
Auto jeździ 40% miasto 60% trasa, raczej spokojnie ale zdarza się czerwone na obrotomierzu.

By nie tworzyć dodatkowego wątku: Jaki olej do tylnego dyfra, może kto wie jaka ilość?
 
Last edited:
Millers EE longlife totalnie niewarty swoich pieniędzy.
Co do Ravenolów, nie przeszkadza Ci, że nie mają wymaganej przez BMW normy LL-04, ACEA C3 ani nawet nie są lepkości preferowanej przez producenta to znaczy 0/5W30? Pytam czysto wywiadowczo, niektóry faktycznie nie biorą tego pod uwagę, a inni starają się dobierać oleje pod normy producentów.
 
Millers proponuje między innymi ten właśnie olej do tego silnika w swoim konfiguratorze.
5W40 dlatego, że zdarza mi się autem agresywniej jeździć i wydaje mi się, że w takiej sytuacji lepiej jest mieć olej bardziej odporny na zerwanie filmu. Poza tym gdzieś zetknąłem się z informacją, z poważnego źródła którego teraz nie mogę się doszukać, że do tego motoru odpowiednie są też oliwy z normami acea a3/b4. Z kolei w stanach zaleca się lanie do nich oleje spełniające normy LL01 - ale tu zapewne decydujące są wzgledy ekologiczne i przyjęte normy.

Szukam po prostu możliwie najlepszej oliwy do swojego auta, z mozliwie najlepszym pakietem dodatków, ktora nie zawiedzie w cięższej niż zwykle sytuacji.
 
Producent dopuszcza w tym silniku LL01/LL04/LL12fe/LL14fe+/LL17fe+ i lepkości od 0w20 do 5w40.
 
Jak często Twój olej osiąga temperatury 125+? Bo dopiero przy takiej temperaturze na oleju klasy Millersa HC zaczynałbym się obawiać o zerwanie filmu smarnego. A konfiguratorami bym się nie sugerował bo czasem tam bzudry pokazuje.
 
Jak często Twój olej osiąga temperatury 125+? Bo dopiero przy takiej temperaturze na oleju klasy Millersa HC zaczynałbym się obawiać o zerwanie filmu smarnego. A konfiguratorami bym się nie sugerował bo czasem tam bzudry pokazuje.
Nie wiem jak często, ale pewnie raczej rzadko jeśli nie bardzo rzadko. Moze przyjmijmy, że po prostu chce mieć 5w40 dla świętego spokoju i lepszego samopoczucia, a ponadto producent nie wyklucza (vide post kolegi Kaczorek79) tej normy w przypadku tego silnika. W takim razie jaki Twoim zdaniem warto zalać do tego auta olej? Pytam absolutnie bez przekąsu i złośliwości - po prostu chce dobrego oleju na opartego na dobrych bazach i z dobrymi dodatkami.
 
Masz analogowy wskaźnik temperatury oleju obok obrotomierza. Taką temperaturę uzyskuje się podczas jazdy na torze oraz przy długotrwałej jeździe z prędkością maksymalną. Wg mnie w ruchu ulicznym ona nie do uzyskania, tym bardziej, że określiłeś swój styl jazdy jako spokojny. 5W30 to środkowy zakres wachlarza lepkości, dlatego uważam że jest to dobry wybór. Dodatkowo szybciej się nagrzeje. Jest jeszcze kwestia podlewania olejem. Przy Twojej stylu jazdy nie wydaje mi się żeby trzeba było się tym martwić. Ze swojej strony poleciłbym Shell Helix Ultra ECT C2/C3 wspomagany Archoilem AR9200 V2 w którym lepkość znajduje się w górnym przedziale SAE 30 dlatego masz zapas na ewentualne rozrzedzenie. A jeżeli chcesz 0/5W40 to Ravenol SSL będzie dobrym wyborem, a jego lepkość wynosi 13,25 cSt w 100 stopniach więc jak na SAE 40 to nie tak dużo.
 
Przy Twoim sposobie eksploatacji nie ma co iść z lepkością zbyt wysoko. Kwestia czy olej ma być mid czy full saps - wg. wymogów producenta ma być mid saps, choć ja bym full sapsa nie skreślał. Ja bym pomyślał na czymś w stylu Eurol Synthence FS 0W30 (12,4 w 100 stopniach, główna baza PAO, dobre ccs, mrv) czy Mobil 1 0W40 X3 (14,1 w 100 stopniach) ewentualanie Ravenol VMP 5W30 (12,1 w 100 stopniach i reszta podobnie jak Eurol).
 
Pytanie zasadnicze, ile oleju bierze silnik? Jak znikome ilości, to poszedłbym w full saps, ale takiego bliżej 1,1% niż takiego 1,4% zawartości popiołów. Jak pobiera olej w ilości większej niż 0,2/1000 to jednak lepiej dla układów katalitycznych zalać coś z mid saps. Silnik N20 w okresie letnim bez problemu osiąga 120 stopni w oleju, nie trzeba się wcale wysilać, wystarczy jechać spokojnie, przepisowo autostradą. Upalanie nie podnosi drastycznie temperatury oleju, bo wtedy reaguje komputer i ciecz chłodzącą zbija do 85-90 stopni, a wymiennik ciepła ochładza olej.
Z racji tego, że ostatnio wiele olejów straciło normy BMW wcale bym się tak nie sugerował ich brakiem, według mnie lepiej spojrzeć na aprobaty MB 229.5 (full saps), 229.51 i 229.52 z obniżoną zawartością popiołów. Mobil 1 x3 0w40 wydaje się bardzo dobrym kompromisem, z popiołami na poziomie 0,9%, dużą zawartością cynku, niskim noack i bazą wymieszaną GTL+PAO+Ester.
 
Dokładnie, w nowszych BMW to właśnie spokojna jazda zwiększa temperaturę :) płyn chłodniczy 106-107 i olej 105-115 w zależności od wlanego oleju.
 
Motor oleju nie bierze, albo bierze tyle, że nie jest to zauważalne. Niestety nie ma bagnetu - poziom oliwy jest jedynie okreslany elektronicznie, a wskazania są wyświetlane przez komputer.
Autem jeżdżę rzadko w mieście tyle co po zakupy czy do kina, częściej trasy z Warszawy na Kaszuby i predkosci zarowno 140 jak i 220-230.
Jeśli chodzi o temperatury, to już kilkukrotnie zauważyłem, że przy ostrej jeździe zdarza się, że wskazowka dociera do 120 a nawet nieznacznie przekracza tę granicę. Po mieście jeżdżę raczej spokojnie, bo i tak korki...
 
To kiepsko z termiką, ja 120 w 330i nie widziałem jeszcze nigdy, max w lato przy upałach rzędu 35 w cieniu było 115 przy ostrym katowaniu. Zalej coś dobrego na bazie syntetycznej. Ja proponował bym albo Ravenol VST albo Extreme Lubricants GTC - oba mają nisko popiół, więc spokojnie do silnika z bezpośrednim wtryskiem się nadają, a do tego super trzymają temperatury.
 
Ravenol SSL, Mobil 1 x3. Żaden krzywdy nie zrobi silnikowi, a dobrze się sprawdzi. Zrób mały test, zalej jeden z tych olejów i sprawdź w ukrytym menu w zegarach (z dokładnością do 1 stopnia), jaką temperaturę trzyma olej np przy stałej jeździe 140 km/h. Następnym razem wypróbujesz drugi olej i zrobisz pomiar w zbliżonych warunkach (temperatura otoczenia ma znaczenie dla temp. oleju). Wiem, że to nie jest żaden test wyższości jednego nad drugim, ale w Twoim przypadku można się pokusić o wybór oleju ze względu na to, który ma ładniejszą bańkę.
 
@lukaszewski Turbo robi swoje. U mnie po takiej średniej jeździe kolor turbosprężarki mówi, że jest tam około 700 stopni, a olej przez nią przepływa.
20191222_185346.jpg
 
@Kaczorek79 a propos, wiesz na ile temperatura oleju jest dobrze podawana w tym ukrytym menu? Bo w mnie w aplikacji Bimmerlink ona zawsze rośnie wolniej. Np w apce jest 50 stopni i w ukrytym menu 70-75, a przy tych warunkach temperatura oleju nigdy w Bimmerlink nie rośnie powyżej 95 stopni, gdzie w menu trzyma sztywne 100 po rozgrzaniu. Support aplikacji napisał że ta temperatura jest sczytywana z ECU i powinna być prawidłowa.
 
@lantar8 W ukrytym menu sprawdzałem zarówno rano, gdzie temp. płynu chłodzącego, temp. otoczenia i temp. oleju wskazywały tą samą wartość, jak również porównywałem w czasie jazdy z laptopem, na którym mam program serwisowy BMW Rheingold. Zawsze wskazuje idealnie.
 
W ukrytym menu jest też temp oleju? Myślałem, że tylko temp. płynu.
 
Ravenol SSL, Mobil 1 x3. Żaden krzywdy nie zrobi silnikowi, a dobrze się sprawdzi
Zatem wybiorę któryś z tych, ale chyba ze wskazaniem właśnie na Ravenola. Wielkie dzięki za porady wszystkim.

A co z płukanką? Ja olej zmieniam co 8 tysięcy. Poprzedni właściciel zmieniał co około 12-15. Zalać to jakimś Liqui Moly Pro Line czy innym Archoilem 2820?
 
Back
Top