• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do BMW 328i F30 245KM?

Haris_Pilton

Użytkownik
Samochód
VW Passat B7 2.0 TFSI 211KM CZZB, BMW F30 328i 245KM N20B20, Honda CB1000R SC60, Husqvarna SM610
Marka samochodu
BMW 328i F30
Budżet/ile litrów
220 zl/ 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 Turbo benzyna N20B20 245KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
  2. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 BMW LongLife-04
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W40 Nanodrive
Proszę o poradę w kwestii doboru oleju.
Zastanawiam się nad:
Pozostaniem przy Millers EE longlife 5W40
albo
Ravenol 0W40 SSL
albo
Ravenol 5w40 VST.

Zrobić płukanie przed wymianą? Jeśli tak, to jakim środkiem?

Dodatkom typu Archoil czy Ceratec nie mówię "nie".
Auto jeździ 40% miasto 60% trasa, raczej spokojnie ale zdarza się czerwone na obrotomierzu.

By nie tworzyć dodatkowego wątku: Jaki olej do tylnego dyfra, może kto wie jaka ilość?
 
Last edited:
Seria F ma wodę i olej.
 
@Haris_Pilton Możesz zalać płukankę AR2820, lub nawet zwykłe LM, bo to jest ten sam skład, co Pro Line i potrzymać z 15-20 minut.
 
@lukaszewski rozmawiamy o serii F, tutaj jest woda + olej.
@Kaczorek79 moje wątpliwości biorą się jedynie z faktu, że nieważne, czy jadę jednostajnym tempem 110km/h, czy depczę po autostradzie , olej jak już osiągnie 100C nigdy nie zmienia tej wartości.
 
U mnie mocno się zmienia podczas jazdy. Jeśli mówimy o pełnym rozgrzaniu silnika, np po pół godzinnej jeździe, to stojąc na wolnych obrotach, płyn ma wartość 108-110, olej 108, wystarczy ruszyć spokojnie w drogę, płyn momentami spada do 106, olej idzie w okolice 112. Jadąc jednostajnie drogą krajową 90-100 km/h płyn bez zmian 106-110, olej 112-114, jadąc autostradą na tempomacie 140 płyn ma nadal 106-110, olej 115-117 w okresie zimowym i 118-120 w okresie letnim. Zwiększając prędkość do 160 zaczyna działać e-termostat i płyn schodzi do 90 lub mniej w zależności od obciążenia, a olej pozostaje w okolicy 120. Na oleju zalanym przez poprzedniego właściciela (prawdopodobnie Castrol 5w30) przy stałej prędkości 140 miałem 129 stopni w oleju w okresie letnim. Wskazania zmieniają się dość dynamicznie. Prawdopodobnie masz inaczej zbuforowany zegar. W e46 miałem tak ustawiony zegar temp płynu, że pion trzymał od 75 do 113 stopni, pogrzebałem w pamięci zegarów i ustawiłem pion od 90 do 100, bo tam silnik standardowo trzymał 96-97 stopni.
 
W serii F jest i olej i woda, jednak wskazania temp oleju jakieś dziwne są. Porównywałem temp. oleju z ukrytego menu i to, co przychodzi przez OBD (czytane B-tool)
  1. Przy nagrzewaniu temp. w ukrytym rośnie dużo szybciej, dochodzi do 100 i staje jak drut - ani drgnie, czy to jazda po mieście, czy autostrada, czy toczenie się 70km/h poza miastem
  2. W B-Tool temp oleju w N47 po nagrzaniu waha się w okolicach 80-82C (są fluktuacje, na autostradzie miałem max 85)
  3. W B-Tool temp oleju w N57 po nagrzaniu waha się w okolicach 85-90C (są fluktuacje, na autostradzie miałem max 95)
W obu samochodach zalany Ravenol VMP (5W30) + mix AR9100+9200 (dzięki @tomek evo)
Przy poprzednim oleju (Eurol Syntence 5W30 - nie mylić z FS :)) temp przez OBD w N57 rosła do 105-107 na autostradzie, gdy w ukrytym dalej stało na 100.

Także reasumując - to, co pokazuje wskaźnik analogowy (i ukryte menu) należy traktować z przymrużeniem oka. Mam wrażenie że jest to bardziej zrobione "pod dobre samopoczucie" kierującego
 
@wulgar Wygląda na to, że w modelach, które mają analogowy wskaźnik temperatury oleju, wskazania cyfrowe z ukrytego menu są podpięte pod ten analogowy wskaźnik. U mnie analogowego nie ma i wskazania cyfrowe z ukrytego menu idealnie zgrywają się z odczytem ECU.
 
@Kaczorek79 jak wiesz w naszych F20 nie ma analogowego wskaźnika i objawy są dokładnie takie same jak u @wulgar z tym że ja odczytuję z Bimmerlink, a on z B-Tool. Bardziej bym obstawiał to, że w dieslach czujnik oleju ma jak wspomniałeś duży bufor, bo wiadomo że diesel raczej 140C w oleju Tobie nie zrobi.
 
Back
Top