• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do BMW e60 3.0 M54

Marek86

Użytkownik
Samochód
Citroen C4
Witam, teraz mam nadzieje ze juz zakładam temat w dobrym miejscu.

Opiszę problem jeszcze raz bo wczesniej napisałem nie w tym wątku co trzeba. Otóz moje M54 w BMW (3.0 benzyna) trochę pobiera olej (nawet nie takie trochę :D ) I na motulu od wymiany do wymiany dolewałem ok 1 litra (wymiane robię co ok 12 tysiecy km) poźniej zmieniłem na Liqui moly i jest lepiej bo od dwóch wymian na nim jeżdzę i dolewam już 300-400 ml mniej, wiec całkiem spoko.

No i właśnie ostatnio byłem w sklepie i sprzedawca polecił mi jeszcze jedną markę do przetestowania, bo według niego warto spróbować i może jeszcze coś pomóc w tym temacie. Ten olej to PMO 5w40. Oczywiście sprzedawca ręki sobie za to uciać nie da (bo mowi ze jak smietnik silnik to nic nie pomoze :D ), ale powiedział, ze warto spóbować bo to nowa marka i robią dobre oleje a ludzie własnie często zauważają zmniejszone pobieranie oleju na PMO. I tak sobie pomyślałem, że chyba to najlepsze miejsce do uzyskania informacji, właśnie te forum.

Sprzedawca polecił mi też taki olej jak Penrite, ale jak powiedział mi cenę to zrezygnowałem od razu :D

Więc jak macie jakieś ciekawe info, o jakości oleji PMO to chętnie poczytam. Wymianę mam gdzieś za tydzien więc mam pare dni na zastanowienie się :p
 
Pisałem w tamtym wątku ale napiszę też tutaj, może ktoś skorzysta z tej wiedzy :)

PMO znam dosyć dobrze z dwóch powodów. Po pierwsze leje to do swoich aut, a po drugie mam kumpla (i to dobrego kumpla), który namówił mnie na te oleje. On leje to w swoim warsztacie a ja teraz do swojego silnika xD

PMO to holenderska marka oparta na bazach PAO. Nie wiem jakie zawartości PAO mają bo tego chyba nie podają, ale w każdym bądź razie są. Parametry z kart technicznych mają dosyć dobre (chociaż nie najlepsze jakie widziałem) porównywałem ich parametry z Motulem, Valvo i Millersem i powiem szczerze, że z każdym z tych olejów byli konkurencyjni a w wielu parametrach nawet lepsi. A Millers to przecież już klasa olej, więc jak parametrami olej może konkurować z Millersem to mnie szczerze mowiąc przekonało.

Ale wiadomo, ze olej to nie tylko cyferki ale to jak sprawdza się w praktyce. No i tutaj największa zaleta jak dla mnie to taka ze jak w zimie odpadam silnik (nawet na duzym mrozie) to od samego początku chodzi ładnie i nic nie dzwoni. Na starym oleju niestety tak różowo nie było. Czyli zakładam, że dobrze trzyma film olejowy. A drugą zaletą jest to co mi powiedział kumpel, że silniki od środka są bardzo czyste po PMO, widocznie mają dużo dodatków cyzszczących (albo to sprawa baz??) W sumie nie zagłębiam się, liczy sie efekt.

Więc jak na moje gość w sklepie polecił Ci coś na podstawie jakichś faktów a nie ze wywrózył z fusów :D Nie chce Cie zachęcać do tego oleju, bo to już nie moją rola a rola tego sprzedawcy, ale śmiało możesz brać. A tak z ciekawości jaką cenę Ci zaporoponował? Pamiętasz?
 
Zejdę jutro do piwnicy to znajdę pustą bakę po oleju. Napewno to było 5w40 a seria chyba x-clean, ale jescze sprawdzę.

A płukankę robiłem ale Liqui Moly i jakoś wiele nie pomogło niestety :( A co płukanka może wypłukać jakieś syfy i byłoby lepiej? Już widać, że na Liqui jest lepiej, więc zakładam, że jeszcze jakbym pokombinował z olejem to mogłoby być jeszcze lepiej :D Co prawda teraz 600-700 ml na 10-12 tys nie jest tragedią chyba, ale ja jezdze jak emeryt więć moim zdaniem i tak sporo. Fajnie by było gdybym nie dolewał nic albo tak z 0,3-0,4 litra :p

A co do pytania o cenę PMO 5w40 to szczerze mowiac nie pamiętam, jakieś 120-130 zł chyba za 4 litry, ale pewności 100% nie mam :D

P.S Niedawno kupiłem drugie Auto Citroena, ale rzadko nim jeżdzę więc nie wiem czy on przepala olej czy tam jest spoko :D
 
[mention]Marek86[/mention] przeczytaj jeszcze: http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=23&t=8

Otwórz korek wlewu oleju, zrób zdjęcie następnie udostępnij.

Oprócz tego chce wyjaśnić kilka kwestii, otóż Twoje zużycie oleju uważam, że trzyma się jeszcze w normie, co innego jakby taką ilość zużywał na ok. 1000 km. Według mnie dużo olejem nie zdzialasz, jaki dokładnie Liqui Moly zastosowałes? Z reguły oleje w pełni syntetyczne PAO (oczywiście zależy jaka mieszaninę zastosowano) posiadają niższą wartość NOACK, czy wyższą temperaturę zapłonu, a te mają też w pewnym stopniu wpływ na zużycie oleju, ale najważniejsza kwestia, zależy od stanu silnika.

Popularne plukanki, ich zadaniem jest także usunięcie zanieczyszczeń z rowków pierścieni tłokowych, które mogą mieć wpływ na większe zużycie oleju.

Uzupełnij brakujące dane, będziemy myśleć odnośnie doboru oleju.

Jeszcze krótko o PMO 5W-40, tutaj chodzi o C3?
 
Silniki M54 lubią palić olej, wiec bez remontu i wymiany wadliwych uszczelniaczy lub pierścieniu spalania oleju się nie pozbędziesz. Podaj więcej danych według wzoru to pomożemy dobrać olej :)

Np w e46 M54 paliły masę oleju
 
Z tego co mi wiadomo te silniki piją olej , więc taki ubytek oleju nie powinien Cie szczególnie martwić ;)
 
Ok, dzięki za rady. Płukankę zrobię jeszcze raz (chociaż takiej agresywnej boje sie używać :p ) Zdjęcie to zrobić tego co jest w silniku w srodku?

A co do silnika to faktycznie może one takie są i nie ma co szukać dziury w całym. To teraz pytanie pozostaje takie, jakie olej wybrać 5w40 :p
@poz[mention]poziom1989[/mention] tak PMO 5w40 ale nie wiem czy C3 czy jaki, muszę dopytać w sklepi[mention]poziom1989[/mention]

Ktoś polecił tego Meguina, tak na szybko jakby ktoś wytlumaczył co w tym oleju jest takiego super? Patrząc na parametry to jest zwyczajny olej na średnim poziomie, a jak spojrzałem w karty techniczne to NOACK na poziomie 10 i indeks lepkości ok 170 też chyba nie jest rewelacją? Eskpertem nie jestem, ale przeglądałem badania na oil clubie i wiem ze niektóre oleje mają znacznie lepsze wyniki :p
 
Oleje PMO to oleje produkcji holenderskiej oparte o bazy PAO z wyjątkiem 15w40 ( w którym PAO jest tyle co nic). Jeśli wahasz się czy kupić ten olej to zupełnie niepotrzebnie. Marka na polskim rynku jest od jakiegoś 1,5 roku więc nie dziwie się, że są pewne obawy przed tym co nowe. Jednak każdy kiedyś zaczynał i nie jest to powód aby rezygnować z takich olejów.

Tutaj na forum zauważyłem, że mocno polecany jest olej Meguin. Jednak zestawiajac go z olejami PMO wypada podobnie a czasami gorzej. Wyjątkiem jest 5w40 Full Saps (ten który jest w temacie analiz olejów), który faktycznie ma bardzo dobre parametry. Ale jak weźmiemy olej typu 5w30 czy 5w40 ale C3 (czyli low saps) to ma parametry na średnim, solidnym poziomie ale na pewno nie jest to najwyższa półka. Więc jeśli szukasz dobrego oleju to śmiało możesz brać PMO.

Pozdrawiam
 
Zgadza się ale wlasnie to BMW nie wymaga oleju midsaps wiec spokojnie można polecić olej full saps jak Meguin Super czy Ravenol VST
 
[mention]Marek86[/mention] pomyliłeś oleje. Tutaj chodzi o ten: http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&p=260#p260..

NOACK jest na poziomie 7 %. Olej bazowy to 100 % PAO.
 
A ja dla odmiany polecę Kroon Oil Poly Tech - 5w40. Mocny i porządny olej, na dobrych bazach PAO/Estry, wysoki poziom ZDDP / jest też i bor. Tłuścioch dla aut starszej generacji jak znalazł. Dystrybutor w PL też jest.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/35617-kroon-oil-poly-tech-5w-40-svezhee-oelcheckde/
 
Binas96 napisał:
Pachnie mi reklamą PMO :D

Dlaczego reklamą? Po prostu wiem o tym oleju całkiem sporo więc dziele się wiedzą ;) Można powiedzieć, że każde polecenie przez kogoś oleju będzie reklamą :p
 
poziom1989 napisał:
@Marek86 pomyliłeś oleje. Tutaj chodzi o ten: http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&p=260#p260..

NOACK jest na poziomie 7 %. Olej bazowy to 100 % PAO.

AAAa bo ja porpostu wszedlem na ich strone i z kart technicznych wziałem te wartości i pewnie wziałem pierwszy lepszy 5w40 a tam było kilka. Czyli ten Full saps jest znacznie lepszy a reszta z Meguina już nie czy jak to mam rozumiec? :p
 
Binas96 napisał:
Pachnie mi reklamą PMO :D

Przejrzałem dosyć dokładnie karty Meguina i karty PMO i po prostu stwierdzam, że PMO praktycznie w każdym oleju (porównając te same lepkości i normy) jest lepszy. Wyjątkiem jest 5w40 full saps gdzie Meguin jest naprawdę dobry, ale z PMO porownać nie mogłem bo oni full sapsa nie mają w 5w40 :) Więc to nie reklama, tylko obiektywna opinia. Gdyby Specol miał lepsze parametry i bym to sprawdził to też bym tu wszedł i napisał "kupujcie specola bo jest lepszy :D "
 
[mention]Marek86[/mention] Meguin ma wysokiej jakości środki smarne.

Ale w tym przypadku także polecam 5W-40 i Full-Saps.

[mention]Michu[/mention] dla mnie tego typu porownanie nie ma sensu, bo musimy brać pod uwagę inne metody badawcze, do tego dochodzi fakt, że oni (jak duża większość) mają w programie w dużej mierze oleje HC, z oficjalnymi aprobatami itp. a te swobodnie przechodzą testy. To jest również kwestia ceny, oleje HC są po prostu tańsze, a chodzi również o maksymalizowanie zysków.
 
Ok, dzięki za pomoc, faktycznie kupie tego Meguina, tylko jak rozumiem koniecznie ma być full saps, bo inne są gorsze?

Chyba, że nie będzie go w sklepie to bedzie slabooo :( . Dla mnie to ważne bo nie lubie zamawiać nic płynnego przez kuriera, kiedyś zamówiłem i przyszło rozlane :/ A jak nie będzie w sklepie Meguina to co wybrać? [mention]Michu[/mention] PMO będzie podobne do Meguina? A może jeszcze cos innego w tej cenie fajnego sie znajdzie? Tam do silnika whodzi tak około 7 litrow i mam na olej około 250zl. Więc chyba kupie 2x4 l albo 5x1 +3 L litr będzie na dolewkę jakby nie pomogła zmiana oleju :p :p
 
Ja tylko porównywałem karty techniczne PMO z Meguinem i mowie co zaobserwowałem. Nigdy Meguina do swoich aut nie zalewałem a PMO owszem. Więc polecam PMO bo po pierwsze wiem, że ma dobre parametry a po drugie wiem jak sprawuje się w moich samochodach. A o Meguinie mogę się tylko wypowiedzieć na temat wartość z kart technicznych, nic wiecej :)

Wybór należy do Ciebie, Twoje auto to Twoj wybór, my tylko możemy doradzić :p
 
Back
Top