• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do BMW e60 3.0 M54

Marek86

Użytkownik
Samochód
Citroen C4
Witam, teraz mam nadzieje ze juz zakładam temat w dobrym miejscu.

Opiszę problem jeszcze raz bo wczesniej napisałem nie w tym wątku co trzeba. Otóz moje M54 w BMW (3.0 benzyna) trochę pobiera olej (nawet nie takie trochę :D ) I na motulu od wymiany do wymiany dolewałem ok 1 litra (wymiane robię co ok 12 tysiecy km) poźniej zmieniłem na Liqui moly i jest lepiej bo od dwóch wymian na nim jeżdzę i dolewam już 300-400 ml mniej, wiec całkiem spoko.

No i właśnie ostatnio byłem w sklepie i sprzedawca polecił mi jeszcze jedną markę do przetestowania, bo według niego warto spróbować i może jeszcze coś pomóc w tym temacie. Ten olej to PMO 5w40. Oczywiście sprzedawca ręki sobie za to uciać nie da (bo mowi ze jak smietnik silnik to nic nie pomoze :D ), ale powiedział, ze warto spóbować bo to nowa marka i robią dobre oleje a ludzie własnie często zauważają zmniejszone pobieranie oleju na PMO. I tak sobie pomyślałem, że chyba to najlepsze miejsce do uzyskania informacji, właśnie te forum.

Sprzedawca polecił mi też taki olej jak Penrite, ale jak powiedział mi cenę to zrezygnowałem od razu :D

Więc jak macie jakieś ciekawe info, o jakości oleji PMO to chętnie poczytam. Wymianę mam gdzieś za tydzien więc mam pare dni na zastanowienie się :p
 
[mention]Marek86[/mention] Meguina na miejscu nie dostaniesz. Ja w dużej mierze zamawiam i nie miałem problemów.

Oleje Meguina można dostać u Kolega Berlin.
 
[mention]Marek86[/mention] jak już wybrałeś Meguina to możesz go kupić także w PL od dystrybutora: https://www.sklep.arga.com.pl/meguin/715-olej-silnikowy-meguin-super-leichtlauf-sae-5w-40-1l-promocja--4015838048083.html?search_query=5w40&results=22
 
Meguin z C3 to słabe oleje, to są kopie olei Liqui Moly. Za to Super leichtlauft jest świetnym olejem. A Liqui Moly leci na marketingu, ich oleje toptec są poprostu słabe i gołe. Taki 4200 czy 4600 kosztują kupę forsy a mają zwykły pakiet pozwalający przejść testy na aprobaty producentów. Cena powinna oscylować 120zl/5L a nie prawie 250zl
 
Aby określić czy olej jest słaby czy dobry nie wystarcza nam podstawowe dane, lecz znajomość receptury. Nieco powiedzą nam analizy przepracowane. Z drugiej strony po co kupować drogie PAO, skoro mając do dyspozycji wysokiej jakości oleje z III-ciej grupy i tańsze? Również z tego co widzę oficjalne aprobaty nie przewidują PAO a tym bardziej Estrow (to będe musiał szczegółowo zweryfikować). Odnośnie pakietów dodatków, już widziałem sporo analiz, bez modyfikatorow tarcia i wyniki były bardzo dobre.
 
Patrząc na analizę z Rosji 4600 to wygląda naprawdę słabo. CCS 6200 Temp płynięcia -34 i goły pakiet. Pierwsza myśl kurcze jak to ma dobrze smarować w porównaniu do np do Totala ineolonglife 5w30 dużo tańszego :)
 
[mention]Stark[/mention] a widzisz, a u mnie ASZ na tym oleju z AR9100 zrobił ponad 100kkm i lata dalej, a ma już ponad 400kkm, mrozy też były i nie robiły na nim wrażenia.
 
To oczywiste, że na olej trzeba patrzeć jako na całość. Sama baza PAO nie zrobi z oleju słabego oleju rewelacyjnego. I odwrotnie, same dodatki uszlachetniajace bez baz PAO czy chociaż HC nie stworzą dobrego oleju. Wszystko musi być w odpowiedniej proporcji.

A co do Liqui to jest to średniak i tyle, podobnie jest z Motulem którym też każdy się zachwyca a jedyny olej dobry jaki mają to seria 300v ;)
 
[mention]Michu[/mention] kiedyś Eco Lite 0w20 czy X-lite 0w30, czy X-cess 5w40 to były oleje na których Motul budował swoją markę w PL. Teraz to już nic szczególnego, a niektóre produkty zniknęły z oferty.
 
cytrynowiec napisał:
@Michu kiedyś Eco Lite 0w20 czy X-lite 0w30, czy X-cess 5w40 to były oleje na których Motul budował swoją markę w PL. Teraz to już nic szczególnego, a niektóre produkty zniknęły z oferty.

No dokładnie, dlatego mowię, że na chwilę obecną to średnia marka. Być może za parę lat znowu czymś nas zaskoczą i będzie to TOPowa marka. Ale teraz jadą na opinii a nie na jakości :)
 
Mają taką sprzedaż że w tej chwili ich zmartwieniem jest co zrobić żeby były wzrosty, a zapotrzebowanie jest duże stąd blendowanie po za Francją jest już od jakiegoś czasu.
 
cytrynowiec napisał:
Mają taką sprzedaż że w tej chwili ich zmartwieniem jest co zrobić żeby były wzrosty, a zapotrzebowanie jest duże stąd blendowanie po za Francją jest już od jakiegoś czasu.

No to można śmiało zakładać, że zmiana fabryki=zmiana jakości :D
 
[mention]Stark[/mention]Również wspominałem, że analizy nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistego składu. Ponieważ są różne metody badawcze oraz urządzenia. Jak się nie mylę ten olej ma temperaturę płyniecia w okolicach - 40°C. I jak to ma smarować? Widocznie nie zrozumiałeś do końca mojego powyższego wpisu.

Oczekujesz w każdym oleju PAO, napakowanego dodatkami oleju? Komu się to opłaci? Tym bardziej jeżeli jest mowa o oleju z oficjalnymi aprobatami. Tutaj chodzi o pieniądze! Zysk.
 
Nigdzie nie wspominałem o PAO. Tylko o oleju patrząc na wszystkie parametry i porównując do konkurencji.A porównanie do Totala to chodziło mi że ma Bor. Natomiast olej X z lepszym CSS(5500)i temperatura płynięcia (-45)szybciej będzie smarował nawet w 0C stopni.
No ale znów olej Millers XF LL C3 5w30 ma Bor ale CSS poza zakresem 6750 i temperatura -36
 
Panowie nie rozumiem jednego, a mianowicie dyskusji o olejach C2/C3 w aucie, które ma zupełnie inne wymagania co do oleju...
cytrynowiec napisał:
A ja dla odmiany polecę Kroon Oil Poly Tech - 5w40. Mocny i porządny olej, na dobrych bazach PAO/Estry, wysoki poziom ZDDP / jest też i bor. Tłuścioch dla aut starszej generacji jak znalazł. Dystrybutor w PL też jest.

Dasz namiary kto to u nas sprzedaje? Bo widziałem analizę i zwrócił jakiś czas temu moją uwagę.
 
a bo uzytkownik lal motula xclean i sie zaczelo :D ale juz EOT
no jak już pisałem można spróbować płukankę BG lub AR2300 i tego meguina 5w40 poki jest spoko cena, bardzo portfela nie uszczypie a poza dobra ochroną silnika przy okazji sprawdzi sie czy bedzie nadal bral tyle samo
 
Czyli olej widmo i znów pisanie po dystrybutorach gdzie to kupić i za ile? To jednak nie dla mnie :D
 
Back
Top