Analiza ufundowana przez wielu anonimowych członków forum. Serdecznie dziękujemy. LOTOS AURUM 5w-30 504/507 rekomendowany przez Lotos Oil do zastosowań pogwarancyjnych w których wymagane są oleje o następujących specyfikacjach: VW 504 00/507 00, MB 229.51/229.31, BMW LL-04, Porsche C30...
Tu miałbym dla Ciebie dwie propozycje - YACCO VX 1703 5W30 - całkiem fajny olej z LL-04 bazujący na VHVI i przystępny cenowo bo za 7L zapłacisz nieco powyżej 200zł, drugi zaś to YACCO LUBE DE 5W30 - na papierze bardzo podobny jednakże będzie miał w sobie więcej bazy z grupy IV i jest z oficjalną aprobatą BMW zatem będzie droższy.
A i do Twojego silnika chyba wejdzie ok 1L więcej niż piszesz?
Ja dorzucę od siebie mało tutaj polecanego "egzotyka", czyli Bizol Allround 5W-30. Tego konkretnego nie testowaliśmy, w lepkości 5W-40 miał sporo PAO i dobrą recepturę. Dobre oleje w dobrej cenie, mocno niedoceniane. Innym egzotykiem, chyba w podobnej cenie co Bizol będzie Midland Crypto 3 5W-30.
Lotos Aurum też będzie dobrym wyborem, fajne zastępstwo dla używanego do tej pory Totala.
Też na forum szukałem opini jaki olej użyć do Bmw.
Jestem świeżo po zmianie oleju na
Texaco Havoline® ProDS M 5W-30 i wrażenia z pracy silnika są bardzo pozytywne.
Jest jeszcze jeden fajny olej
Agip Eni I-Sint 5W30 504/507 C3 Bmw LL-04.
Ale cokolwiek zalejesz z normą LL-04 będzie dobrym wyborem
Ja bym wybrał Lotosa z AR9100, 250ml (tyle potrzebujesz) kosztuje ok 80zł a olej można kupić w okolicach 19zł za litr, więc zestaw (bez kosztów przesyłki) to niecałe 220zł.
W tym silniku spokojnie można zastosować lepkość 5W40 wiec nie ma co ograniczać się tylko do 5W30. Tym bardziej jak jest wgrana mapa na 300 KM. Może Eurol Fluence 5W40 + AR9100 lub AR9200V2?
Wiec moje ostatnie pytanie, czy lepiej przejsc na 5w40 i zastosowac EUROL FLUENCE 5W40 plus dodatek A9100 czy jednak zostac przy 5w30 np. LOTOS AURUM ??
Bo pomiedzy tymi dwoma olejami mam dylemat i ostatecznie chce podjąć decyzje bo do wymiany zostało mi juz jedyne 500km.
Ten Eurol to trochę taka bardziej lepka 30-tka. Teoretycznie ma delikatnie większy zapas na rozrzedzenie paliwem ale ja bym wybrał Aurum 504/507 5w30 z uwagi na większe wymagania tej normy.
Ten Eurol to trochę taka bardziej lepka 30-tka. Teoretycznie ma delikatnie większy zapas na rozrzedzenie paliwem ale ja bym wybrał Aurum 504/507 5w30 z uwagi na większe wymagania tej normy.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.