• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej Infiniti FX37S

Mati92

Użytkownik
Samochód
Infiniti fx35
Marka samochodu
Infiniti FX37s
Budżet/ile litrów
Nieokreślony,aby cena była warta jakości,rozważę każdą opcje
Styl jazdy
Silnik
3,7
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem,dopiero co kupilem,oby jak najmniejszy,a najlepiej zerowy na taki dystans
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
5w40,możliwe że Mercedesa,wcześniej serwisowany na Elf Evolution 5w40
Witajcie Panowie.
Zwracam się do Was z wielką prośbą...
Niedawno zmieniłem swoje infiniti fx35 1 gen na Infiniti fx37s.
Standardowo jak zawsze trzeba zrobić serwis olejowy nie zważając na to,ze był niby robiony.
I tu pytanie do Was...
Jaki olej najlepiej zalać?
Dotychczas serwisowany i zalewany był w serwisie w Berlinie Elf Evolution 5w40.
Ze względu na historie serwisowa i zalewany olej 5w40 nie biore raczej innej specyfikacji pod uwagę.
Rozmyślam nad
Millers Perfomance 5w40
Amsoil OE 5w40
Ravenol RCS 5w40
Powiedzcie proszę,który według Was będzie najlepszy?
A może polecicie jeszcze coś innego,ciekawego lepszego?
Auto obecnie jezdzi na benzynie,jednak rozważam zagazowanie. Jazda głównie miejska,bez palowania,jednak lubię czasem pojeździć bardziej dynamicznie.
Bede niezmiernie wdzięczny za wszelką pomoc i odpowiedzi.
Dziękuje z góry i pozdrawiam !
 

Attachments

  • 20220312_165022.jpg
    20220312_165022.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 176
Wiele osób zalewa do tych silników 5W50 jako najbardziej bezpieczną opcję. Trudno powiedzieć czy ma to odpowiednie techniczne uzasadnienie czy dobry 5W30 nie wystarczy. Ja 5W40 traktuje jako swego rodzaju kompromis lub złoty środek w przypadku tych silników. Ale większość osób wybiera 5W50 lub 5W40. Ten Amsoil to jeden z najlepszych 5W30 w "swojej kategorii" na Rynku wiec na pewno jest to świetny olej pytanie tylko czy na pewno ta lepkość. Ja się osobiście nie podejmuję doradzić w tym wypadku jaka lepkość będzie w tym wypadku optymalna bo po prostu zdania co do tego są podzielone. Być może internetowe historie to takie napędzanie niepotrzebnego strachu - nie wiem każdy musi sam sobie wyciągnąć odpowiednie wnioski.
 
Jak sam widzisz zdania są podzielone jednak zastosowanie 5w40 moim zdaniem jest rozsądniejsze. Jeżeli jezdził na 5w40 to po co na siłę zmieniać i szukać sobie zmartwień?
 
a jaki jest rocznik tego wozu? Sprawdzić by wypadało uszczelkę magistrali olejowej bo to przez nią jest głównie problem bo jest papierowa i puszcza, silnik gubi ciśnienie i elo
 
Od technicznej strony warto się zainteresować problemami, jak najbardziej, zamiast od razu obwiniać o wszystko olej.
 
Najpierw sprawdzić czy ma już poprawioną uszczelkę magistrali olejowej, jak nie to zrobić ją i potem zastanawiać się jaki olej wlać, bo z wydmuchaną uszczelką to na każdym oleju będzie za niskie ciśnienie
 
a jaki jest rocznik tego wozu? Sprawdzić by wypadało uszczelkę magistrali olejowej

Rocznik 2010
Jednak jeśli dojezdzil 299 tys km to mam nadzieję,że z uszczelka jest wszystko ok...
Post automatically merged:

Myślę, że 10W-60 rozwiązało by ten techniczny problem :)

:)
Taki olej to chyba prędzej na tor,a nie do codziennej jazdy po mieście i może raz na jakiś czas ewentualnie jakas podróż... 😬
 
Jednak jeśli dojezdzil 299 tys km to mam nadzieję,że z uszczelka jest wszystko ok...
Niektóre uszczelnienia nie są wieczne. Warto sprawdzić.
 
Od 2014 jest poprawiona, więc twój ma wadliwą uszczelka. Przed 2014 były zwykle papierowe, a potem poprawione metalowe.
 
W tym silniku czyli VQ37VHR problemem są zacierające się panewki wysoka temperatura i utrata lepkości oleju.
Z mojego skromnego doświadczenia minimum z minimum jakie powinno się stosować to olej w pełni syntetyczny klasy 5W50.
Doskonale sprawdza się ten który jedno jedyny daje świetnie radę w europejskich focusach RS 2.3 turbo czyli Amsoil 5W50.
Ale jest również druga świetna alternatywa redukująca tarcie olej z Millersa EE Performance 5W50 lub coś jeszcze popularnego i w szerszym gronie bardziej rozpoznawalne czyli Liqui Moly 5W50.
Przy ostrzejszej jeździe proponuję wyższą klasę lepkości.
Od późnej wiosny aż do jesieni proponuję pościągać wszelkiego rodzaju plastikowe osłony silnika aby umożliwić lepszą cyrkulację powietrza i tym samym chłodzenia silnika.
 
Last edited by a moderator:
Zwiedzanie lepkości, to zwiększanie oporów i wzrost temperatury.
 
Moim zdaniem przy problemach z panewkami ważne jest odpowiednie ciśnienie oleju. W tej sytuacji zwiększenie lepkości oleju jest jakimś rozwiązaniem, które często się sprawdza. Nawet w osławionym 2.0 CDTI do zatarć dochodzi praktycznie zawsze na 5W30. Nie twierdzę, że zwiększenie lepkości jest w tym czy innym przypadku panaceum ale przy problematycznych silnikach mających problemy z ciśnieniem oleju czy spadkiem jego lepkości wyższa lepkość wydaje się po prostu bezpieczniejszym rozwiązaniem.
 
Brakuje jeszcze wypowiedzi, żeby zwiększyć lepkość że względu na przebieg i będziemy mieli całe spektrum mitów "na chłopski rozum".
 
Musiałbym znaleźć opracowania odnośnie pomp olejowych z tego co pamiętam absolutne minimum dla większości to KV100°C ca. 5 cSt. Ale nie wnikałem, bardziej interesuje mnie chemia.
 
Back
Top