• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej Infiniti FX37S

Mati92

Użytkownik
Samochód
Infiniti fx35
Marka samochodu
Infiniti FX37s
Budżet/ile litrów
Nieokreślony,aby cena była warta jakości,rozważę każdą opcje
Styl jazdy
Silnik
3,7
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem,dopiero co kupilem,oby jak najmniejszy,a najlepiej zerowy na taki dystans
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
5w40,możliwe że Mercedesa,wcześniej serwisowany na Elf Evolution 5w40
Witajcie Panowie.
Zwracam się do Was z wielką prośbą...
Niedawno zmieniłem swoje infiniti fx35 1 gen na Infiniti fx37s.
Standardowo jak zawsze trzeba zrobić serwis olejowy nie zważając na to,ze był niby robiony.
I tu pytanie do Was...
Jaki olej najlepiej zalać?
Dotychczas serwisowany i zalewany był w serwisie w Berlinie Elf Evolution 5w40.
Ze względu na historie serwisowa i zalewany olej 5w40 nie biore raczej innej specyfikacji pod uwagę.
Rozmyślam nad
Millers Perfomance 5w40
Amsoil OE 5w40
Ravenol RCS 5w40
Powiedzcie proszę,który według Was będzie najlepszy?
A może polecicie jeszcze coś innego,ciekawego lepszego?
Auto obecnie jezdzi na benzynie,jednak rozważam zagazowanie. Jazda głównie miejska,bez palowania,jednak lubię czasem pojeździć bardziej dynamicznie.
Bede niezmiernie wdzięczny za wszelką pomoc i odpowiedzi.
Dziękuje z góry i pozdrawiam !
 

Attachments

  • 20220312_165022.jpg
    20220312_165022.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 175
Z mojego skromnego doświadczenia minimum z minimum jakie powinno się stosować to olej w pełni syntetyczny klasy 5W50.
Zamowilem Ravenol RCS 5w40 od Czarne Paliwo.
Swoje kosztowal,ale nie ma chyba co żałować stówki więcej na dobry olej...
Mam nadzieje,ze skoro auto tyle przejechało to wszystko jest z nim w porządku...
 
Amsoil jest równie dobrym wyborem. Śmiało możesz zastosować oba. Sprawdź tylko dla pewności uszczelke.
 
Moim zdaniem przy problemach z panewkami ważne jest odpowiednie ciśnienie oleju. W tej sytuacji zwiększenie lepkości oleju jest jakimś rozwiązaniem, które często się sprawdza. Nawet w osławionym 2.0 CDTI do zatarć dochodzi praktycznie zawsze na 5W30. Nie twierdzę, że zwiększenie lepkości jest w tym czy innym przypadku panaceum ale przy problematycznych silnikach mających problemy z ciśnieniem oleju czy spadkiem jego lepkości wyższa lepkość wydaje się po prostu bezpieczniejszym rozwiązaniem.
powodem zacierania 2.0 cdti jest najcześciej świetna myśl inżynieryjna w postaci uszczelki smoka 😫
 
Zgadza się. Uszczelka to jedno ale panewki do któregoś (2017?) rocznika też są na tyle liche, że niektórzy profilaktycznie je wymieniają na te "poprawione". Jak to się skumuluje to dopiero jest problem. Do tego w zależności od oprogramowania w wielu przypadkach jak się zapala kontrolka to jest już "po imprezie". Jednak znaczna degradacja oleju i spadek jego lepkości tylko zwiększają prawdopodobieństwo awarii. Wyższa lepkość silnika nie uzdrowi ale w pewnych okolicznościach może zminimalizować skutki. W niektórych 1.8T by VAG też mogą wystepować kłopoty z ciśnieniem oleju i np. na 5W40 w dobrym stanie wszystko jeszcze mieści się "w normie" ale już na bardziej zdegradowanym oleju porządnie zagrzanym ciśnienie spada poza bezpieczny zakres na na 5W30 tym bardziej. 1.8 T niby taka pancerna jednostka ale tez swoje bolączki ma.
 
Last edited by a moderator:
Dziękuje,miło mi.
Szczerze mówiąc przy zakupie mialem tylko ten zestaw felg + komplet opon zima/lato. Ale planuje kupic jakies 21 cali + wielosezonowe. Nawet oryginalna felga turbiny w krorych wychodzily fabrczynie zacnie wygląda w 21,ale niestety takich nie otrzymałem,więc jak to mówią;od koloru do wyboru... :D
 
Last edited by a moderator:
Back
Top