• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej Peugeot 307 1.6 HDi

Jachu

Użytkownik
Hej wszystkim,
Co polecacie do takiego Peugeota? Auto faktycznie bez FAPa, wersja 90 km. Teraz prawdopodobnie jeździ na którymś z Castroli 5w30. Interesuje mnie jakiś dobry olej 5w40. Myślałem nad Totalem 5w40 9000, Texaco 5w40, chodził mi po głowie także Fuchs 5w40 Longlife. Generalnie myślałem o tym aby olej posiadał oficjalną aprobatę MB 229.5. Olej planuje i tak zmieniać co max 10 tyś. km, może wcześniej. Może być olej na bazie HC, niekoniecznie wymagana jest baza PAO.
Pobór oleju znikomy lub wcale. Po odkręceniu korka wlewu oleju widać czarny osad na elementach głowicy.
Co może podpowiedzieć ? Może ktoś ma jakieś doświadczenia jaki olej lać do tych silników? Widziałem na forum tematy odnośnie doboru oleju do HDi, ale dotyczyły one wersji z FAPem.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
 
Hej,
ja mam taki sam silnik tylko ten 16V bez fap, wcześniej zalewałem 5W30 Total ineo, teraz zalewam go budżetowo czyli Qualitium 5W40 wraz z dolewką molibdenu z mannola, wymieniam 2x w roku bo robię krótkie odcinki. Zmieniam max co 10 tyś. Silnik chodzi pięknie. Aby zmniejszyć trochę jego klekot można dolać na bak trochę oleju do dwutakta i jest o wiele kulturalniejszy, miękko klekocze. W tym dieslu jak i w każdym zawsze będzie olej czarny i nic tego nie zmieni. Jeśli podejrzewasz osady to zrób sobie płukankę przed wymianą mały koszt a można trochę poczyścić wnętrze, co do oleju to nie rób więcej niż 10 tyś na oleju i silnik będzie chodził jak pszczółka.
Jeśli chodzi o instrukcję to powołując się na ACEA w tym silniku stosuje się A3/B3 nawet pod maską mam taką naklejkę, a spektrum rozpiętości SAE jest duże przy B3 bo mówimy tu o dieslu jest duża, spokojnie można lać 5W30/40 a także 10W40. Do diesla z FAP oczywiście zalecany jest niskopopiołowy z literką C2.
 
Last edited:
Lotos Synthetic Plus 5W-40, Fuchs Titan Supersyn 5W-40, Motul X-Cess, Shell Helix Ultra Diesel - w sumie do tego silnika jakiego A3/B4 byś nie zalał będzie dobrze.

Jak nagniesz trochę cenę (60/litr chyba że znajdziesz jakąś promocję) to Motul 300V 5W-40. Wbrew pozorom nadaje się do diesli, wiem, bo do diesla lałem ;)
 
U mnie w 2.0 hdi który ma takie same wymagania wlałem Shell Helix Ultra Diesel 5w40. Jak na razie przejechałem prawie 4000km i nic nie ubyło, przy temperaturach na poziomie -6 zero jakiegokolwiek klepania.

Następny olej jaki wleję to Lotos Syntetic Plus 5w40, ma dobrą opinię a cena jest lepsza niż Shell. W ogóle do tych motorów jak byś lał "półsyntetyczny" 10w40 to jeśli zmienisz regularnie to i tak ich nie zabijesz.
 
Dzięki za odpowiedź, już się porwałem i kupiłem Totala 5w40 9000 Energy - mam go 5 litrów, więc mam plan, aby po 3000 - 4000 km go spuścić, dokupić 3 litry tego oleju i znowu zrobić wymianę. Dużo nie kosztuje, a troche wypłuka (mam nadzieje) osad po starym oleju. Dzisiaj będę go zmieniać. Postaram zrobić zdjęcie jak wygląda przed i po płukance (Liqui Moly 2662 - to ta 500 ml).

@tkm masz rację, do pierwszych 2.0 HDi chyba był taki zalecany i auta do dziś chodzą.

Nie wiem jaka jest wasza opinia na ten temat, ale kusząco wygląda Rowe 5w40 HC-D (https://www.oil-club.ru/forum/topic/39554-rowe-hightec-synt-rs-hc-d-5w-40-свежее/). Co o nim sądzicie?
Pozdrawiam ;)
 
@Jachu

możesz zostać przy tym Totalu, to są bardzo dobre oleje od dużego gracza - kontrola jakości jest na bardzo wysokim poziomie.
 
Po ponad 4 tysiącach kilometrów zlewamy Totala 5w40 9000 energy i do silnika wpada ... Następna zmiana za 8 - 9 tysięcy kilometrów. Pozdrawiam :D
IMG_20200613_104908.jpg
 
Chciałem oryginalny filterek, ale akurat nie mieli - w tych silnikach w normalnych pieniądzach można taki mieć, ok 30 zł za filtr, Purflux kosztował 20 zł .
 
W fr purflux można kupić w markecie. Wydaje mi się że jest dość francuski, nawet jeśli to nie ori PSA/Citroen
 
Gdzieś kiedyś słyszałem że niby Purflux robił na 1 montaż filtry ale ile w tym prawdy... Z kolei jakiś czas temu widziałem filtr Knechta i oryginał postawione przy sobie - identycznie wyglądały...
 
Hej,
ja mam taki sam silnik tylko ten 16V bez fap, wcześniej zalewałem 5W30 Total ineo, teraz zalewam go budżetowo czyli Qualitium 5W40 wraz z dolewką molibdenu z mannola, wymieniam 2x w roku bo robię krótkie odcinki. Zmieniam max co 10 tyś. Silnik chodzi pięknie. Aby zmniejszyć trochę jego klekot można dolać na bak trochę oleju do dwutakta i jest o wiele kulturalniejszy, miękko klekocze. W tym dieslu jak i w każdym zawsze będzie olej czarny i nic tego nie zmieni. Jeśli podejrzewasz osady to zrób sobie płukankę przed wymianą mały koszt a można trochę poczyścić wnętrze, co do oleju to nie rób więcej niż 10 tyś na oleju i silnik będzie chodził jak pszczółka.
Jeśli chodzi o instrukcję to powołując się na ACEA w tym silniku stosuje się A3/B3 nawet pod maską mam taką naklejkę, a spektrum rozpiętości SAE jest duże przy B3 bo mówimy tu o dieslu jest duża, spokojnie można lać 5W30/40 a także 10W40. Do diesla z FAP oczywiście zalecany jest niskopopiołowy z literką C2.
Nie próbowałeś dolewać zamiast "mixola" Archoila AR6900D? Podnosi liczbę cetanową ON, co za tym idzie z definicji liczby cetanowej daje szereg korzyści :) Dolewałem do 2.0 CBAB i 1.9 BLS, o ile i silniku CR DPF wypalał się rzedziej o tyle w 1.9 BLS nie zauważyłem jakiejś spektakularnej zmiany w pracy silnika, ale wiadomo, w PD ciężko o kulturę pracy lepszą od ursusa c-360 ;)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Chciałem oryginalny filterek, ale akurat nie mieli - w tych silnikach w normalnych pieniądzach można taki mieć, ok 30 zł za filtr, Purflux kosztował 20 zł .
Purflux proste blaszki czy zygzak? :) W jednym aucie mam zygzak, przy wymianie sprawdzę ile tam tego papieru jest więcej w rzeczywistości :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
@qba37_oldschool proste blaszki, poprzedni filtr też był produkcji Purfluxa i był prosty. Zdjęcie filtra - dokładnie tak wygląda. A produkcja - Made in India
W 1.9 BLS mam aktualnie taki w zygzak, niby więcej materiału filtrującego, ale czy rzeczywiście to się okaże jak go po wymianie potnę i sprawdzę :)
0bf6592975b63f682db63f917ee35dcb.jpg


Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Nie próbowałeś dolewać zamiast "mixola" Archoila AR6900D? Podnosi liczbę cetanową ON, co za tym idzie z definicji liczby cetanowej daje szereg korzyści :) Dolewałem do 2.0 CBAB i 1.9 BLS, o ile i silniku CR DPF wypalał się rzedziej o tyle w 1.9 BLS nie zauważyłem jakiejś spektakularnej zmiany w pracy silnika, ale wiadomo, w PD ciężko o kulturę pracy lepszą od ursusa c-360 ;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Czyli do klekota CRDi z DPF będzie bezpieczny? Myślę od dłuższego czasu żeby coś dolewać do ropy, mam nawet dobrego kolegę, który regularnie wlewa ELF MOTO 2 TECH 2T (Uważa go za najlepszy w swojej klasie, bo ma małą ilość popiołów). Mnie głównie chodzi o to, żeby wtryski CR miały lżejsze życie i żeby silnik pracował bardziej miękko.

Ile dokładnie wlewasz tego Archoila? I czy każde tankowanie?
 
Panowie nie ja jestem tu moderatorem ale porzadek musi być. A tematy które poruszacie mają swoje wątki. Osobny o dodatkach do diesla, osobny o filtrach. Potem jakieś żale " siła złego na jednego" i takie tam.
 
@s3b chodź kolego do innego wątku bo samozwańcze bojówki moderacji od rana aktywne, zawołam Cię w wątku o dodatkach

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Co każde tankowanie. Jeżeli chcesz polepszyć smarność ropy to ja polecam Liqui Moly Liqui Moly Diesel Schmir Additive. Tylko przygotuj się że cenowo jest gorzej bo buteleczka starcza na 1 albo 2 baki w zależności od pojemności a kosztuje 20-25 złociszy.

Jak administracja i moderator nie interweniują, to znaczy że nie wykraczacie poza ramy. Autor tematu brał udział w tej dyskusji więc jest ok.
 
Back
Top