• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej Peugeot 307 1.6 HDi

Jachu

Użytkownik
Hej wszystkim,
Co polecacie do takiego Peugeota? Auto faktycznie bez FAPa, wersja 90 km. Teraz prawdopodobnie jeździ na którymś z Castroli 5w30. Interesuje mnie jakiś dobry olej 5w40. Myślałem nad Totalem 5w40 9000, Texaco 5w40, chodził mi po głowie także Fuchs 5w40 Longlife. Generalnie myślałem o tym aby olej posiadał oficjalną aprobatę MB 229.5. Olej planuje i tak zmieniać co max 10 tyś. km, może wcześniej. Może być olej na bazie HC, niekoniecznie wymagana jest baza PAO.
Pobór oleju znikomy lub wcale. Po odkręceniu korka wlewu oleju widać czarny osad na elementach głowicy.
Co może podpowiedzieć ? Może ktoś ma jakieś doświadczenia jaki olej lać do tych silników? Widziałem na forum tematy odnośnie doboru oleju do HDi, ale dotyczyły one wersji z FAPem.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
 
Co każde tankowanie. Jeżeli chcesz polepszyć smarność ropy to ja polecam Liqui Moly Liqui Moly Diesel Schmir Additive. Tylko przygotuj się że cenowo jest gorzej bo buteleczka starcza na 1 albo 2 baki w zależności od pojemności a kosztuje 20-25 złociszy.

Jak administracja i moderator nie interweniują, to znaczy że nie wykraczacie poza ramy. Autor tematu brał udział w tej dyskusji więc jest ok.
@soszo hahahaha

@s3b jednak wyszło na nasze, możemy tu, możemy w wątku o dodatkach, to może już w dodatkach, to jest szansa się przypudrować adminowi i inni coś może z tego wyciągną ;)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
@s3b jednak wyszło na nasze, możemy tu, możemy w wątku o dodatkach, to może już w dodatkach, to jest szansa się przypudrować adminowi i inni coś może z tego wyciągną ;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Ok widziałem już odpowiedź na pytanie w osobnym wątku :)

jerseyAdmin, dzięki za propozycję tego LM, chętnie o nim poczytam :)
 
Ja na ten moment zrezygnowałem z dodatków do ON (olej 2T) na rzecz Vpower Diesel. Skoro ma smarność - st.zużycia <200Us vs 400-460Us zwykły ON przy praktycznie tej samej cenie, to nie widzę potrzeby teraz wlewania dodatków. Chyba że ze względu na liczbę cetanową, jest co prawda jeszcze Verva z LC 55-58. Dodatek 2T wychodził mi jakoś +15 gr na litrze. Może kiedyś wrócę jeśli by się to finansowo kalkulowało bo niektóre dodatki to >30gr na litrze wychodzi jak kiedyś sprawdzałem.
 
Z ciekawości sprawdziłem ten LM 5122 to jest za 18,72 w oficjalnym sklepie LM na allegro. Co daje nam 0.234 groszy na litr.
 
Last edited by a moderator:
Co daje nam 0.234 groszy na litr.
Jeśli faktycznie działa to jeszcze cena akceptowalna, ale w sumie premium Verva u mnie +20gr.

Dolejcie mixolu

Jeśli już, to coś nieco bardziej "szlachetnego". Orlen 2T w miarę jako tako wypada + na allegro 12 zł. Na stacji teraz mocno podrożał bo 24 zł.
 
Dolejcie mixolu do napędu a będzie to samo
Nie, nie będzie, mixol nie podnosi liczby cetanowej :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Ale bedzie mruczał jak nowy
 
Back
Top