- Marka samochodu
- Mercedes Sprinter 518 CDI 3.0 V6
- Budżet/ile litrów
- 800
- Styl jazdy
- Silnik
- 642.992 40 719449
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 100 GRAM
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 228.51, 229.31, 229.51
- Jaki olej masz obecnie
- ENEOS PREMIUM HYPER 5W40
Mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie.
Chciałbym zasięgnąć rady mądrzejszych w tej dziedzinie od mnie, ja nie za bardzo znam się na specyfikacjach olejów etc.
A więc do rzeczy, posiadam Sprintera 518 CDI 3.0 V6, samochód jest z 2008 roku z nalotem 667 000 tysięcy kilometrów.
Autko kupione od pierwszego właściciela z przebiegiem 600 019, dwóch kierowców, ojciec i syn, auto zadbane, od nowości z ogranicznikiem prędkości do 120 km/h.
Poprzedni właściciel jeździł na, jakimś lepszym Castrol 5W-30, samochód kupiłem świeżo po wymianie oleju i wszystkich możliwych filtrów, przejechałem na nim 15 tysięcy kilometrów, przy czym przez ten okres (Pół roku) dolałem około trzech litrów.
Po tym czasie zmieniłem na Ravenol VMO CleanSynto 5W-40, oczywiście przed zmianą oleju użyłem płukanki TEC2000.
Na Ravenolu przejechałem 20tkm, ale przez ten okres też dolałem w sumie 3,5 litra tegoż oleju. Postanowiłem zmienić znowu olej na Eneos Premium Hyper 5W-40.
Obecnie po przejechaniu niecałych 15-stu tysięcy ten Eneos jest strasznie czarny, Ravenol po 20-stu tysiącach wyglądał dużo lepiej, był brązowo brunatny, Eneos jest Czarny, jak smoła. Oczywiście przy przejściu z jednego na drugi olej użyłem płukanki TEC2000.
Za chwilkę będę zmieniał olej, już po przebiegu 15tkm i chciałbym, żeby mi ktoś z kolegów doradził dobry, sprawdzony olej do ciężkich warunków, jakie ma samochód prawie ciężarowy.
Jeżdżę w sumie bardzo mało, jak na przeznaczenie tego samochodu, w granicach 120km dziennie w czym 90km trasą szybkiego ruchu S8.
Silniczek mojego Mietka chodzi, jak zegarek i chciałbym, żeby tak jeszcze sporo pochodził, jeżdżąc po giełdzie, ludzie, jak słyszą cykanie silnika nie wieżą, że ten samochód ma taki przebieg, zrobiłem nim przez 2,5 roku 67.000 bez żadnej naprawy (odpukać w nie malowane) oprócz gumowego przewodu od interculera.
Jeżeli mógłby mi ktoś polecić dobry, sprawdzony olej będę bardzo wdzięczny. Budżet 800/1000 złotych za cztery bańki po 4 litry, lub trzy po 5 litrów.
Dodam jeszcze, tylko, że samochód nie posiada DPF"u odkąd skończyła się gwarancja (2010)
Chciałbym zasięgnąć rady mądrzejszych w tej dziedzinie od mnie, ja nie za bardzo znam się na specyfikacjach olejów etc.
A więc do rzeczy, posiadam Sprintera 518 CDI 3.0 V6, samochód jest z 2008 roku z nalotem 667 000 tysięcy kilometrów.
Autko kupione od pierwszego właściciela z przebiegiem 600 019, dwóch kierowców, ojciec i syn, auto zadbane, od nowości z ogranicznikiem prędkości do 120 km/h.
Poprzedni właściciel jeździł na, jakimś lepszym Castrol 5W-30, samochód kupiłem świeżo po wymianie oleju i wszystkich możliwych filtrów, przejechałem na nim 15 tysięcy kilometrów, przy czym przez ten okres (Pół roku) dolałem około trzech litrów.
Po tym czasie zmieniłem na Ravenol VMO CleanSynto 5W-40, oczywiście przed zmianą oleju użyłem płukanki TEC2000.
Na Ravenolu przejechałem 20tkm, ale przez ten okres też dolałem w sumie 3,5 litra tegoż oleju. Postanowiłem zmienić znowu olej na Eneos Premium Hyper 5W-40.
Obecnie po przejechaniu niecałych 15-stu tysięcy ten Eneos jest strasznie czarny, Ravenol po 20-stu tysiącach wyglądał dużo lepiej, był brązowo brunatny, Eneos jest Czarny, jak smoła. Oczywiście przy przejściu z jednego na drugi olej użyłem płukanki TEC2000.
Za chwilkę będę zmieniał olej, już po przebiegu 15tkm i chciałbym, żeby mi ktoś z kolegów doradził dobry, sprawdzony olej do ciężkich warunków, jakie ma samochód prawie ciężarowy.
Jeżdżę w sumie bardzo mało, jak na przeznaczenie tego samochodu, w granicach 120km dziennie w czym 90km trasą szybkiego ruchu S8.
Silniczek mojego Mietka chodzi, jak zegarek i chciałbym, żeby tak jeszcze sporo pochodził, jeżdżąc po giełdzie, ludzie, jak słyszą cykanie silnika nie wieżą, że ten samochód ma taki przebieg, zrobiłem nim przez 2,5 roku 67.000 bez żadnej naprawy (odpukać w nie malowane) oprócz gumowego przewodu od interculera.
Jeżeli mógłby mi ktoś polecić dobry, sprawdzony olej będę bardzo wdzięczny. Budżet 800/1000 złotych za cztery bańki po 4 litry, lub trzy po 5 litrów.
Dodam jeszcze, tylko, że samochód nie posiada DPF"u odkąd skończyła się gwarancja (2010)