- Marka samochodu
- Jeep Grand Cherokee WK2
- Budżet/ile litrów
- 7.7L z filtrem, budżet elastyczny
- Styl jazdy
- Silnik
- 3.0L V6 CRD (A630)
- Data produkcji
- 2019
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- nie wiem
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W40, MS-10902, FCA 9.55535-D3
- Jaki olej masz obecnie
- Castrol Magnatec 5W40
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Przychodzę z problemem zakupu oleju do samochodu Jeep Grand Cherokee WK2 z silnikiem 3.0L V6 (wersja europejska 250KM). Z tego co udało mi się doczytać, jest to silnik A630 firmy VM Motori. Silnik spełnia EURO6, także DPFy, AdBlue, komplet, z rury wydechowej można się inhalować jak w sanatorium.
Najpierw szybki rzut oka na instrukcję:
Znalezienie na polskim rynku oleju z normą MS-10902 graniczy z cudem, jedyny który w miarę udawało mi się kupić to AMALIE 5W40 CK-4/SN. Samochód jest z 2019 roku, ciągle na gwarancji, więc zmieniam olej w ASO, przy czym moje ASO leje Castrol Magnatec 5W40 bez tego certyfikatu. Oni wymieniają zgodnie z interwałem serwisowym co 20k km, ja w międzyczasie robię swoją podmianę po 10tyś, bo jakoś nie jestem przekonany do interwałów 20k.
Po tym jak musiałem obdzwonić kilka miejsc by w ogóle zlokalizować olej AMALIE, napisałem bezpośrednio do FCA jaki mam kupić olej na dolewki, jeżeli nie dostanę nic z normą MS-10902. Dostałem informację, że cokolwiek 5W40 będzie dobre i nie ma co przesadzać. Nie przekonali mnie
Co do stylu jazdy to trzaskam głównie międzynarodowe trasy, prędkości autostradowe 140-160km/h, 35k km rocznie. Jeżdżę po dziadkowemu, w dolnym zakresie obrotomierza. Czasem jakiś wystrzał spod świateł, ale zawsze z jednym okiem na temp. oleju żeby nie pałować na zimnym. Chciałbym żeby silnik posłużył trochę dłużej niż do końca gwarancji, dlatego wolę zadbać o olej zawczasu Dziękuję za wszystkie porady.
Przychodzę z problemem zakupu oleju do samochodu Jeep Grand Cherokee WK2 z silnikiem 3.0L V6 (wersja europejska 250KM). Z tego co udało mi się doczytać, jest to silnik A630 firmy VM Motori. Silnik spełnia EURO6, także DPFy, AdBlue, komplet, z rury wydechowej można się inhalować jak w sanatorium.
Najpierw szybki rzut oka na instrukcję:
We recommend you use 5W-40 synthetic engine oil such as Mopar that meets FCA Material Standard MS-10902 or FCA 9.55535-D3 and the ACEA A3/B4 or API CJ-4/SM engine oil category is required.
SELENIA SPORT SAE 5W-40 synthetic engine oil, or equivalent, that meets FCA Material Standard 9.55535-Z2 and the ACEA A3/B4 should be used when recommended oil is not available
Znalezienie na polskim rynku oleju z normą MS-10902 graniczy z cudem, jedyny który w miarę udawało mi się kupić to AMALIE 5W40 CK-4/SN. Samochód jest z 2019 roku, ciągle na gwarancji, więc zmieniam olej w ASO, przy czym moje ASO leje Castrol Magnatec 5W40 bez tego certyfikatu. Oni wymieniają zgodnie z interwałem serwisowym co 20k km, ja w międzyczasie robię swoją podmianę po 10tyś, bo jakoś nie jestem przekonany do interwałów 20k.
Po tym jak musiałem obdzwonić kilka miejsc by w ogóle zlokalizować olej AMALIE, napisałem bezpośrednio do FCA jaki mam kupić olej na dolewki, jeżeli nie dostanę nic z normą MS-10902. Dostałem informację, że cokolwiek 5W40 będzie dobre i nie ma co przesadzać. Nie przekonali mnie
Co do stylu jazdy to trzaskam głównie międzynarodowe trasy, prędkości autostradowe 140-160km/h, 35k km rocznie. Jeżdżę po dziadkowemu, w dolnym zakresie obrotomierza. Czasem jakiś wystrzał spod świateł, ale zawsze z jednym okiem na temp. oleju żeby nie pałować na zimnym. Chciałbym żeby silnik posłużył trochę dłużej niż do końca gwarancji, dlatego wolę zadbać o olej zawczasu Dziękuję za wszystkie porady.