• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jeep Grand Cherokee WK2 3.0L CRD 250KM

polsal

Nowy użytkownik
Samochód
Jeep WK2 CRD
Marka samochodu
Jeep Grand Cherokee WK2
Budżet/ile litrów
7.7L z filtrem, budżet elastyczny
Styl jazdy
Silnik
3.0L V6 CRD (A630)
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40, MS-10902, FCA 9.55535-D3
Jaki olej masz obecnie
Castrol Magnatec 5W40
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Przychodzę z problemem zakupu oleju do samochodu Jeep Grand Cherokee WK2 z silnikiem 3.0L V6 (wersja europejska 250KM). Z tego co udało mi się doczytać, jest to silnik A630 firmy VM Motori. Silnik spełnia EURO6, także DPFy, AdBlue, komplet, z rury wydechowej można się inhalować jak w sanatorium.

Najpierw szybki rzut oka na instrukcję:
We recommend you use 5W-40 synthetic engine oil such as Mopar that meets FCA Material Standard MS-10902 or FCA 9.55535-D3 and the ACEA A3/B4 or API CJ-4/SM engine oil category is required.
SELENIA SPORT SAE 5W-40 synthetic engine oil, or equivalent, that meets FCA Material Standard 9.55535-Z2 and the ACEA A3/B4 should be used when recommended oil is not available

Znalezienie na polskim rynku oleju z normą MS-10902 graniczy z cudem, jedyny który w miarę udawało mi się kupić to AMALIE 5W40 CK-4/SN. Samochód jest z 2019 roku, ciągle na gwarancji, więc zmieniam olej w ASO, przy czym moje ASO leje Castrol Magnatec 5W40 bez tego certyfikatu. Oni wymieniają zgodnie z interwałem serwisowym co 20k km, ja w międzyczasie robię swoją podmianę po 10tyś, bo jakoś nie jestem przekonany do interwałów 20k.

Po tym jak musiałem obdzwonić kilka miejsc by w ogóle zlokalizować olej AMALIE, napisałem bezpośrednio do FCA jaki mam kupić olej na dolewki, jeżeli nie dostanę nic z normą MS-10902. Dostałem informację, że cokolwiek 5W40 będzie dobre i nie ma co przesadzać. Nie przekonali mnie :)

Co do stylu jazdy to trzaskam głównie międzynarodowe trasy, prędkości autostradowe 140-160km/h, 35k km rocznie. Jeżdżę po dziadkowemu, w dolnym zakresie obrotomierza. Czasem jakiś wystrzał spod świateł, ale zawsze z jednym okiem na temp. oleju żeby nie pałować na zimnym. Chciałbym żeby silnik posłużył trochę dłużej niż do końca gwarancji, dlatego wolę zadbać o olej zawczasu :) Dziękuję za wszystkie porady.
 
Poprzednio zalewany AMALIE jest dostępny za 165 w porywach do 230zł za 1 galon. Jednocześnie Midland za podobną ilość kosztuje 140zł. Bezpiecznie go kupować na portalu aukcyjnym? Podróbki się zdarzają?

Zastanawia mnie to, że wszystkie oleje które spełniają te wspomniane normy to mają ACEA C3 a ten AMALIE ma w ogóle ACEA E9, E7. Jednocześnie w instrukcji jest ACEA A3/B4. Dużo krzywdy narobię jak wleję oleje C3? Myślałem nad tym Midlandem
 
Back
Top