• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

K2 Militec - wyniki analizy chloru

Dzień dobry,
Przedstawiam poniżej wyniki analizy dodatku K2 Militec pod kątem zawartości chloru:

146F4572-D6E9-4FFC-B649-79A78E81231E.jpeg


Wynik 2.2% chloru jest przy 5% dodatku w czystym oleju bazowym czyli tyle byłoby dodane do oleju silnikowego po dodaniu dodatku.
Sam produkt ma więc 20x więcej chloru, czyli 44% - bardzo dużo.
Normy dla oleju silnika diesela to na ogół 0.005 do 0.015% czyli wielokrotnie mniej.

Jeśli ktoś ma inną interpretacje to zapraszam :)

Ja zastosowałem go w swoim silniku, no i czeka mnie kolejna wymiana oleju ;)
 
Chlor sam w sobie szkodliwy nie jest, jest częścią niektórych związków EP. Jego nadmiar, jak wszystkiego, tak bo podwyższa kwasowość produktów spalania. Ile chloru w chlorze to nadmiar to już inna bajka.
 
Ja powiem tylko tak, nie warto dodawać dodatku do oleju silnikowego ja rzadtko uzywa typu zabytkowych czy tych co jedzi mniej niz 10 tys. km rok czy 2 lata.
 
Chciałbym poczytać wypowiedzi jakiegoś (neutralnego)chemika który by potwierdził lub zaprzeczył tym doniesieniom dotyczących szkodliwości chloru w silniku.
Potwierdzam.
Wolny chlor zabija zarówno silnik jak i żywe organizmy.

Ale tutaj nie wiemy jaki to jest chlor. Tak samo można powiedzieć ze fluor jest szkodliwy - bo jest!!! I to nieziemsko szkodliwy.

Ale.

Fluor może być w formie związanej i tworzyć np teflon, który ma cząsteczki F a jest obojętny w normalnych temperaturach.


Tak samo chlor może być częścią większego konstruktu. Produkt nawet nie będzie pachniał chlorem.

Polwax przeprowadza analizę ilościową i jakościową metodą rentgenowskiej spektrometrii fluorescencyjnej z dyspersją fali. Bez szerszego kontekstu składu pierwiastkowego analizę uważam za niepełną i podatna na błędna interpretację.

Niezależnie od powyższego spalanie takiego oleju zwiększa ryzyko tworzenia związków bardziej toksycznych.
 
Tak ostatnim rzutem oka na ten specyfik - wg karty MSDS, nie zawiera on syfu, który podlega zgłoszeniu myśl odpowiednich przepisów.

Tak samo świeży produkt ma

Wersja USA: ACID NUMBER: ASTM D-664-04 0.10mg KOH, g


I teraz najważniejsze (to w USA można doceniać) wg msds:

HAZARDOUS DECOMPOSITION OR BY-PRODUCTS:

- Carbon Oxides,
- Hydrogen chloride gas. (Pol. chlorowodór)

Thermal
decomposition can lead to
release of irritating gases and vapors.


I teraz za Wikipedia:

Chlorowodór, HCl – nieorganiczny związek chemiczny, połączenie chloru i wodoru. Dobrze rozpuszcza się w wodzie, tworząc kwas solny z wydzieleniem dużej ilości ciepła.


Przypomnę, ze produkty spalania węglowodorów zawsze zawierają wodę (w stanie lotnym). Dokładając do tego produkty rozkładu środka z oleju (każde auto spalinowe spala olej) które mieszają się z również z parą wodną tworzą środowisko o kwaśnym pH -> korozja

Poza tym nie ma informacji na temat kompatybilności z uszczelnieniami ;)
 
@Pedros a zerkniesz może swoim okiem jeszcze na produkt Protec Neps? Jak się on ma w odniesieniu do owego Militeca?
 
Zawiera chloroparafiny ale to jeszcze nic nie znaczy. Trudno o opinię - za mało danych.
 
Z tego co wyczytałem, to jest to plastyfikator oraz jest używany w olejach przekładniowych... Czy to on dba o konserwację uszczelnień?
 
Jako produkt pewnie tak ale należy patrzeć na szerszy kontekst - czyli co stanie się jak ulegnie spaleniu wraz z olejem silnikowym?
Trudno cokolwiek powiedzieć sensownego nie znając składu.

Tak czy inaczej produkty można zastosować zarówno do silnika - tutaj bada się inne aspekty jak i do przekładni - gdzie wpływ tempreratur jest marginalny.
 
Niby sam środek jest bezpieczny dla układów katalitycznych...
Właśnie jest bardzo mało informacji i niemal zero opinii o nim...
 
Nie wiem, w którym momencie formulacja Militecu uległa zmianie i czy coś to wniesie do tematu, ale:
Stary Militec zalecał 50 ml/1 l oleju siln./ nowy 30 ml/1l - po czym po zmianie oleju kolejny raz 15 ml. W poprzednim była wzmianka o możliwości dolewania do paliwa - tutaj nie ma o tym mowy.
Organoleptycznie: stary miał mniej więcej bursztynową barwę i był bardziej płynny od obecnego - bardziej czerwonego.
 
Są 2 typy: K2 militec-1 i K2 Nanotec 1. Moze pisesz o K2 Nanotec 1??
 
Witam, mam pytanie odnośnie tego środka.
Kupiłem ze słynnego polskiego portalu całkowicie inną wersje tego specyfiku. Rózni się również "dawkowanie".
To jest ten sam produkt? Jest sens to używać i czy jest oryginalny.
 

Attachments

  • untitled.PNG
    untitled.PNG
    231,8 KB · Odwiedzin: 114
Panowie jak to z tym jest? Będe używał pierwszy raz, znajomi mnie przestrzegali przed tym, żeby zweryfikowac od kogo sie kupuje na alegroszu. Tylko, że nie przestrzegli przed tym, że są dwie wersje...
Odesłać czy wlać? Ta "poprawna" to made in USA, ja dziś odebrałem EU.
 
Stary Militec zalecał 50 ml/1 l oleju siln./ nowy 30 ml/1l - po czym po zmianie oleju kolejny raz 15 ml. W poprzednim była wzmianka o możliwości dolewania do paliwa - tutaj nie ma o tym mowy.
Organoleptycznie: stary miał mniej więcej bursztynową barwę i był bardziej płynny od obecnego - bardziej czerwonego.
Własnie, też szukam informacji jak się obchodzić z tą inną wersją i czy jest w ogóle sens.
 
@vitionn napisz do K2 zadaj im wszystkie nurtujące Cię pytania.Trudno coś doradzić ,bo chyba produkt jest nowy i inny od poprzedniego.
 
Są 2 typy: K2 militec-1 i K2 Nanotec 1. Moze pisesz o K2 Nanotec 1??
Oba to Militec-1, tylko kupowane w różnych (ok. 2 letnich odstępach czasu). Info co do dawkowania z opakowań i oficjalnej strony K2.
Obserwacje organoleptyczne własne.
 
Mi od Militeca silnik nie padł, pracował poprawnie. Jedynie miałem wrażenie że dpf częściej się wypala. Czy faktycznie tak było, nie potrafię przedstawiać nic obiektywnego, nie prowadziłem zapisków typu: przed i po.
 
Napisałem do K2 i dostałem wymijającą odpowiedź na poruszone przeze mnie w poprzednim wpisie kwestie. Nijak się ona ma do starej i nowej etykiety, a brzmi tak:

Dzień dobry,

dodatek Militec-1 jest dodatkiem do oleju nie mieliśmy nigdy w naszej instrukcji zastosowania do paliwa.

Myślę, że chodzi i olej do 2T dolewany przy robieniu mieszanki to proporcja 30ml na 1L oleju, który będzie używany do robienia mieszanki.

Zapis został usunięty z opisu kosztem dodatkowego języka, produkt bardzo rzadko używany do tego celu.
 
Back
Top