• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Sorento

Haxxa

Użytkownik
Samochód
Kia Sorento 2,5 CRDI 2007
Marka samochodu
Kia Sorento
Budżet/ile litrów
8.2
Styl jazdy
Silnik
2.5 CRDI 125kw
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Rowe
Witam. Posiadam auto Kia Sorento 2.5 CRDI, jest to model z roku 2007 170km, 125kw. Około roku temu został wymieniony silnik, wstawiony silnik został wypłukany i zalany olej Rowe 5w40. Przejechane mam już ponad 9000 i czas na wymiane. Został mi zaproponowany olej Liqui moly 5w40 Top Tec 4100. Może ktoś posiada tego typu auto i jakąś opinie o tym oleju. Ewentualnie może nie ma sensu zalewania innej firmy i zostać na Rowe.
 
Jak już do diesla to polecam LM Diesel Synthoil 5w40. 200zł 5 litrów ale sprawdzał się w dieslu idealnie 😎
@SACZI fakt, drogie pierońsko 🤷
 
Polecany także jest mi LM 10w40
Pierwsze pytanie, jakie są zalecenia producenta?
Mi z tyłu głowy 5w30 do tego silnika siedzi, a nie 10w40 ...
Top Tec 4100 jest w jednym z krakowskich sklepów za 164 zł za 5 L
No to grubo ...
W oficjalnym sklepie LM, 5L tego oleju to koszt 265PLN, jest i oferta 5L za 140PLN, więc jak dla mnie takie kombinacje cenowe przekreślają olej, który mimo, że bdb, wg mnie jest za drogi.


Ja ma swoje propozycje, ale najpierw podaj co instrukcja mówi o lepkościach.
 
To jest specyfikacja do mojego auta, druga pozycja olej silnikowy silnik diesla
 

Attachments

  • Screenshot_20220326_122004.jpg
    Screenshot_20220326_122004.jpg
    426,7 KB · Odwiedzin: 249
Czyli miałem nosa - 5w30 też jest dopuszczony.
I tak, z racji wymaganych norm jakościowych, propozycje ograniczyć można do olejów tzw fullSaps, czyli normy ACEA B4.
W klasie 5w30 nie masz zbyt dużego wyboru. Zasadniczo tylko Shell Helix Ultra A3/B4 i tego polecam. Jest coś od Elf'a, jest coś od Valvoline, ale ja ich nie znam (co nie znaczy, że odradzam).
Klasa 5w40 wydaje się najodpowiedniejsza, a ilość oleju spora ...
Proponuję od najtańszych, naszego Lotosa Synthetic 5w40 (8L/150PLN) i Totala 9000.
Castrol Edge FST Titanium - trochę drogi jest ...
Shell Helix Ultra 5w40 - bdb, stabilny olej, i bardzo przystępny cenowo.
Niektórzy dobrze piszą o Motulu XCess 5w40 - ja nie znam.
Na koniec Meguin SuperLichLauf 5w40 - odpowiednik Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, ale w niższej cenie. To olej z bazą opartą w 100% o PAO.
 
Liczę się z kosztami jakie są przy zakupie oleju, te silniki mają problem z panewkami jak i czujnikiem cisnienia oleju w takim sensie ze przy spadku cisnienia oleju czujnik alarmuje o tym zbyt późno i tak było w poprzednim silniku. Widziałem poprzedni silnik, panewka była zmielona, wał porysowany. Z tego co wiem przed awarią jeździł właśnie na shelu i motulu ale czy to miało jakiś wpływ na awarie...
 
Może warto kupić któryś z w.w. przeze mnie olejów i dodać do oleju Archoil Ar9100, Ar9200 lub skoncentrowany mix tych dwóch dla lepszej ochrony
 
Właśnie bardziej chyba się przychylam do oleju shell helix ma bdobre opinie też wśród użytkowników Sorento.
Ten dodatek który wymieniłeś, czy to coś podobnego co oferuje osobny dodatek LM mos2
 
Last edited:
Czyli miałem nosa - 5w30 też jest dopuszczony.
I tak, z racji wymaganych norm jakościowych, propozycje ograniczyć można do olejów tzw fullSaps, czyli normy ACEA B4.
W klasie 5w30 nie masz zbyt dużego wyboru. Zasadniczo tylko Shell Helix Ultra A3/B4 i tego polecam. Jest coś od Elf'a, jest coś od Valvoline, ale ja ich nie znam (co nie znaczy, że odradzam).
Klasa 5w40 wydaje się najodpowiedniejsza, a ilość oleju spora ...
Proponuję od najtańszych, naszego Lotosa Synthetic 5w40 (8L/150PLN) i Totala 9000.
Castrol Edge FST Titanium - trochę drogi jest ...
Shell Helix Ultra 5w40 - bdb, stabilny olej, i bardzo przystępny cenowo.
Niektórzy dobrze piszą o Motulu XCess 5w40 - ja nie znam.
Na koniec Meguin SuperLichLauf 5w40 - odpowiednik Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, ale w niższej cenie. To olej z bazą opartą w 100% o PAO.
Shell chyba bardziej mnie nakłania
 
Wg mnie jest to dużo bardziej zaawansowany dodatek od samego mos2. Tutaj na forum znajdziesz wyczerpujące informacje na temat tych dodatków.
 
Tak w skrócie, to Ar9100 składa się z nanoboranu potasu, który zminiejsza tarcie i wyraźnie podnosi TBN (olej z tym dodatkiem lepiej czyści silnik i lepiej neutralizuje kwasne odczyny spalania - polecany jest do silników Diesla)
Ar9200, to zwiazki molibdenu (w innej formie niż mos2) i nano dwusiarczku wolframu. Trochę lepiej chroni niż Ar9100, przy czym pomaga regenerować zużyte powierzchnie. TBN również podnosi, ale nie tak znacząco jak Ar9100.
 
Ja bym zalewał Shella, ew. jeżeli dodatek to AR9100.
 
Ja z kolei zdecydowałbym się na Eurola Super Lite 5w40 + Ar9200. Wydaje mi się, że taki zestaw da większą ochronę. A jeśli chodzi o olej z lepszą bazą ok. 50% PAO, to można wziąć pod uwagę jeszcze Specol Spec Gold 0w40 w tej cenie.
 
Back
Top