• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Sorento

Haxxa

Użytkownik
Samochód
Kia Sorento 2,5 CRDI 2007
Marka samochodu
Kia Sorento
Budżet/ile litrów
8.2
Styl jazdy
Silnik
2.5 CRDI 125kw
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Rowe
Witam. Posiadam auto Kia Sorento 2.5 CRDI, jest to model z roku 2007 170km, 125kw. Około roku temu został wymieniony silnik, wstawiony silnik został wypłukany i zalany olej Rowe 5w40. Przejechane mam już ponad 9000 i czas na wymiane. Został mi zaproponowany olej Liqui moly 5w40 Top Tec 4100. Może ktoś posiada tego typu auto i jakąś opinie o tym oleju. Ewentualnie może nie ma sensu zalewania innej firmy i zostać na Rowe.
 
Mówić, że Shell niczym nie różni się od Specola, to pokaz totalnej niewiedzy.

Rowe 5w40.
Możesz pozostać na Rowe. Shell Helix Ultra 5W40, lub Mobil 1 FS 0W40. Smiało można pójść również w stronę 0W30. Pierwsze jednak trzeba wiedzieć, czy coś ten silnik pobiera oleju.
 
Na tą chwilę nie potrafię tego określić, z powodu braku dostępu do auta. Ale czy czysto teoretycznie możesz mi określić z czym to się wiąże, gdyby np jakąś minimalną ilość brał ewentualnie co gdyby nic nie pobierał
 
Ale czy czysto teoretycznie możesz mi określić z czym to się wiąże, gdyby np jakąś minimalną ilość brał ewentualnie co gdyby nic nie pobierał
Nie masz DPF więc procesy spalania oleju nie będą szkodliwe dla tej części, to już plus. Natomiast negatywne strony, to konieczne dolewki, które w zależności od ilości, mogą być widoczne w portfelu. Można będzie też określić w przybliżeniu stan chociażby pierścieni, czy uszczelniaczy. Ale póki co, jeździj i się nie przejmuj, tylko czasem popatrz na bagnet.
 
Chwila. Jeśli Shell i specol mają pakiet od infineum, to co jest złego w tym że napisałem że mają podobny pakiet? Czemu jak ktoś na forum wcześniej porównywał te dwa oleje pod kątem pierwiastków np. boru i magnezu, to nie reagowałeś @poziom1989 ? A teraz jak ktoś próbuje mi zarzucić, ze pisze bzdury, to jest wielka sprawa?
 
Jak pisałem na wstępie Rowe był zalany odrazu po przekładce silnika, warsztat specjalizujący się w remontach przekładaniu itd, bazują na olejach i wszelkiego typu dodatkach LM jak i Rowe
 
To nie ma duzego znaczenia. Sa inne wazne zwiazki chemiczne, nie widoczne przy pomocy podstawowych badan.
 
No to jak nie ma znaczenia, to dzięki za wytłumaczenie nie ubliżając mi jak niektórzy mają w zwyczaju to robić pokazując że ich racja jest jedyna i słuszna
 
@Rafal90 Pisalem wielokrotnie na co wzracac uwage. Wiecej mozemy powiedziec np. zlecajac metode badawcza ASTM D7109 (90 cylki), powie nam po czesci o zastosowanym VM, bo wielu to ignuruje. Uwazam, ze warto byloby wlaczyc badanie stezenia N w olejach. Oleje przekladniowe na aparacie 4-kulowym. ICP jak pisalem to bardzo podstawowe badanie, mozemy okreslic czy dany olej spelnia normy itp. FTIR nieco wiecej, ale trzeba potrafic je "czytac".
 
@Haxxa warto zastanowić się nad analizą zużytego oleju i ustalić sobie dobry interwał pod dany siłnik i eksploatację.
Uważam, że jego odpowiednia długość może przynieść więcej pożytku niż dyskusje, który olej w danej normie jest "lepszy".
U mnie w 1.6 tdci 9400 km średnia prędkość 25 km/h to już było przeciąganie interwału, niezależnie czy olej Fanfaro, czy Rawenol.
 
Temat dotyczy doboru oleju do Kia Sorento, jakbyście nie zauważyli jeszcze tytułu tematu. Wzajemne wojenki wytłumaczcie sobie na PW i skończcie robić wychodek z forum.
Posty poszły do kosza, kto miał zostać doceniony, został, wyszło jak wyszło, niektórzy odpoczną sobie też jakiś czas od forum.
 
Zważając na to że zbliża mi się także wymiana oleji przekładniowych i to kolejne koszty nie małe, myślę że przychylę się do opcji oleju shell helix ultra 5w40, w czasie "kłótni" w temacie oleju przeanalizowałem za i przeciw i myślę że to dobry wybór. Z chęcią bym postawił na LM ale koszt na ponad 8l samego silnikowego + mosty, skrzynia itd to bardzo duże obciążenie. Zastanawiam się jeszcze tylko jak by współgrał do tego dodatek LM mos2, czy jest jakiś sens dodawania go. Czytając opisy, fora itd ma bdobre opinie
 
Back
Top