• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Laguna Coupe 2.0T GT 232km LPG

Jeefrey

Użytkownik
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia
Styl jazdy
Silnik
2.0T GT, Chip 232km
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SYNPOWER 5W40
Witam, zbliża mi się zmiana oleju i chciałbym zaczerpnąć od was wiedzy co byście mi polecili. Silnik mam zmapowany na 232km oraz założona instalację LPG. Jeżdżę dużo i dość dynamicznie więc zależy mi na dobrej ochronie podzespółów. Aktualnie mam Valvoline SYNPOWER 5w40. Co byście mi polecili?
 
Wleje teraz 5w40 + AR2300 na cały interwał. Później przed zmianą płukać np. Engine Flush'em z Liqui Moly i zmieniać na np Meguin 5W40? Jak z filtrem oleju podczas jazdy z AR2300?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Tak. Odnośnie filtra to wystarczy wymiana co interwał. Tak czy owak masz pewnie kiepski dostęp do niego.
 
Skoro już jest poszukiwanie czegoś lepszego bazowo jak się domyślam można sięgnąć po Bizol Allround 5w40 (większość baz IV grupa), Ravenol VST (IV/V grupa) a jako rodzynek AMG Extreme GTC podobnie ale w jeszcze większym zakresie przy czym to zupełnie prywatny brand bez oficjalnych aprobat producentów.
Wleje teraz 5w40 + AR2300 na cały interwał
Spokojnie, tym bardziej że masz zapas i spokojnie ta AR2300 da sobie rade z tym olejem, wcześniej najtańsza płukanka aby dobrze opróżnić układ przed długim dystansem.
 
Last edited:
Tak. Odnośnie filtra to wystarczy wymiana co interwał. Tak czy owak masz pewnie kiepski dostęp do niego.
Nie jest źle, w Megane III Coupe 1.6 była tragedia.

Czyli rozumiem ze w 5,4l oleju ma się zawierać dokładnie 168ml AR2300 według proporcji producenta (1:32).

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Nie jest źle, w Megane III Coupe 1.6 była tragedia.
Podstawa to dobry klucz i kwestia wprawy.

Jak zakończysz proces płukania, po tych kilku wymianach, to pozostań przy interwale 10 tysięcy, niezależnie od oleju, jaki wybierzesz.

z ciekawości - ile pali po remapowaniu?
 
Tak zrobię.
ja nadal uważam, że do PŁUKANKI DYSTANSOWEJ powinieneś dla lepszej skuteczności, zalać coś co zawiera WIĘKSZY UDZIAŁ [specjalnie z duzych liter, aby każdy zrozumiał, że nie polecam oleju 100% mineralnego do ciągłej jazdy...] bazy mineralnej.

Wołam @wlyszkow
 
Zalać teraz przed wymianą Liqui Moly ol-schlamm przejechać 200km zlać, później Shell Helix Ultra 5W40 zrobić na tym kilka tysięcy kilometrów przed wymiana można znów spróbować Liqui Moly ol-schlamm, a później już regularnie tego Shella i zwykła płukanka co wymianę.
 
ja nadal uważam, że do PŁUKANKI DYSTANSOWEJ powinieneś dla lepszej skuteczności, zalać coś co zawiera WIĘKSZY UDZIAŁ [specjalnie z duzych liter, aby każdy zrozumiał, że nie polecam oleju 100% mineralnego do ciągłej jazdy...] bazy mineralnej.

Wołam @wlyszkow
Zależy od interwału wymiany, jeśli na krótko rzędu 1500km to tani HC lepiej jeśli na cały okres wymiany i powyżej 6kkm to bez znaczenia.
 
Tak, dla podkreślenia tylko przy PAO należy wydłużyć interwał do 8kkm, ale na początku warto zastosowac tani olej.

I tak na marginesie, nawet niektóre SAE 10W-40 bazują na VHVI, niektóre z małą zawartością PAO.
 
A jeszcze zapytam z innej beczki lecz także w temacie, jaki olej przekładniowy polecacie do tej skrzynii biegów (6, manual)?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top