• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Laguna Coupe 2.0T GT 232km LPG

Jeefrey

Użytkownik
Marka samochodu
Renault
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia
Styl jazdy
Silnik
2.0T GT, Chip 232km
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SYNPOWER 5W40
Witam, zbliża mi się zmiana oleju i chciałbym zaczerpnąć od was wiedzy co byście mi polecili. Silnik mam zmapowany na 232km oraz założona instalację LPG. Jeżdżę dużo i dość dynamicznie więc zależy mi na dobrej ochronie podzespółów. Aktualnie mam Valvoline SYNPOWER 5w40. Co byście mi polecili?
 
Zalać teraz przed wymianą Liqui Moly ol-schlamm przejechać 200km zlać, później Shell Helix Ultra 5W40 zrobić na tym kilka tysięcy kilometrów przed wymiana można znów spróbować Liqui Moly ol-schlamm, a później już regularnie tego Shella i zwykła płukanka co wymianę.
Sądzisz że będzie to lepsze rozwiązanie niż robić cały interwał na AR2300? Jakiś konkretny powód żeby lać ten olej?

Mam w zapasie póki co Valvoline SYNPOWER 5W40 na wymianę, butelkę AR2300 i puszkę Liqui Moly Engine Flush'a. Ewidentnie mogę wprowadzić jeszcze jakieś zmiany.

Jest jakieś ryzyko przy jeździe z AR2300?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Raczej nie am ryzyka ja jeżdziłem po 5-6K km na AR2300

Co do argumentów za Shellem to wysoka czystość baz GTL plus wysoki TBN oleju w okolicach 12 to dwa najważniejsze argumentu przy zastosowaniu tego oleju w tym konkretnym przypadku. Oczywiście jak masz już Valvo to śmiało możesz lać w tandemie z AR2300
 
Rozumiem. Płukać silnik przed wymianą zwykłym Engine Flush'em czy ogarniać Oil-schlamm'a albo serię PRO LINE?

Pytam trochę chaotycznie, ale nie chciałbym tego poprostu zje***.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Moje niedopatrzenie. Miałem na myśli Oilem. LM ol-schlamm używał kilka razy znajomy mechanik i sobie chwalił ale generalni za moją radę do usunięcia mocnego syfu po long lifach stosuje AR2820 na 30 minut.
 
Jeszcze takie pytanie żeby się upewnić, Öl-Schlamm'a wlewać na rozgrzany czy można też na zimny?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
w instrukcji dostępnej w sieci jest jasno i wyraźnie napisane :

Należ y dodać ok. 200 km przed wymianą oleju. Zawartoś ć puszki produktu starcza do 5 l oleju silnikowego. Nie należ y stosować do motocykli wyposaż onych w sprzę gł o mokre.


więc wg mnie nie ma znaczenia :) aczkolwiek ja takie specyfiki zawsze wlewam na ciepły silnik
 
Zbliża mi się interwał wymiany. Zalane było teraz Valvoline SYNPower 5w40 + AR2300. Auto jeździ głównie na LPG.

Czy przed wymianą teraz mogę zrobić szybką płukankę Engine Flush'em (wlane było AR2300 na prawie 10k km)?
Lepszą opcją zalać będzie teraz Shell Ultra Helix 5W40 czy Meguin Super Leichtlauf 5W40?
Stosować jeszcze jakieś dodatki do oleju?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Jak kolega wyżej, płukanka zawsze wskazana.

Co do oleju, to ja bym polecał Meguina.
 
Lepszym wyborem będzie w tym przypadku Ravenol VST czy Meguin Super Leichtlauf?
Czy warto dodać AR9100 lub AR9200v2?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Lepszym wyborem będzie w tym przypadku Ravenol VST czy Meguin Super Leichtlauf?
Czy warto dodać AR9100 lub AR9200v2?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
No to się zaraz zacznie (celowo zacytowałem wypowiedź, więc proszę mi nic nie zmieniać 🙊🙈)

Oba oleje są na tyle dobre, że nie ma konieczności dodać żadnych siuwaksow, takie moje prywatne zdanie. Wybierz który tanszy/lepiej dostępny/bardziej Ci się podoba butelka 🙈

Dwa, jak uzytkujesz samochód ostrzej to 9200, jak masz ochotę na czystość silnika i fajne zabezpieczenie to 9100
 
Czysty Meguin.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Wleciał teraz Ravenol VST 5w40 poprzedzony LM Engine Flush'em.

Muszę przyznać że AR2300 zrobił swoje zastosowany na cały interwał, jest dużo lepiej ale do czystości brakuje sporo. Mnóstwo syfu zleciało. Jak często można stosować takie preparaty jak AR2300?


Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
AR2300 można stosować nawet do każdej wymiany oleju jeśli jest taka konieczność ale warto rozważyć także AR9100 bo trochę słabiej myje ale dużo lepiej chroni a do samego mycia można dołożyć Oilem ReleaseTech PowerFlush przed wymiana oleju, też na estrach.
 
Ciekaw jestem Twoich komentarzy - ja z Ravenola VST byłem bardzo zadowolony (co prawda w innym samochodzie ale chodzi o produkt). Z kolei ze swojego doświadczenia z Meguinem w F4RT powiem, że po drugiej już wymianie (obecnie ok 2kkm) jest wszystko w porządku, a dodanie AR9100 wyciszyło pracę silnika i wygładziło kulturę pracy. AR dodałem ze względu na LPG i chęć usunięcia starych osadów.
 
Back
Top