• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui moly ceratec

Wlałem w poprzednią zimę. Brak odczuć pod którymi bym się podpisał.
Finalnie spalanie mi nie spadło, silnik działa jak działał nie dzieje się nic co bym mógł stwierdzić na 100%.

Co nie znaczy, że nie działa. Ma wypełniać mikro ubytki w metalu i miejmy nadzieję to robi.
 
Last edited:
Było wiele razu - poszukaj
 
Bez zmian
stosuje 0w30/5w30 a3/b4 i nic nie zauważyłem
 
Działa, działa... a napewno zmienia "klekot" diesla 👍

Obniża kilka stopni temperaturę oleju i zarazem jest szybszy spadek temperatury na postoju po trasie/ obciążeniu silnika - także coś tam olej napewno wspomaga. Długofalowo zapewne też pozytywnie wpływa na kondycję silnika.

Rocznie robię około 30kkm, a że wymieniam olej co 10kkm także przez 3 lata od kiedy mam Leona miałem troszkę wymian oleju oczywiście poprzedzonych płukankami i śmiało mogę stwierdzić, że Liqui Moly CeraTec działa i to bardzo dobrze. Dodaję go co trzecią wymianę oleju.

i uwaga -> efekty zastosowania LM Ceratec były tylko za pierwszym razem. Teraz gdy go dodaję do oleju nie ma efektu -> wow...

Po zakupie auta poprzedni właściciel ( kolega ) oznajmił, że jeszcze mogę 6kkm (do 10kkm) jeździć na tym oleju - także nasłuchałem się jak klekocze moje nowe auto zanim sam zmieniłem olej. Przy pierwszej wymianie oleju od razu decyzja dodania LM Ceratec -> mała trasa i uwierzcie mi , po 20-30 km jazdy auto zmieniło dźwięk - klekot diesla nie do rozpoznania - cicho, miło, jakby aksamitnie...
Do dziś nawet kiedy olej w silniku jest solo albo z AR 9100 dźwięk silnika i odczucia są te same co 3 lata temu po pierwszym użyciu LM_Ceratec.

I teraz mała uwaga: gdyby poprzedni właściciel zastosował LM Ceratec to ja już bym tego pozytywnego działania nie odczuł, nie usłyszał i pewnie tu na forum też bym napisał -> LM Ceratec nie działa , żadnych zmian w pracy/ dźwięku silnika, w spalaniu paliwa, itp. , itd.

Także Liqui Moly Ceratec napewno działa - tylko w każdym silniku inaczej - ważny zapewne przebieg auta, marka i kondycja silnika, itp.
Ja polecam 👍
 
Dla mnie to szuwaks do pudrowania syfa w gruzach. Taki motodoktor "de lux".
 
Raczej nie, bo on działa z metalem, a nie z olejem. Oprócz wypełnienia ubytków tworzy też warstwę ochronną, więc bardziej on idzie w strone Archoila niż zagęszczacza oleju.
 
Ja stosowałem LM CT w Renaul 1.5DCI, Fiat 1.3M PSA 1.6HDI, Renault 1.2TCE. W dieslach efekt akustyczny tak jak napisał @szmoła tylk po pierwszym zalaniu. Ja zalewałem średni po 45-60tyś kolejną dawkę. Klekoty przestają pracować jak klekoty - dla mnie trudne aż do uwierzenia. 1.5DCI odpalany w największe mrozy pracuje jak rozgrzany silnik - równo i cicho. Osoby które to widziały i słyszały nie chciały uwierzyć, że diesel z przebiegiem 140tyś, który przy nich był odpalany po przerwie 3-4miesięcznej, przy -15stC pracuje jak nagrzany - miękko i równo. klekot słychać tylko przez pierwsze 1-2s zanim. Efekt utrzymuje się przy kolejnych zmianach oleju pomimo tego że Ceratec już nie był dodawany.
 
Chętnie bym zastosował w 406 i Almerze tak z ciekawości, ale cena nie jest zachęcająca. inb4 mam już cudowny chiński proszek w oleju.
 
Cena też spoko skoro buteleczka starcza na 5 litrów oleju i działanie producent deklaruje na DO 50 000km czyli niech wytrzyma te 30-40 tysięcy za 70zł - spoko opcja - o ile silnik coś zyskuje na tym "szpachlowaniu" ceratekiem.
 
Last edited:
Chętnie bym zastosował w 406 i Almerze tak z ciekawości, ale cena nie jest zachęcająca. inb4 mam już cudowny chiński proszek w oleju.
Jakiego dodatku jest teraz zachęcająca cena.. pamiętam czasy, jak Ceratec za 49 Ziko kupowałem i to było z 2 lata temu.. dramat
Post automatically merged:

@STREAM-HD te 50k km to taki chłyt, ale jedna wymiana bez ceratec myślę, że wytrzyma. Ja osobiście polecam, aczkolwiek na vanosach miałem dziwne depozyty mimo częstych zmian oleju
 
Almera n16 1.8 od 20kkm lany ceratec- wpierw do valvoline synpower 5w30fe, potem plukanka, potem LM 4200TT 5w30 + kolejny ceratec.
Silnik cos tam ciszej chodzi- a czy wplynal na cos jeszcze? Ciezko powiedziec- dolewka oleju po 5kkm to jakies 200-250ml
 
Ceratec nie "zapycha" śladów po honowaniu cylindrów? Czy to za duże przestrzenie?
 
Też myślę, że nie zapycha. Co za tym idzie nie uzupełni jakiś ubytków, rys itp uszkodzeń. Tego typu środki powinny działać na poziomie chropowatości powierzchni wgładzając ją ale nic po za tym. Jakieś teksy typu (może nie w opisie cerateka) "przywraca nominalny wymiar" można sobie w buty wsadzić i ...
 
Uwaga, zapewne niepopularna opinia.
Zauważyłem odczuwalny wpływ cerateca na spalanie.
Jestem 2tygodnie po wymianie oleju z płukanka.
W poprzednim mialem wlany ceratec, teraz nie lalem. Jeżdżę do pracy 17km autostrada. Przed zmiana oleju dojeżdżałem że średnim spalaniem 5,4-5,8, od wymiany nie pokazał mniej niż 6,4. Nie jeżdżę na wynik, przejazdy jak zawsze.
Wychodziłoby na to, że z ceratekiem silnik mial łatwiej na zimno i stąd ta różnica (z reguły dojeżdżając do pracy olej nie jest jeszcze do konca rozgrzany, ma +/-75stopni).
Jeśli jadę gdzieś dalej spalanie spada w końcu w okolice 6.
 
Są głosy, że komuś przestało brać olej to co wypełnia rysy pionowe, a te w kształcie choinki już nie? A jak honowanie już mocno wytarte to tego też nie wypełni? Wiem, że po dużej ilości molibdenu w cylindrach z warstwą ceramiczną mmc olej spływa i nie trzyma się ścianek.
 
Chodzi, że prawie go nie ma jest delikatne.
 
Heh,
"prawie nie ma honowania". Czy taka sytuacja sie zdarza w sprawnym silniku? Jeśli nie ma juz honowania, to chyba nie ma tez ju pierścieni. Przy jakim przeboegu musi "zetrzec" sie wartwa cylindra tak, aby wyrownalo gladz z honowaniem?
 
Back
Top