• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui moly ceratec

Czekaj czekaj jakby tak pogrzebać w czeluściach forum to były ochy i achy nad działaniem ceratec w tym gorącym piecu

Po za kolorem oleju oczywiście
 
To że brudzi (jeśli to on) to nie oznacza że nie działa bo skład jest „działający”.
 
@soszo oczywiście i nie wypieram się tego, szkoda tylko, że jak rozebrałem dwa interwały później silnik to mnie CH** niemal strzelił z nerwów jak zobaczyłem ten chlew.
 
Ten pan robi fajne testy i zrobił też test Ceraty, jest tam przez wszystkich na tym forum uwielbiany test druta. Piotr Tester ma również kilka testów ale jego imię powoduje czkawkę na tym forum więc nic nie wklejam. Ogólnie i tak ciekawe że ten temat jeszcze nie jest zamknięty, wydawało mi się że jest tutaj dozwolone tylko AR9200 a jak ktoś wleje coś innego to idzie do piekła.

 
Zamknęliby, ale ja ostatnio jeździłem na Ceratecu więc się boją admina. @Wojt odważny, zobaczymy jak się to dla niego skończy :p
 
zobaczymy jak się to dla niego skończy
Screenshot_2023-08-22-09-56-57-366-edit_org.mozilla.firefox.jpg
🤔🤔🤔🤔🤔🤔
 
Z Wójtem może nie zadzierajmy, nie chce droższego paliwa ani olejów 😉
 
500 km od wymiany oleju i zalany Ceratec z Ceramo Ester. Chyba jeszcze za mało by cokolwiek stwierdzać, myślę że ze Specol Spec Gold 0W30 tworzą udany związek. Względem poprzedniego oleju (w zasadzie mixu 0W30 C2) i AR9200V2/9100 nie notuję póki co różnicy w spalaniu, na pewno nie wzrosło. Obserwuję, że procentowe obciążenie silnika na biegu jałowym z każdą przejechaną setką delikatnie spada, więc coś tam się "układa", silnik też jakby inaczej pracuje, może nie, że ciszej ale inaczej, jakoś tak responsywniej, tak jakby ciśnienie wzrosło (raczej na pewno), kompresja, rekcja na wciśnięcie pedału gazu jest bardziej "mięsista", jeżdżę na tyle długo tym atutem, że każdą zmianę wychwycę. Nowy trochę wyższej lepkości olej 0W30 A3/B4 o wyższym HTHS też pewnie ma na to wpływ. Ogólnie mam pozytywne odczucia i jestem dobrej myśli.
 
Last edited:
Ogólnie podziwiam wszystkich którzy po zalaniu reduktorów tarcia/ceramizerow itp odczuwają to co kolega Pierre :)

Sam używam od 20 lat w każdym aucie takich siuwaksow ale tylko i wyłącznie dlatego że 80%zuzycia silnika to zimne starty i staram się reduktorami ulżyć silnikom.

Natomiast nigdy nie czułem aksamitniejszej pracy i innych cudów na kiju jak cichsza praca, gorsze hamowanie silnikiem i inne pierdoły :)

No offence. Takie tam moje przemyślenia :)
 
Przecież to jest tylko efekt "nowej miotły"
Każdy następny olej, mix olejów czy dodatków będzie lepszy od poprzedniego
 
Wyraziłem swoje spostrzeżenia, niczym nie musiałem się tu dzielić. Gorszego hamowania silnikiem na pewno nie ma, raczej lepsze, aksamitniejszej pracy też, tylko po prostu inną pracę silnika. Na poprzednim oleju z AR nie było czegoś takiego, tak było, nie zmyślam 🙃. Wzrost ciśnienia oleju może dawać taki "efekt" a na Ile to wpływ nowego innego oleju a ile siuwaksów, nie wiem, ale się domyślam 😌. Coś w tym jest, już sama zmiana oleju bądź co bądź z niższej lepkości i HTHS, jak 0W30 C2 na nowy 0W30 A3/B4 daje takie "odczucia" i "wrażenia" a to przecież najważniejsze tutaj 😏 w końcu po to jest to forum.
 
Jasne, czekam tylko kiedy dojdziesz do ściany. W końcu lepiej to już było 😉

Np wyższy HTHS to gorsza reakcja na pedał gazu.
 
Jasne, nigdy nie lałem Cerateca ani podobnego siuwaksu, także stoję pod ścianą, więc czekaj, może będzie lepiej.

>HTHS a "mięsista" reakcja na gaz, może to to samo 😏 a może nie... Ten silnik ani się nie kręci wysoko ani nie grzeje, więc >HTHS może nie ma na "to" wpływu.
 
Last edited:
Ja tam czuję ZAWSZE różnicę po zwykłej wymianie oleju.
wyższy HTHS to gorsza reakcja na pedał gazu.
Już wzór na tarcie w wężle hydrodynamicznym pokazuje, że się mylisz. Owszem, tarcie jest proporcjonalne do lepkości, ale odwrotnie proporcjonalne do grubości filmu.
Poza tym tarcie hydrodynamiczne to kilka % mocy silnika, jeśli zmieni się nawet o 10% - otrzymujemy cząsteczkę procenta - zncznie mniej, niż wpływ jakości asfaltu, temperatury powietrza, różnic w wartości opałowej paliw.
 
Czyli twierdzisz , że olej o wyższym HTHS powoduje niższe tarcie hydrodynamiczne z uwagi na większą grubość filmu?
 
Back
Top