• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui Moly czy Motul 5w30 volvo V50 1.6d

Dawid0405

Nowy użytkownik
Samochód
Volvo v50 1.6d 109km
Marka samochodu
Volvo v50
Budżet/ile litrów
300/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6d PSA
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30
Witam. Posiadam volvo v50 1.6d 109km PSA z DPF. Zastanawiam się nad przejściem z oleju Motul Eco-Nergy 5w30 na Liqui Moly Special TEC F 5w30
Jak myślicie który olej waszym zdaniem jest lepszy? ewentualnie jak wypada w testach Motul względem LM
 
@FioleK No dobra...ale, co mają niby wnieść te wykresy? KV100 jeden olej ma wyższy wskaźnik, inny niższy,i co z tego? Ten z wyższym jest lepszy? A co z odpornością na ścinanie? Skąd pewność, że ten z wyższym KV100 nie wypadnie gorzej w SSI? To samo z HTHS, czy olej z HTHS 3.5 będzie chronił silnik lepiej niż ten z HTHS 3.0? Zaznaczmy że silnik, który od samego początku swojego istnienia ma zalecany olej lekkobieżny C2/A5? Skąd pewność, że w tym przypadku nie będzie odwrotnie i czy wyższy HTHS nie będzie w jakiś sposób wpływał negatywnie na jednostkę w stosunku do olejów niskolepkściowych?
Te słupki wrzuciłeś w jakimś konkretnym, aktualnie znanym tylko sobie celu, czy coś chcesz nimi udowodnić?
 
Mam taki szalony pomysł, może zamiast przekrzykiwać się w kwestii oleju 15w40 w wątku o 5w30 C2 oraz dyskusji nt. kolorowych słupków na wykresach, może wróćmy do tematu i skupmy się na silniku PSA w Volvo? Jak narazie w zasadzie tylko ja i @luckyboy wnieśliśmy cokolwiek konstruktywnego do tego wątku.
 
To chyba nie czytałeś postów @Triumphator - trochę wazeliny nie zaszkodzi 😉

Mamy tu volvo więc nie C2 tylko B5 na tapecie. Volvo chyba dopuszcza 0W30 więc Mobil1 ESP LV wydaje się fajnym olejem. Łączy przy tym C2 i A5/B5.
 
Jestem zdania, że jeśli w PSA te silniki jeżdżą na C2, to nie ma powodu żeby i w Volvo czy Fordzie na nim nie jeździły. 0w30 w PSA też jest dopuszczony, bodajże z normą 2312 albo 2297(?). Z Triumphatorem chyba dobrze żyjemy, przynajmniej mamy wspólne tematy do obgadywania ;)
 
"Mam" w garażu 1.6 hdi 92KM . Jeździ na Total ECS. Teść nie chce słyszeć o innym oleju. Taki nakazali lać w serwisie citroena i nie ma zmiłuj 😁
 
Mój ojciec to samo, a powiedz mu że 30k między wymianami to śmierć dla motoru, to przecież ma już 270kkm i żyje, a producent nie może się mylić...
 
15000km to max w ustawieniu interwału, a ubywa tych km szybciej niż rzeczywistych mimo braku fap. Wymiana jest poniżej 10kkm na bank
 
Jestem zdania, że jeśli w PSA te silniki jeżdżą na C2, to nie ma powodu żeby i w Volvo czy Fordzie na nim nie jeździły.
Zgadzam się w tej kwestii, dlatego sam pisałem o C2/A5, tym bardziej, że sporo fajnych olejów spełnia równolegle A5/B5 i C2, jak chociażby wspomniany przez @luckyboy Mobil1 ESP LV, którego sam nawet obecnie mam w swoim TDCi.
Zwracam tylko uwagę na bezsensowność tych wykresów, bo poza zbiorem danych z PDS kompletnie nic z nich nie wynika. Ja sam pomimo zalecanego A5/B5 celuję raczej w oleje C2, obecnie wahając się nad Magnatecem C2, Ineo ECS a pójściem w normy 950A i oleje z lepkościami na granicy SAE20.
Z Triumphatorem chyba dobrze żyjemy
No ja myślę 😁😁😁
 
Zgadzam się w tej kwestii, dlatego sam pisałem o C2/A5, tym bardziej, że sporo fajnych olejów spełnia równolegle A5/B5 i C2, jak chociażby wspomniany przez @luckyboy Mobil1 ESP LV, którego sam nawet obecnie mam w swoim TDCi.
Zwracam tylko uwagę na bezsensowność tych wykresów, bo poza zbiorem danych z PDS kompletnie nic z nich nie wynika. Ja sam pomimo zalecanego A5/B5 celuję raczej w oleje C2, obecnie wahając się nad Magnatecem C2, Ineo ECS a pójściem w normy 950A i oleje z lepkościami na granicy SAE20.

No ja myślę 😁😁😁
Z tego co widzę to Mobil ma tylko C2, C3 gdzie jednak średnio są zalecane, nie wiem już teraz mętlik mi się zrobił.
Dodam że praca na motulu mnie nie zadowala dość głośno chodzi, jak kupiłem chodził o wiele ciszej na tym oleju co miał.
 
C2, C3 gdzie jednak średnio są zalecane
Średnio zalecane? Przecież cały czas mówimy, że producent SILNIKA, czyli PSA każe lać C2, a ty mówisz że są "średnio zalecane"? Weź Orlenka po 100zł/4L od oficjalnego dystrybutora i nie wybrzydzaj. Najlepsze co możesz zrobić dla silnika to częste wymiany oleju, a niekoniecznie wydawanie 300zł na bańkę.
 
Z tego co widzę to Mobil ma tylko C2, C3
ESP 5W30 jest olejem C2/C3, ale to w niczym nie szkodzi. To są chyba najbardziej uniwersalne oleje i taki wlasnie ESP ma zarówno aprobaty VAG-a, jak i PSA, a patrząc po analizie w zasadzie, chyba tylko poza TBN, nie brakuje mu niczego, żeby posiadać A5.
Samą A5/C2 ma Mobil1 ESP LV 0W30
gdzie jednak średnio są zalecane, nie wiem już teraz mętlik mi się zrobił.
Dlaczego średnio zalecane? Mętlik będziesz miał, jeżeli za bardzo będziesz się tym przejmował, a fakt jest taki, że olejem krzywdy silnikowi nie zrobisz. Jak chcesz mieć spokojną głowę, to szukaj w olejach A5 5W30 z normą 913C/D jak producent zaleca i będziesz miał spokojną głowę, ewentualnie PSA2290 jak zaleca konstruktor silnika, czyli oleje C2 ewentualnie C2/C3 też możesz spokojnie zastosować.
Dodam że praca na motulu mnie nie zadowala dość głośno chodzi, jak kupiłem chodził o wiele ciszej na tym oleju co miał.
To jest Diesel, także cudów też nie ma co oczekiwać. Ale spróbuj zalać sobie Castrola Magnatec A5 5W30, Motorcraft 5W30, albo Castrola Magnatec C5 5W30 na którym bardzo fajnie pracują te silniki, ewentualnie Total Ineo ECS 5W30, to są oleje ze sporą dawką Molibdenu, który powinien trochę ugłaskać pracę silnika, ja szczerze polecam Magnateca C2 5W30.
Jeszcze fajnymi olejami pod tym względem mogą być Motul 8100 X-Clean EFE 5W30, czyli nasz Lotos Synthetic A5/B5, czyli nasz Orlen Platinum XD :).
Tutaj raczej powinien być stosowany olej klasy ACEA Cx ...
I tak, i nie, silnik jest PSA i gdyby siedział w samochodach PSA to tak, konieczne byłoby stosowanie C2, ale Volvo i Ford mają inaczej rozwiązane układy oczyszczania spalin, które radzą sobie z olejami fullSAPS, czyli w tym przypadku zalecanymi A5/B5, gdzie i tak w sumie Magnatec A5/Motorcraft, mają jak na A5 dosyć mocno ograniczone ZNDP. Ale mimo wszystko spokojnie te układy radzą sobie nawet z Millersem EE Performance Eco, mającym ZNDP na bardzo wysokim poziomie >1000ppm, ale po analizie akurat tego oleju polecał nie będę.
 
Volvo i Ford mają inaczej rozwiązane układy oczyszczania spalin,
Ni tylko o to chodzi.
Cx to oleje nowsze i łatwiej o dobrą formulację.
Nie bez znaczenia jest mniejsza zawartość Zn i P, czyli zw pierwiastków potencjalnie szkodliwych dla człowieka.
Same oleje A5/B5 to ... melodia przeszłości.
 
Same oleje A5/B5 to ... melodia przeszłości.
Z jakiegoś powodu są jednak aktualizowane do A7/B7. Czyli jednak nie taka znowu melodia przeszłości.
 
"Aktualizowane"?
Rzczej zastąpione nowymi wymaganiami, bo wprowadzenie ich do A5/B5 nie byłoby możliwe.
A różnic jest kilka, LSPI, łańcuch rozrządu, czy choćby nowe wymagania odnośnie czystości.
Patrz CEC L-114-19:
 
Back
Top