Z tego co widzę to Mobil ma tylko C2, C3
ESP 5W30 jest olejem C2/C3, ale to w niczym nie szkodzi. To są chyba najbardziej uniwersalne oleje i taki wlasnie ESP ma zarówno aprobaty VAG-a, jak i PSA, a patrząc po analizie w zasadzie, chyba tylko poza TBN, nie brakuje mu niczego, żeby posiadać A5.
Samą A5/C2 ma Mobil1 ESP LV 0W30
gdzie jednak średnio są zalecane, nie wiem już teraz mętlik mi się zrobił.
Dlaczego średnio zalecane? Mętlik będziesz miał, jeżeli za bardzo będziesz się tym przejmował, a fakt jest taki, że olejem krzywdy silnikowi nie zrobisz. Jak chcesz mieć spokojną głowę, to szukaj w olejach A5 5W30 z normą 913C/D jak producent zaleca i będziesz miał spokojną głowę, ewentualnie PSA2290 jak zaleca konstruktor silnika, czyli oleje C2 ewentualnie C2/C3 też możesz spokojnie zastosować.
Dodam że praca na motulu mnie nie zadowala dość głośno chodzi, jak kupiłem chodził o wiele ciszej na tym oleju co miał.
To jest Diesel, także cudów też nie ma co oczekiwać. Ale spróbuj zalać sobie Castrola Magnatec A5 5W30, Motorcraft 5W30, albo Castrola Magnatec C5 5W30 na którym bardzo fajnie pracują te silniki, ewentualnie Total Ineo ECS 5W30, to są oleje ze sporą dawką Molibdenu, który powinien trochę ugłaskać pracę silnika, ja szczerze polecam Magnateca C2 5W30.
Jeszcze fajnymi olejami pod tym względem mogą być Motul 8100 X-Clean EFE 5W30, czyli nasz Lotos Synthetic A5/B5, czyli nasz Orlen Platinum XD
.
Tutaj raczej powinien być stosowany olej klasy ACEA Cx ...
I tak, i nie, silnik jest PSA i gdyby siedział w samochodach PSA to tak, konieczne byłoby stosowanie C2, ale Volvo i Ford mają inaczej rozwiązane układy oczyszczania spalin, które radzą sobie z olejami fullSAPS, czyli w tym przypadku zalecanymi A5/B5, gdzie i tak w sumie Magnatec A5/Motorcraft, mają jak na A5 dosyć mocno ograniczone ZNDP. Ale mimo wszystko spokojnie te układy radzą sobie nawet z Millersem EE Performance Eco, mającym ZNDP na bardzo wysokim poziomie >1000ppm, ale po analizie akurat tego oleju polecał nie będę.