jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analizę ufundował @jerseyAdmin , dziękujemy
Liqui Moly Molygen 5W-30 C2/C3
Lepkość: SAE 5W-30
Aprobaty: -
Zalecenia: ACEA C2/C3, API SN, BMW Longlife-04 (bis MJ 2018), Fiat 9.55535-S3, Hyundai, Kia, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Opel GM-LL-A-025, Opel GM-LL-B-025
Uwagi: olej oficjalnie nie spełnia żadnych norm, standardów, nie ma też żadnych aprobat. Wyjątkiem mogą być normy ACEA gdzie wystarcza deklaracja z odpowiedniego laboratorium, ale pozostałe są tylko i wyłącznie zaleceniami Liqui Moly. Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika, może skutkować utratą gwarancji.
Podsumowanie: Olej jest na tyle nietypowy pod względem receptury że trudno opowiedzieć o nim coś więcej. Na pewno pakiet dodatków podstawowych jest standardowy dla norm C2/C3. Jednak brak aprobat od producenta takiego jak LM w mojej opinii potwierdza nietypowe dodatki stosowane poza podstawowymi - prawdopodobnie deklarowany przez LM wolfram. Olej do zastosowań raczej pozagwarancyjnych, ze względu na brak oficjalnych pieczątek zatwierdzających normy.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Liqui Moly Molygen 5W-30 C2/C3
Lepkość: SAE 5W-30
Aprobaty: -
Zalecenia: ACEA C2/C3, API SN, BMW Longlife-04 (bis MJ 2018), Fiat 9.55535-S3, Hyundai, Kia, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Opel GM-LL-A-025, Opel GM-LL-B-025
Uwagi: olej oficjalnie nie spełnia żadnych norm, standardów, nie ma też żadnych aprobat. Wyjątkiem mogą być normy ACEA gdzie wystarcza deklaracja z odpowiedniego laboratorium, ale pozostałe są tylko i wyłącznie zaleceniami Liqui Moly. Używanie w trakcie okresu gwarancji na ryzyko użytkownika, może skutkować utratą gwarancji.
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30, lepkość w 100 stopniach Celsiusza jest w pobliżu górnej granicy dla SAE 30.
- CCS około 1000 mPas poniżej granicy dla oleju 5W. Olej spełnia wymagania dla swojej klasy lepkości z zapasem i zapewnia pod tym względem dobre warunki pracy silnika w pełnym zakresie temperatur.
- Indeks lepkości VI wynoszący 167 jest typowy dla olejów z klas C2/C3 które są wyznacznikiem jakości dla tego oleju.
- Pakiet dodatków jest typowy dla oleju z normą C2 i C3. Zapewnia dobrą ochronę nie obciążając układów oczyszczania spalin i zapewniając obniżony poziom zużycia paliwa. Niestety, analiza nie pokazuje poziomu wolframu, na którym oparte są wg producenta główne składniki zabezpieczające. Nie jesteśmy więc w stanie zweryfikować ani ich obecności, ani poziomu.
- TBN 6,7 - co jest stosunkowo niską wartością, zwłaszcza biorąc pod uwagę TAN wynoszący prawie 2. Jednak nie możemy nic powiedzieć o tym jak dodatki w oleju utrzymują poziom TBN. Biorąc pod uwagę "wyjątkowy" charakter oleju z pewną ostrożnością można założyć, że TBN w typowych zastosowaniach będzie utrzymywał odpowiedni poziom TBN przez cały okres użytkowania (15-20 tysięcy km).
- Zgodnie z niemiecką kartą produktu, olej oparty jest o bazy HC. Źródło nie jest znane, wiadomo, że LM korzysta z baz Petronasa, Neste i SIP.
Podsumowanie: Olej jest na tyle nietypowy pod względem receptury że trudno opowiedzieć o nim coś więcej. Na pewno pakiet dodatków podstawowych jest standardowy dla norm C2/C3. Jednak brak aprobat od producenta takiego jak LM w mojej opinii potwierdza nietypowe dodatki stosowane poza podstawowymi - prawdopodobnie deklarowany przez LM wolfram. Olej do zastosowań raczej pozagwarancyjnych, ze względu na brak oficjalnych pieczątek zatwierdzających normy.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Last edited: