• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui Moly Motor Protect 1018

Kizashi

Użytkownik
Lokalizacja
Ełk
Samochód
Mazda 6 GJ 2.5 PB
Cześć,

Nowość od LM to Motor Protect 1018:

Najnowszej generacji dodatek Liqui Moly Motor Protect 0,5l:​

  • · Bezpieczny do użycia w samochodach z system Start&Stop oraz hybrydowych,
  • · Wycisza pracę jednostki napędowej,
  • · Zmniejsza zużycie paliwa i oleju,
  • · Zmniejsza tracie i zużycie elementów silnika,
  • · Trwały efekt – utrzymuje właściwości do 50 000 km.
Motor Protect nr 1018 to w pełni syntetyczny modyfikator tarcia, zawiera molekuły molibdenu organicznego – wytwarza trwałą warstwę ochronną na wewnątrz silnika. Podczas używania zwykłego oleju, ścieka on od razu do miski olejowej tuż po wyłączeniu silnika. Przy odpaleniu pompa olejowa musi wytworzyć ciśnienie, aby oddzielić elementy metalowe. Dodatek Motor Protect poprzez stworzenie trwałej powłoki oddziela elementy metalowe przed stykiem. Pozwala to na ochronę już od początku pracy silnika. Środek jest szczególnie, polecamy do samochodów z systemem Start&Stop oraz pojazdów hybrydowych.


Ktoś już analizował? ;)
 
Last edited by a moderator:
mnie interesują dwie kwestie, pierwsza to taka, że to jest aż PÓŁ LITRA dodatku, strasznie dużo szczególnie dla mniejszych misek olejowych, po drugie troche ulep z tego dodatku - 84,5 mm2/s (40°C).
 
Drogo. Bardzo drogo.
 
@CallMeDezy Zdecydowanie, wg karty charakterystyki to baza HC, albo czegoś nie rozumiem 🤔, czekam na sensowną alternatywę dla AR 9200V2 i 9100. @orzeszpole Dokładnie, dużo w porównaniu nawet do Ceratec nie wspominając o w/w Archoil.
 
Przedstawisz jakiś szerszy kontekst tej odpowiedzi? Wydaje się co najmniej dziwna zważywszy na posiadanie w ofercie Molygen 1015 gdzie wolfram jest w roli głównej.
 
Przedstawisz jakiś szerszy kontekst tej odpowiedzi? Wydaje się co najmniej dziwna zważywszy na posiadanie w ofercie Molygen 1015 gdzie wolfram jest w roli głównej.
Zapytałem LM czy zawarty w Molygen Motor Protect wolfram, nie powoduje LSPI i moze być stosowany w silnikach TGDI. Uzyskałem nastepujaca odpowiedź:
"Dzień dobry,


nie jest prawdą aby związki wolframu, które były zawarte w naszych produktach, miały jakikolwiek wpływ (negatywny) na zjawisko LSPI.
Zarówno oleje z serii Molygen, jak też i dodatek Molygen Motor Protect, mogą być bezpiecznie stosowane w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (pośrednim również).

Natomiast faktycznie kilka lat temu wolfram został zastąpiony molibdenem organicznym (zarówno w olejach z serii Molygen jak i w dodatku Molygen), z powodu lepszych właściwości w niektórych obszarach podczas testów.

Może Pan bezpiecznie używać dodatku, bez obaw o nasilenie LSPI.

Gdyby było jakiekolwiek ryzyko w tym czy innym obszarze, byłaby stosowana informacja/wykluczenie na etykiecie"
 
I takie info się ceni 👍

Ale trochę jednak kołomyja z tego wychodzi:
Specjalnie opracowana formuła MOLYGEN wykorzystuje właściwości wolframu, dzięki czemu doskonale zmniejsza tarcie, przyczynia się do obniżenia temperatury roboczej oleju oraz idealnie chroni silnik przed zużyciem
 
Last edited:
Co to jest "organiczny molibden"? Jakiś bullshit marketingowy? Molibden należy do grupy metali, jeśli mamy go jakoś sklasyfikować. W jakiej postaci jest w dodatku LM? Pierwiastka czy związku chemicznego? Jaki jest współczynnik tarcia?
 
Co to jest "organiczny molibden"? Jakiś bullshit marketingowy?

 
@Triumphator, dzięki.
To teraz można porównać MoS2 (z MoDTC) vs WS2, co lepsze i tańsze.
 
Last edited:
@jarski tutaj też najwygodniej będzie mi odpowiedzieć linkiem:

 
@sprajt2 Mały bączek 🤔, 😏 pierdzioszek?

Pytanie, lepiej kupić MOS2 w proszku i samemu rozrobić zawiesinę w oleju czy kupić w gotowej zawiesinie?
 
IMO w gotowej, kupując proszek prawda jest taka, że nie wiesz co kupujesz, od kogo, przez kogo wyprodukowane, żadnych deklaracji, numerów CAS, etc.
 
Tutaj podają CAS
 
Nowość od LM to Motor Protect 1018
A tak w ogóle to co to jest za nowość gdy Pioter Tester sprawdzał go w 2017 roku, a i starsze zagraniczne filmiki można znaleźć.
Nowość w ofercie Liqui Moly PL?
 
Najgorsze jest to, że podobno na niektórych cylindrach on się przylepia i wygładza powierzchnię takich co już mają powłokę ceramiczną u japońskich producentów np. Toyota MCC i olej się nie trzyma cylindra, a to nic dobrego.
 
Takie proszki to można dosypywać do towotu i potem z ciekawości smarować tym zawiasy w stodole/furtce/bramie lub drzwiach. Chyba nikt normalny nie zaryzykuje kupna "prochu MoS" za 20 zyla, bełtania tego z olejem i zalania nawet do gruza.
 
Back
Top