• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Liqui Moly Motor Protect 1018

Mechanizm działania produktu LM polega na tym, że MoS2 tworzy tribofilm smarny w skali nano po dekompozycji MoDTC.
 
Last edited:
Chyba nikt normalny nie zaryzykuje kupna "prochu MoS" za 20 zyla, bełtania tego z olejem i zalania nawet do gruza.
Za to mieszanie na własną rękę wszelkich dodatków jest juz na forum uznawane za wysoce OK czynność. Nikt nie bada w labo co za wytwór stworzył - siup do baku/oleju.
 
Ale mieszasz jednak markowe, porządne dodatki w postaci cieczy a nie pył/proch bóg wie czego... Zamiast ceramizera też by można krzemionki w proszku wybełtać z olejem albo grafitu.
 
albo grafitu
No i to jest plan, kupujesz opakowanie rysików, ucierasz w moździerzu, do tego dorzucasz jakiś spodek z Lubiany, żeby trochę ceramiki wpadło, wystarczy później wymieszać z kujawskim i pyk do silnika 😁
 
Jak robiłem nadprzewodnik YBaCuO, to się narozcierałem w moździerzu spieku przez 3-4 dni po kilka godzin. Musiał mieć ziarno wielkości nm. Pod koniec ucierania to mi ręce odpadały, a ten pył to już nie przypominał pyłu tylko coś eterycznego co żyło swoim życiem.
 
Ale mieszasz jednak markowe, porządne dodatki w postaci cieczy a nie pył/proch bóg wie czego... Zamiast ceramizera też by można krzemionki w proszku wybełtać z olejem albo grafitu.
Możesz isc do apteki i zmieszac dwa leki, markowe, przebadane. A jaki jest wynik? Raczej nie można w trywialny sposób zalozyc, ze uzyskasz "podwojna" moc.
 
Kolejna odpowiedz od LM Polska.
"
Dzień dobry,


nie do końca. Przed zmianą główną "substancją czynną" był wolfram. W tej postaci został zastąpiony przez molibden, ale wolfram pozostał w składzie tyle że w obniżonej ilości.

I to jest w zasadzie główna różnica między 1015 a 1018. 1018 zawiera tylko molibden organiczny, w większej ilości. Dlatego też, dla pewnego uproszczenia, Molygen określany jest jako wolfram, a Motor Protect jako molibden."
 
Możesz isc do apteki i zmieszac dwa leki, markowe, przebadane
Z mieszanin leków to tylko sativa i indica w różnych proporcjach z własnej hodowli - przebadane i markowe. Uwierz mi - jest "pałer". :cool:
 
Takie proszki to można dosypywać do towotu i potem z ciekawości smarować tym zawiasy w stodole/furtce/bramie lub drzwiach. Chyba nikt normalny nie zaryzykuje kupna "prochu MoS" za 20 zyla, bełtania tego z olejem i zalania nawet do gruza.
mówisz...

 
@Kizashi no i co, poza tym testem widziałeś kiedykolwiek później, żeby stosował takie rozwiązanie przy którymkolwiek projekcie, czy jednak zrobił to tylko w ramach jednorazowej ciekawostki?
 
Ale też te wszystkie gotowe tanie siuwaksy Mo to większość na bazach mineralnych i to w dużych ilościach nawet 300 ml, lekko tylko zabarwionych Mo. Jeśli ktoś ma 3,5 oleju w silniku to taka ilość siuwaksu nieco zmieni formulację, zmniejszy ilość innych dodatków i być może lepkości. Fajny by był taki siuwaks Mo 100 ml na bazie estrów nie za miliony.
 
A te drogie z racji swojej ceny rozumiem, ze z automatu juz sa OK?
 
Sądzisz, że dawkowanie według wskazań LM może na tyle zmienić olej na gorsze, że nastąpi przyśpieszone zużycie silnika na czas trwania interwału oleju z dodatkiem?

LM zaleca aby Ceratec stanowił 6% oleju, więc nie lejesz 300ml na 3,5L oleju.
 
Już było tłumaczone na przykładzie AR, że zmiany w granicach błędu pomiarowego nie są brane pod uwagę. A jeszcze wcześniej , że dane zawarte w kartach technicznych są uśrednione. Co za tym idzie wyliczenie lepkości kalkulatorem z dokładnością do dziesiątej części mm2/s jest bezcelowe gdyż obarczone jest dużym błędem.

Zawarty w ceratecu rodzaj modyfikatora tarcia jest (ponoć) mniej skuteczny niż te stosowane w AR. Ale mniej skuteczny nie oznacza, że nie działa czy szkodzi.
 
Last edited:
Back
Top