• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Aurum 504/507 5W-30

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Nic niepokojącego nie zauważyłem, silnik bardzo ładnie, miękko pracuje. Oleju na bagnecie nie ubywa, zrobiłem dopiero 1500 km. Jeżeli tak będzie przebiegał cały interwał ( a mam zamiar wymienić go po 12 000), to znowu wleje tego Lotosa. 5 litrów z przesyłką wyszło mnie 94 zł, a nie ma różnic do Rowe DPF, Mobil 1, czy Fuchs Titan 5w30 (wszystkie z 504/507), a anazlia wyszła bardzo dobrze, dodatkowo ten Lotos wzbogacony jest molibdenem który w takiej ilości jest tylko w Mobil 1. Śmiało polecam, zalewaj. Poprzedni mój samochód Kia już ile lat temu (lata około 2012), były zalewane w ASO Lotosem Quazarem, samochód sprzedałem przy 150 tys. km, nigdy nie było problemów z jakimkolwiek poborem oleju, turbo, wyciekami czy łańcuszkiem rozrządu, a dodatkowo pod korkiem było idealnie czysto.
 
Czy nie dziwnym jest niemal całkowity brak boru w składzie tego oleju? W większości innych produktów on jednak występował. I czy przy dieslu / dłuższych interwałach między wymianami nie jest on pożądany? - "dyspergator dla sadzy w oleju"
 
Ale innych nie widzimy w analizie.
Wiec pozostają tylko przypuszczenia ,chodź ja prawdopodobnie do1.6mjet zdpf ten właśnie zaleje
 
Dyspergatory w oleju muszą być bo olej musi przejść testy na osady i czystość silnika zgodnie z normami jakie posiada. Więc domyślanie się to nie jest, po prostu wiadomo że nie ma tych na podstawie boru i nie wiadomo jakie są.
 
@poziom1989 - bezpopiolowe dyspergatory PIBSI, widoczny przy pomocy FR-IR,

To widać je w tym FR-IR?
 
@Hubert1 przy pomocy podstawowej analizy za wiele nie stwierdzimy i nie opieraj sie tylko na tym. Popularny dyspergator bazuje np. na PIBSI, obecnosc mozna potwierdzic przy pomocy FT-IR. Rowniez warto pamietac, a malo kto o tym wie, to nawet wiskozatory moga rowniez pelnic funkcje dyspergujace, sa takie typy.
Post automatically merged:

@soszo dochodzi do absorpcji przy ca. 1705 cm-1.
Post automatically merged:

Rowniez chce dodac, ze np. estry sa naturalnymi dyspergatorami. A tutaj przyklad dyspergatora firmy Oronite: https://www.oronite.com/docs/exceptional-reliability_Succinimide_Dispersants_fnWeb.pdf
 
Last edited by a moderator:
Ten Lotos jaką ma temperaturę zamarzania??? Nadaje się do silnika VW TSI???
 
@AdamTsi Krzepniecia jak cos, ktora bedzie dochodzic do ca. -40°C w zaleznosci od partii i labolatorium tzn. metody.
 
Last edited by a moderator:
Spełnia normy wiec pewnie sie nadaje.
 
I tutaj mamy rekord w tej normie u mnie wychodzi przy samodzielnej wymianie z filtrem 85 brutto😂 za przebadany środek i dobry polski filtr.

Kupiony. Czeka na swoją kolej.
 
Gdzie mozna znaleść informacje odnośnie zawartości popiołu siarczanowego oraz ilości siarki w tym oleju?
 
Popiół mniejszy równy 0.8 norma c3 jak i 504/507
 
No wiesz...., wolał bym to gdzieś sprawdzić i potwierdzić niż opierać się na deklaracjach producenta. Wymiana dpf-a, to stosunkowo droga operacja
 
Dpf sie czyści albo wycina, są od tego warsztaty
 
Po co wycinać coś co działa? Zresztą samo wycięcie nic nie da, trzeba zmienić oprogramowanie, co tez nie jest tanie, jeśli robisz to u dobrego i sprawdzonego tunera. Odnośnie czyszczenia, to też kiedyś mi sie wydawało, ze jest to jakieś rozwiązanie. Owszem jest ale niestety na krótko.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top