• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LOTOS-AURUM-C3-5W40

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
LOTOS AURUM C3 SAE 5W-40
Analiza ufundowana ze zbiórki zbiorczej przez Forumowiczów.

Jakość: ACEA: C3
Lepkość: SAE 5W-40
Spełnia wymagania: MB 229.31
lotos-aurum-c3-5w-40-pierwiastki.jpg

Opis:
  1. Olej spełnia kryteria SAE 5W-40. Lepkości w 40 i 100 stopniach Celsiusza plasują je w środkowym zakresie wartości dla klasy SAE 40.
  2. Indeks lepkości VI: 167 wartość typowa, olej nie powinien być problematyczny podczas "zimnych startów".
  3. Pakiet dodatków w oleju nie zawiera molibdenu. Obecny jest za to Bor (sukcynamimd boru), jako środek dyspergujący zanieczyszczenia w zawiesinie. Poziomy ZnDDP jak dla C3 - typowe i standardowe. Detergenty oparte o związki wapnia z niewielką ilością magnezu.
  4. TBN – 7.6 mg KOH/g typowa wartość dla olejów klasy C3 jest wartością typową dla olejów klasy midSAPS (min 6). Dość wysoka liczba kwasowa TAN=3.1, może ograniczać potencjał neutralizowania kwaśnych produktów spalania.

Podsumowanie: olej naturalnie porównujemy z Orlenem Max ExpertC3 5W-40. Porównywane oleje posiadają bardzo zbliżony, wręcz identyczny pakiet dodatków.
Olej nie posiada aprobat.
Spełnia tylko jedną, dość leciwą normę MB 229.31, charakteryzującą się dość wysokim progiem NOACK (max 13%).
Dedykowany jest do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi układami katalitycznymi, jeżeli wymagane są oleje klasy ACEA C3 5W-40.

Pod 24 godzinach w zamrażalniku:
_20210111_114226.JPG _20210112_145515.JPG
 

Attachments

  • lotos-aurum-c3-5w-40-zdjecie1.jpg
    lotos-aurum-c3-5w-40-zdjecie1.jpg
    439,5 KB · Odwiedzin: 474
Last edited by a moderator:
Można go jakoś porównać do Eurola Fluence 5W40 C3?

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Kupując olej w tym roku, zdecydowałem się właśnie na Auruma 5W40. Byłem pewny, że skoro 5W30 ma w swoim składzie molibden, to tutaj, też będzie on występował. Co do lepkości, 13.9cSt jest w połowie zakresu dla normy 5W40, więc jest trochę "miejsca" na rozcieńczenie go paliwem. Czy "Dość wysoka liczba kwasowa TAN=3.1" jest przesłanką do skrócenia interwału poniżej 10tyś km w silniku diesla 1.9 JTDm?
 
Imho - tan z ostatnich analiz trzeba pominąć. Gdyby to ode mnie zależało zlecił bym zbadanie tan/TBN w innym labie. Jednego wybranego oleju może tego Lotosa czy orlena Max expert który ma 3.35. Midland synova tan 3.18? 🤔
 
To są za wysokie wartości. Jeśli TAN w oleju C3 jest wyższy niż w A3 to albo kiepski olej albo analiza. Stawiam ma to drugie
 
Cos ewidentnie jest nie tak, warto sie skontaktowac z Polarisem, moze wymagana jest ponowna kalibracja (?)

P.S

Odnosnie High-SAPS niekoniecznie np. Meguin 0W-40 TAN wynosi 1,52 mgKOH/g.
 
@wlyszkow - masz może jakieś informacje w tym temacie? Bo to nie jest pierwszy podejrzany przypadek z TAN, wcześniej skarżyło się PMO?
 
To kwestia pakietu dodatków i zdarza się. TAN nowego oleju na poziomie 3 nie musi już tylko szybko rosnąć do poziomów krytycznych. Niektóre dodatki nowe pokazują wyższy TAN a po krótkim czasie w silniku spada to <2 gdyż to są słabe kwasy bez zagrożenia dla silnika, dopiero po dłuższym przebiegu rośnie a TBN maleje.
 
Dzięki! Może ktoś potrzebuje wymienić olej i chce zalać takiego Lotosa, a potem zrobić UOA? ;)
 
Nie. Mechanik zmienił mi olej przy okazji wymiany rozrządu. Nie poinformowałem go o tym, żeby tego nie robił, bo nie sądziłem, że u niego to normalna procedura. Na nowym oleju mam przejechane 5 tyś km. Jest to Lotos Synthetic Turbodiesel 5W40 C3
 
Back
Top