• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LowSAPS + dodatek przeciwzużyciowy

Podłącze się o tego wątku, bo kiedyś pytałem, a nie uzyskałem odpowiedzi.
Czy olej klasy C3 jest lepszy w stosowaniu zamiast A3/B4 w sytuacji gdy silnik nie zużywa oleju? Czy są jakieś plusy midsapsa? Załóżmy, że producent rekomenduje A3/B4, ale czy w 2001 była ACEA C3?

To zależy od konkretnych olejów bo jednak mid i low saps zawierają trochę lepsze nowsze wersje dodatków więc nawet ich niższa dawka może działać całkiem OK w porównaniu do taniego full saps na jakimś starym pakiecie.

Full saps nie musi być bardziej depozytogenny i to praktycznie zależy od ilości i rodzaju zddp oraz moly w uproszczeniu i zakładając że nie zawiera gr V chociaż jak się przesadzi to i gr V nie pomoże.
 
A tak, pamiętam. to bo był interesujące, pisałeś że zarzucone ze względu na cenę takiego dodatku. W sumie szkoda, chociaż pewnie wielu klientów by na takie cudo nie było.

Tak czy tak leczenie poboru oleju estrami to droga zabawa.

Nie byłaby najtańsza ale przynajmniej sensowna w porównaniu do zaklejaczy, które dodając masę polimerów jedynie robią z 5W30 może 10W40 a finalnie przeładowanie polimeru „uszczelnia” silnik gumą i nagarem.
 
To zależy od konkretnych olejów bo jednak mid i low saps zawierają trochę lepsze nowsze wersje dodatków więc nawet ich niższa dawka może działać całkiem OK w porównaniu do taniego full saps na jakimś starym pakiecie.

Full saps nie musi być bardziej depozytogenny i to praktycznie zależy od ilości i rodzaju zddp oraz moly w uproszczeniu i zakładając że nie zawiera gr V chociaż jak się przesadzi to i gr V nie pomoże.
Zacząłem się zastanawiać gdy analizowałem Cyclony 5W40 Magma (http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=6313) i Syn TDi (https://www.oil-club.ru/forum/topic/78155-cyclon-magma-syn-tdi-5w-40-svezhee/). Odpowiednio posiadają aprobaty 229.5 i 229.51.
 
2 razy przepisy się zmieniły, karty od roku całkowicie nielegalne, a wy serio wierzycie, że skład jest jak na kwicie sprzed 9 lat?
 
@wlyszkow a może mix z olejem przeznaczonym do lotnictwa do PCMO jako ze tam można z większym prawdopodobieństwem spotkać gr.V ?
 
Lepiej nie. To zupełnie inny olej inne dodatki i na ogół bardzo niska lepkość.
 
myślisz ze takie 5-10% mogłoby odbić się niekorzystnie w jakiś sposób ? Kiedyś gdzieś czytałem analizę jakiegoś lotniczego mobila to miał duża zawartość estrów
 
Jeśli silnik pali olej to obniżanie lepkości może nie być dobrym kierunkiem działania a spora dawka lotnego fosforu poleci w katy
 
Lepiej nie. To zupełnie inny olej inne dodatki i na ogół bardzo niska lepkość.
Co to znaczy lotniczy olej?
To jakby kto powiedzial oleje motoryzacyjne to maja niska lepkosc.
Dla przykladu do takiego rotaxa leje sie 5W50. Lub np "AeroShell Piston Oil W 15W-50 offers fast engine protection at cold start-up...", nie wiem czy to niska lepkosc.
 
On nie ma takiej wcale niskiej lepkosci. 20 w 40st 😉😉😉
Wiec chodzi Ci o olej do np turbopropa.
 
Jeżeli kogoś temat nie interesuje to niech się po prostu nie udziela.

Mowa jest o dodatku oleju estrowego, a nie o tym, że są oleje lotnicze o wysokich lepkościach, czy że msds jest stary czy co tam sobie wymyślicie.
 
Były testy tego Mobil Jet Oil. Nawet jakiś rusek jeździł na nim Ładą. Do poczytania na innych forach oilclub. Ponoć jako dodatek estrowy do oleju daje radę.
 
Oni leją też jako dodatki oleje do sprężarkek chłodniczych. Ester czy PAG to nie wiem, aż tak bardzo nie zgłębiałem tematu.
 
PAG od sprężarki nie nadaje się do mieszania z olejem silnikowym, tylko PAG typu OSP można ale każdy leje co uważa.
 
Może z tym pag to przesadziłem, był to jakiś olej Totala do kompresorów chłodniczych.
 
Ro jest olej ziębniczy, a nie kompresorowy. Różnica jest taka, że ziębniczy ma kontakt z czynnikiem i jest do niego dobierany.
 
Back
Top