mahcin
Użytkownik
- Samochód
- Fiat Panda II 1.3, Fiat 500L Living 1.3 ///|\\\ było: Honda CR-V III 2.0 LPG, Kia Picanto 1.1 LPG, Honda Jazz I 1.4b, Mazda 3 I 1.6 LPG, Opel Astra G 1.6 LPG, Opel Astra F 1.4 LPG, VW Golf III 1.3b, VW Golf II 1.6b, Opel Astra F Cabriolet 1.6b
- Marka samochodu
- Honda CR-V III 2.0 LPG
- Budżet/ile litrów
- cena/w miarę jakość-resztę wolę sam "przepić"
- Styl jazdy
- Silnik
- R20 LPG
- Data produkcji
- 2008
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- pobór niezauważalny/nie dolewam od wymiany do wymiany
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- ACEA A1/B1, A3/B3, A5/B5 od 0W do W40 (a w USA API SM lub nowszy)
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline SynPower 5W40 A3
Tyle cennych informacji na tym forum, wow... cieszę się że znalazłem to miejsce.
Dzięki znalezionej tu analizie:
Mannol 7719 (API SN, ACEA C3),
chcę go zalać do Hondy CR-V III LPG. W mojej instrukcji obsługi napisane: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A5/B5, odnośnie xWxx moja instrukcja mówi by dobrać do swojej temperatury miejsca zamieszkania od 0W do W40 zaś w internecie znalazłem w wersji USA API SM lub nowszy. Jeżdżę na API SN ACEA A3 (Valvoline SynPower 5W40), silnik ma kiepską kulturę pracy gdy zimny, rozumiem że pod górkę sobie robię mając 5W a nie 0W, więc następny na pewno będzie 0W a dokładniej 0W40, tyle wiem, a reszty jestem nie pewny. Dodatkowo oglądałem na YT filmiki/testy odnośnie ścieralności metalu, ten Mannol wyszedł bardzo bardzo pozytywnie, aczkolwiek jestem świadom że to ryzykowna ruletka, tzn możliwość braku powtarzalności. Naczytałem się też na innych forach że do LPG lepsze niby są oleje LowSAPS lub MidSAPS a nie FullSAPS bo ilość popiołu będzie nadwyrężać wydech, brudzić wdech i skracać życie świec, tylko trzeba to pogodzić z normą producenta. Mieszankę (LPG) mam na 100% prawidłową, autko jedzie na LPG jak na benzynie, AFR wykazuje że jest OK, więc jest OK ale jakimś sposobem świece irydowe przerywać zaczęły po ok 60tkm a miały dociągnąć do 100tkm, nie mogę zwalić na mieszankę LPG bo wiem że jest i była od dawien dawna prawidłowa, więc myślę o tej teorii z FullSAPS, zacząłem więc szukać, widzę że ten Mannol to żadna rewelacja, ale gdy porównuję do A3 a nie do innego C3 i do teorii o LPG to wtedy zaczyna nabierać sensu.
Pytanie podstawowe: czy nie błądzę? Da się wygrać czy nie? Bo jeżeli nie to z dwojga złego lepiej już chyba zostać przy popiołach i wymieniać te świece częściej niż z zużytym przedwcześnie silnikiem, bo i o takich teoriach przy przejściu z A na C czytałem.
Ok 15 lat jeżdżę różnymi autami na LPG i olejach A3 bez większych problemów, auta przeznaczone do A3, nieraz auta A3/A5. Na A5 zajechał mi się lekko jeden silnik (nieoczekiwane spalanie stukowe po ok 6h ciągłej jazdy autostradą kiedy auto było bardzo mocno obciążone ładunkiem, producent zalecał A3 i A5 a ja miałem właśnie A5 dla ekonomii spalania, w tamtym momencie zniesmaczyło mnie do A5 na resztę życia - chyba że do auta na krótkie odcinki, bez wysiłku większego, wtedy ma to dla mnie sens) fakt że nie mam dowodu twardego, ale ewidentnie przegrzałem, (LPG też było), następstwem było wypadanie zapłonu cylindra nr 3. Zrzuciłem "czapkę" i pomierzyłem szczeliny popychaczy zaworów - nie było w sumie szczelin, do tego kłótnia w ASO "bo się nie reguluje, hydrauliczne" - cofam się pamięcią kiedy auto było 4letnie a na forach cisza w temacie usterek - zawory wyregulowałem rozwiercając "szklanki" do prawidłowych rozmiarów, jeździłem jeszcze dobre kilka lat ale już na A3 i już się nic więcej takiego nie wydarzyło/pogorszyło, około 5lat później zmieniłem na większe auto, z kompaktu na SUVa, jedyny powód, a ASO ma dziś inne zdanie niż wtedy. Lata praktyki nauczyły mnie bardziej ufać forum a nie ASO. Obecnie C3 korci kiedy ma dopisek SN... więc chyba od tego zacznę, a czy pogorszę czy polepszę czy bez różnicy to chyba wyjdzie dopiero po kilku latach w stosunku do A3.
Fajnie by było jakby ktoś z wiedzą mógłby wrzucić kilka słów czy zmiana API SN/ACEA A3 na API SN/ACEA C3 to teoretycznie dobry krok dla silnika z nie starszą normą niż API SM, z LPG? Czy strzelam sobie w kolano?
(Ciekawostka: moja instrukcja obsługi wyjątkowo nie zabrania dodatków olejowych, ale też nie poleca: Twój silnik nie wymaga żadnych dodatków olejowych. Dodatki mogę spowodować efekt odwrotny dla osiągów i żywotności silnika lub skrzyni biegów)
Dzięki znalezionej tu analizie:
Mannol 7719 (API SN, ACEA C3),
chcę go zalać do Hondy CR-V III LPG. W mojej instrukcji obsługi napisane: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A5/B5, odnośnie xWxx moja instrukcja mówi by dobrać do swojej temperatury miejsca zamieszkania od 0W do W40 zaś w internecie znalazłem w wersji USA API SM lub nowszy. Jeżdżę na API SN ACEA A3 (Valvoline SynPower 5W40), silnik ma kiepską kulturę pracy gdy zimny, rozumiem że pod górkę sobie robię mając 5W a nie 0W, więc następny na pewno będzie 0W a dokładniej 0W40, tyle wiem, a reszty jestem nie pewny. Dodatkowo oglądałem na YT filmiki/testy odnośnie ścieralności metalu, ten Mannol wyszedł bardzo bardzo pozytywnie, aczkolwiek jestem świadom że to ryzykowna ruletka, tzn możliwość braku powtarzalności. Naczytałem się też na innych forach że do LPG lepsze niby są oleje LowSAPS lub MidSAPS a nie FullSAPS bo ilość popiołu będzie nadwyrężać wydech, brudzić wdech i skracać życie świec, tylko trzeba to pogodzić z normą producenta. Mieszankę (LPG) mam na 100% prawidłową, autko jedzie na LPG jak na benzynie, AFR wykazuje że jest OK, więc jest OK ale jakimś sposobem świece irydowe przerywać zaczęły po ok 60tkm a miały dociągnąć do 100tkm, nie mogę zwalić na mieszankę LPG bo wiem że jest i była od dawien dawna prawidłowa, więc myślę o tej teorii z FullSAPS, zacząłem więc szukać, widzę że ten Mannol to żadna rewelacja, ale gdy porównuję do A3 a nie do innego C3 i do teorii o LPG to wtedy zaczyna nabierać sensu.
Pytanie podstawowe: czy nie błądzę? Da się wygrać czy nie? Bo jeżeli nie to z dwojga złego lepiej już chyba zostać przy popiołach i wymieniać te świece częściej niż z zużytym przedwcześnie silnikiem, bo i o takich teoriach przy przejściu z A na C czytałem.
Ok 15 lat jeżdżę różnymi autami na LPG i olejach A3 bez większych problemów, auta przeznaczone do A3, nieraz auta A3/A5. Na A5 zajechał mi się lekko jeden silnik (nieoczekiwane spalanie stukowe po ok 6h ciągłej jazdy autostradą kiedy auto było bardzo mocno obciążone ładunkiem, producent zalecał A3 i A5 a ja miałem właśnie A5 dla ekonomii spalania, w tamtym momencie zniesmaczyło mnie do A5 na resztę życia - chyba że do auta na krótkie odcinki, bez wysiłku większego, wtedy ma to dla mnie sens) fakt że nie mam dowodu twardego, ale ewidentnie przegrzałem, (LPG też było), następstwem było wypadanie zapłonu cylindra nr 3. Zrzuciłem "czapkę" i pomierzyłem szczeliny popychaczy zaworów - nie było w sumie szczelin, do tego kłótnia w ASO "bo się nie reguluje, hydrauliczne" - cofam się pamięcią kiedy auto było 4letnie a na forach cisza w temacie usterek - zawory wyregulowałem rozwiercając "szklanki" do prawidłowych rozmiarów, jeździłem jeszcze dobre kilka lat ale już na A3 i już się nic więcej takiego nie wydarzyło/pogorszyło, około 5lat później zmieniłem na większe auto, z kompaktu na SUVa, jedyny powód, a ASO ma dziś inne zdanie niż wtedy. Lata praktyki nauczyły mnie bardziej ufać forum a nie ASO. Obecnie C3 korci kiedy ma dopisek SN... więc chyba od tego zacznę, a czy pogorszę czy polepszę czy bez różnicy to chyba wyjdzie dopiero po kilku latach w stosunku do A3.
Fajnie by było jakby ktoś z wiedzą mógłby wrzucić kilka słów czy zmiana API SN/ACEA A3 na API SN/ACEA C3 to teoretycznie dobry krok dla silnika z nie starszą normą niż API SM, z LPG? Czy strzelam sobie w kolano?
(Ciekawostka: moja instrukcja obsługi wyjątkowo nie zabrania dodatków olejowych, ale też nie poleca: Twój silnik nie wymaga żadnych dodatków olejowych. Dodatki mogę spowodować efekt odwrotny dla osiągów i żywotności silnika lub skrzyni biegów)
Last edited: