Mannol Mannol 7719 for BMW/Mini 0W-40

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Mannol 7719 for BMW/Mini 0W-40

Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Dariusch , @tomikin , @fabian88 , @Jones , @bluebox oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C3
  • API SN/CF

Spełnia wymagania:
  • VW 502.00/505.00
  • BMW Longlife-04
  • FIAT 9.55535-S2
  • Ford WSS-M2937-A
  • GM dexos 2
  • Mercedes-Benz 229.51/229.31
  • Opel GM-LL-A025/B025
  • Porsche A40
Strona produktu:

mannolforbmw-pierwiastki.jpg

mannolforbmw-ir.jpg


Opis:
  • Olej spełnia kryteria SAE 40. Lepkość w 100 stopniach Celsiusza raczej w dolnym przedziale, ale z bezpieczną granicą
  • Indeks lepkości VI: 187 - typowa wartość, zapewni dobrą ochronę
  • Pakiet dodatków standardowy, sporo wapnia, niewielkie ilości boru - dodatku uniwersalnego. Molibdenu niewiele, ale i tak "ponadprzeciętnie". Mo, podobnie jak bor ma wszechstronne zastosowanie. Krzem jako dodatek antypienny, sód prawdopodobnie jako dyspergent/detergent
  • TBN – 8,8 wysoki jak na normę C3 dla której wartością graniczną jest 6
  • Na podstawie analizy FTIR możemy powiedzieć, że olej bazuje głównie na HC, z niewielką domieszką PAO
  • Olej po 24 godzinach w zamrażalniku widocznie zgęstniał, stracił także przejrzystość

Podsumowanie:
Olej do bólu standardowy, nie wyróżnia się praktycznie niczym poza odrobinę wyższą zawartością molibdenu w stosunku do większości olejów na rynku. Olej dedykowany samochodom z grupy BMW wymagającymi normy Longlife-04. Nie posiada aprobat producent, więc do użytku pogwarancyjnego. Alternatywnie może być stosowany w samochodach wymagających lepkości 0W-40. Biorąc pod uwagę deklarację spełnienia API SN można by się pokusić o stosowanie jako nowocześniejszego zamiennika dla 0W-40 A3/B4 chociaż prawdę mówiąc nie widzimy w tym wiele sensu.


Po 24 godzinach w zamrażalniku Celsjusza:
mannol2.JPG mannol1.JPG

Opakowanie:
DSC_0015.JPG DSC_0016.JPG
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Zdecydowanie za duzo Ca, pakiet bardziej wyglada jak High-SAPS.
 

Grzes-beton

Użytkownik
Samochód
Mini One R50 1.6 benzyna MTF 2003r, Ford KA 1,3 Millenium 2000r
Przy 0W kinetyczna aż 72,4 dla 40oC wygląda dość podejrzanie.

Na podstawie analizy FTIR możemy powiedzieć, że olej bazuje głównie na HC, z niewielką domieszką PAO

A gdy pytałem ma tym forum, czy na podstawie opisu tego oleju można wnioskować że baza zawiera PAO, to co poniektórzy się głupio śmiali.
Znalazłem też opis Mannola, gdzie jest wprost napisane "PAO+estry". Nie będę tego wklejał, bo to strona komercyjna, a to jest niezgodne z tutejszym prawem.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
@Grzes-beton Kto się śmiał? Jeżeli dany FT-IR ma cechy w kilku obszarach dla mieszaniny PAO to potwierdzam. Dodatku estrowego brak.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Wskaż mi ten cytat.
 

Grzes-beton

Użytkownik
Samochód
Mini One R50 1.6 benzyna MTF 2003r, Ford KA 1,3 Millenium 2000r
Przy 0W kinetyczna aż 72,4 dla 40oC wygląda dość podejrzanie
Co tu jest podejrzane? Są oleje 0W40 z KV40 95, a w 0W50 nawet ponad 100.
Twoje przykłady wyglądają jeszcze bardziej podejrzanie ;)
A tak już zupełnie poważnie: jeżeli coś standardowego ACEA A3 5W ma dla 40oC wartość lep. kin. 65, coś A1/A5 5W do Forda ma wartość 55, to po oleju 0W i to też podane m.in. dla Forda instynktownie i racjonalnie spodziewałem sie ok 50 cSt, tymczasem nastąpił wyraźny wyskok w górę i mnie zaskoczył.
Ponadto przy 100oC 13 cSt (ciepła SAE 40) to też dużo jak dla Forda, a zwłaszcza tych nowszych i ciasnych - a do takich jest proponowany, bo do tych z DPF skoro ACEA/C3.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
instynktownie i racjonalnie spodziewałem sie ok 50 cSt, tymczasem nastąpił wyraźny wyskok w górę i mnie zaskoczył

Instynkt Cię zawiódł. Olej z KV 40 - 50 i KV100 13.5 miałby VI ok 282. Chyba takich nie ma 🤔
Nie bardzo rozumiem czemu wiążesz tak mocno KV40 z 0W.
Zaczynając od 0W8 ktory ma KV40 ok 25 kończąc na 0W50 z KV40 np 103 widać że KV 40 zależne jest lepkości letniej.

Oczywiście porównanie przy jednej lepkości zimowej, 0W w tym przypadku.
 

Grzes-beton

Użytkownik
Samochód
Mini One R50 1.6 benzyna MTF 2003r, Ford KA 1,3 Millenium 2000r
Olej z KV 40 - 50 i KV100 13.5 miałby VI ok 282. Chyba takich nie ma
Dlatego też obie wartości wydały mi się dziwnie wysokie.
Nie bardzo rozumiem czemu wiążesz tak mocno KV40 z 0W
Mocno nie, bo wiem że to nie jest zależność wprost i nie tyle z 0W, co z właściwościami dla Forda. Ten wymaga niskiego HTHS, a niskie HTHS najczęściej wiąże się z niskimi cSt, jednym i drugim (np 55/9,5 więc ciepłą SAE 30). A tutaj są wysokie.
Zaczynając od 0W8 ktory ma KV40 ok 25 kończąc na 0W50 z KV40 np 103 widać że KV 40 zależne jest lepkości letniej.
Tak, to w kontekście 0W coś wyjaśnia.
Instynkt Cię zawiódł.
Zaiste.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Kilka pierdziawek
Olej 0W musi spełniać odpowiednie wymogi CCS i MRV.
SAE 40 zaś musi mieć odpowiednie KV100 i HTHS. Tabelki na forum już wstawione są w kilku wątkach. KV40 służy chyba tylko do wyznaczania indeksu lepkości. Nie jest wyznacznikiem lepkości zimowej i nawet w olejach 10W30 można "spotkać" KV40 62-65 czyli niższe niż w olejach 0W40. Wszystko to jest normalne i prawidłowe.

Lepiej już wytłumaczyć nie umiem 🙂
 
Last edited:

Grzes-beton

Użytkownik
Samochód
Mini One R50 1.6 benzyna MTF 2003r, Ford KA 1,3 Millenium 2000r
Olej 0W musi spełniać odpowiednie wymogi CCS i MRV.
SAE 40 zaś musi mieć odpowiednie KV100 i HTHS
Zgadza się, choć KV100 jest wystarczającym kryterium, HTHS wynika samo przez się i następnie jest kryterium dla ACEA.

KV40 służy chyba tylko do wyznaczania indeksu lepkości
Nie przeczę, bardzo możliwe.

Lepiej już wytłumaczyć nie umiem
No dobrze, już nie prosiłem o tłumaczenie po raz drugi, piszę o wymaganiach Forda dla tego oleju :)
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
A gdy pytałem ma tym forum, czy na podstawie opisu tego oleju można wnioskować że baza zawiera PAO, to co poniektórzy się głupio śmiali.
No i słusznie. Tego PAO tam jest tyle, żeby nie było, że na opakowaniu rozmijają się z prawdą. Co Ci da te, strzelam 10% PAO? Olej mętnieje i traci płynność w minusowych temperaturach, co świadczy tylko o tym, że to PAO to tylko marketing na puszce. Estry? To już jest raczej słaby dowcip.

Sporo Ca, TBN przekroczony. Typowy standard Mannola, czyli oleje do których trzeba podchodzić z ostrożnością.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
TBN nie jest przekroczony, jest wysoki jak na C3. Ta norma nie ma górnej granicy tego parametru tylko dolną wynoszący 6.

I przesadzasz. To nie jest zły olej, po prostu niczym się nie wyróżnia.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Ten olej jest zły.... Popiół siarczanowy dla przypomnienia ≤ 0.8 %

Dla 0W-40 C3 itd. możecie porównać Aral Super Tronic 0W-40, ten rzeczywiście bazuje wyłącznie na PAO, a nie tylko marketing.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
To nie jest zły olej, po prostu niczym się nie wyróżnia.
Ten olej jest produktem, który się stosuje na własną odpowiedzialność. Z pewnością jest to produkt, którego nie mozna polecić z czystym sumieniem. Jak z powtarzalnością produkcji, to też raczej jest łatwe do przewidzenia.

z TBN mój błąd.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Ten pakiet przypomina mi ACEA A3/B3.
 
D

Deleted member 2321

Gość
Pierwsze primo, analiza tego oleju nie miała większego sensu, ten olej ma 5lat . Kilka lat w tył Mannol jak i całe SCT wiadomo jakie babole odstawiało pod względem pakietu dodatków i nawet jednej pomyłki gdzie zamiast w40 w środku była 30 .
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Dostać nowszy to loteria. Kupowałem w Filtrach w Gdańsku i dostałem właśnie takie. Niestety, takie uroki tych testów. Jak kiedyś na półce zobaczę przy zakupach nowszy to może kupię.
 
Top