• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

M112 E32 CLK 320 W209 Pomoc w doborze oleju

timo2137

Nowy użytkownik
Samochód
CLK 320 W209 M112 e32 3,2 V6
Marka samochodu
Mercedes-Benz
Budżet/ile litrów
300-350 zł / 8litrów
Styl jazdy
Silnik
M112 E32 3,2 V6
Data produkcji
2002
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 Norm producenta nie znam
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz 5w30
Dzień dobry, stałem się posiadaczem drogą kupna takiego wozidełka. Poprzedni właściciel lał 5w30 Auto wyposażone w instalacje LPG. Na oleju zrobione jest jakieś 6 tysięcy ale rok mija od wymiany, postanowiłem zmienić. Auto ma przelotu 330k km automat. Użytkował będę miasto/trasa 50/50. Autko ma sporo mocy i nie ukrywam daje mi przyjemność z jazdy korzystam z całego zakresu jaki daje ten silnik ale nie jeżdżę szybko raczej do 160 max. Pewnie mi się znudzi agresywne przyśpieszanie po jakimś czasie.
Myślałem żeby zalać PMO Extreme 5w40 PAO.
Nie znam się na olejach, unikałem zagłębiania się w szczegóły, lecz przyszedł czas na dokształcanie
Proszę o pomoc w doborze oleju.
 
Tutaj masz podobny temat z tym, że teraz polecam nasze Orlen lub Lotos 5w40 A3/B4.
 
Polskie SAE 5W-40 VHVI mozna swobodnie przetestowac. Z SAE 0W-40 dorzuce: Mobil 1 FS i Castrol EDGE 0W-40, w obu przypadkach sugeruje zakup u oficjalnych dystrybutorow.
 
Meguin Super Leitchlauf 5w40 w podanym budżecie będzie bardzo dobrym wyborem ( pełne PAO ) .

Ravenol VST 5w40 ale raczej przekroczysz budżet .

Ale równie dobrze widzę tam nasze Polskie oliwy, nie masz się co bać, to dobre oleje w dobrych pieniądzach .

Do tego Shell Helix Hx 8 oraz Eurol Super Lite 5w40 .
 
Ja osobiście przy LPG nie szalałbym z zawartością popiołów. Meguin dobry olej ale tm jest chyba popiół na poziome 1,34. Troche duzo, podobnie Mobil 1 0w40.
 
sporo właśnie. Każda prawie firma olejowa ma opracowanie na ten temat. Poczytaj. Chodzi o depozyty wysokotemperaturowe i przedwczesny zapłon spowodowany wlasnie nimi. Zwroc uwage, że są linie olejowe niektorych producentow dedykowane LPG i są to oleje low czy mid saps. Zreszta o tym juz chyba bylo.
 
Nie musi być full saps ale jak pisze Kolega popioły powyżej 1,3 to trochę za dużo i zarówno Meguin jak i FS0W40 są "za bogate". Dobry (wręcz idealny) był by na pewno Ravenol VST 5W40 (popioły chyba coś 1,1) ale ciężko będzie się zmieścić w budżecie. Moim zdaniem bardzo dobra opcja to Eurol Fluence 5W40, który można ewentualnie doprawić Archoilem AR9100 i nadal mieścimy się w budżecie. Shell Helix Ultra 5W40 to też powinna być dobra opcja.
 
Ja polecam

Orlen MaxExpert 5w40 C3 + ew Archoil 9100
Lotos A3B4 5w40
Shell Helix Ultra 5w40 (uwaga na źródło)

PMO odradzam - słyszałem i dobre opinie i bardzo złe
 
Nie opierajmy się na opiniach bo idąc tym tokiem to Orlen i Lotos mają opinie bardzoooo kiepską ;) Analiza PMO jest na forum, pomijając ich agresywny marketing i ściemnianie z bazami to ten Extreme całkiem niezły ale za podobną cenę można mieć wyżej wspomnianego Ravenola.
 
Od najtańszych polskich olejów Lotos,Specol, poprzez Texaco,Shell, a z droższych Bizol to oleje full saps na dobrych nowoczesnych pakietach z popiołami rzędu 1-1,15/1,2 max więc w zupełności wystarczająco. Bazowo do wyboru od HC poprzez GTL skończywszy na dużym udziale grupy IV (PAO) jak w przypadku Bizola.
 
To zależy od oleju, depozyty przy olejach PAO należą do rzadkości.

Baza ma niewiele wspólnego z zawartością popiołów siarczanowych ze spalania dodatków. @adam bogusz ma rację bo literatura, jakkolwiek skąpa w temacie olejów do LPG, sugeruje właśnie oleje o jak najniższych zawartościach popiołów. Głównie ze względu na niezanieczyszczanie oleju oraz na fakt wysokiej zawartości siarki w samym LPG w stosunku do benzyny czy ropy.

5W-40 o obniżonej zawartości popiołów można dostać bez problemu więc kierował bym się raczej w stronę 5W-40 C3 np. Lotosa Aurum 5W-40 C3, Max-Experta 5W-40 C3. Z zagramanicznych np. Catrol Titanium FST 5W-40.
 
S pochodzi dodatkowo z VHVI, w zależności od dostawcy. PAO jest pozbawione. @adam bogusz podkreślił "depozyty wysokotemperaturowe" a przy PAO z połączeniem komponentów polarnych, miejsce pracy pozostawia bardzo czyste. Odnośnie LPG i konkretnych olejów nie będę się aż tak szczegółowo wypowiadać, moja wiedza tak daleko nie sięga, nigdy mnie to nawet nie interesowalo, nie jestem fanem LPG.
 
Tak z ciekawości są jakieś badania , żeby przy LPG używać oleju MID low saps , w starym aucie 300 tys na oleju full saps.
 
W olejach "do LPG" chodzi nie o przebieg tylko o reakcje zachodzące w komorze spalania i powstające z tego kwasy i depozyty oraz wpływ tych na cykl spalania. Tutaj wiek i przebieg samochodu nie mają znaczenia, bo proces spalania jest taki sam i w nówce z salonu i w Mercu ze sporym przebiegiem.

We wszystkich opracowaniach jakie czytałem odnośnie silników z LPG zaleca się oleje o niskiej zawartości popiołów i niskim (relatywnie) TBN. Oleje do LPG nie są wymysłem branży chcącej zarobić dodatkową kasę, ale potrzebą przy stosowaniu takiego zasilania. To, że można jeździć na normalnych - pewnie że można. W końcu ludzie polecają 10W-60 do silników fabrycznie zalanych 0W-20 i sobie chwalą :)
 
Konwertowane, chociaż przyznam bez bicia ;) że część opracowań dotyczyła także dużych silników przemysłowych, nie tylko motoryzacji.

O dedykowanych wiele nie czytałem bo w sumie nie interesuje mnie to specjalnie zwłaszcza że w motoryzacji wiele silników na gaz nie ma, a jak są to raczej turbiny niż tłokowe.
 
Back
Top