• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Maserati Quattroporte m139 wet sump, olej silnikowy

traktorzysta

Nowy użytkownik
Samochód
E46+E60 m54b30, e38 m62b44, Quattroporte m139
Marka samochodu
Maserati quattroporte V wet sump
Budżet/ile litrów
19l 500zl
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.2 f136
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
BD
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
BD
Cześć wszystkim.
Rozglądam się za jakimś najlepszym wyborem dla silnika f136 Ferrari/Maserati
Auto używane niewiele- glownie weekendowo. Bez wypadòw na tor. Normalna jazda z okazjonalnie mocniejszą.
Rozglądałem się za Ams, mihel ceramic, millers ale moze macie pomysł na cos dobrego do tego auta? Raczej 5w40.
Być moze warto nie skupiać sie na samym oleju ale ponyslec o oleju plus dodatek archoil?
Zalecalibyscie plukanke w tym silniku? Nie mam 100%pewnosci co jest w silniku bo jest to świeży nabytek.
Szukając filtra oleju znalazlem tylko oryginal (purflux) w zaporowej dość cenie i niezbyt pewny zamiennik firmy hifi, moze ktoś ma jakies informacje odnośnie tego?
 
Plukanka - możesz, nie musisz...
Ja wlałbym ar2820 na 15 minut i to wszystko.
Inni poleca co mocniejszego oilema, albo jakiegoś tec2000, czy inne xado.
Jednoznaczności nie ma...
Co do oleju, to na pierwszy interwał, zalej coś taniego. Jako pierwszy, wpadł mi na myśl Shell helix Ultra 5w40.
Dodatek?
Tak samo jak w przypadku płukanki - możesz, nie musisz.
Ja wlałbym Archoil 9200, jednak niekoniecznie przy pierwszym oleju.
Prosto i bez kombinowania.
 
Last edited by a moderator:
Jak świeży nabytek
To moze lotos 5w40?
Zobaczyc w jakiej kondycji silnik, i wtedy zalewac czyms lepszym.
 
Czyli mowice ze nie ma co kosmicznych technologii stosowac?
Chcialbym jednak od razu zalac mu cos dobrego zeby zostało na caly sezon (z 4-5kkm w rok)
Meguin Super Liechtauf 5w40 albo
Michel ceramic 7900 5w40 lub coś w tę deseń bedzie w takim razie chyba jak najbardziej ok?
W autach na codzień zmieniam co 10k Specol specgold z archoilem 9200v2 i tez sobie chwalę ale tu w olej mógłbym zainwestowac delikatnie wiecej żeby silniczek miał dobrze.
 
Akurat ten Lotos to naprawdę dobry olej. A jeżeli coś syntetycznego to ten Meguin albo stary dobry mobil FS 0W40
 
Silnik będzie miał tak samo dobrze na Lotosie i na Meguinie. Poza tym Lotos to akurat bardzo dobry olej. Jak koniecznie chcesz coś innego to wlej Shell Helix Ultra 5W-40. Współpracują z Ferrari.
 
Jak masz zabawkę to najpierw płukanka Oilem Power, potem Lotos/Shell na kilka kkm i docelowo Meguin 0/5W40.
 
Czyli mowice ze nie ma co kosmicznych technologii stosowac?
Chcialbym jednak od razu zalac mu cos dobrego zeby zostało na caly sezon (z 4-5kkm w rok)
Skoro chcesz "coś dobrego", a raczej masz "potrzebę wewnętrzną", żeby wydać więcej $$$, to może Amsoil Signature Series 0w40?
330PLN/3.8L!
Swoją drogą, olej bdb, a idealny wręcz, żeby spełniać "potrzebę wlania coś dobrego".
;)
 
Tak sobie myślę Panowie, że każdy z nas tutaj to w jakimś stopniu fan motoryzacji, a kolega kupił sobie wspaniałą maszynę do użytku głównie weekendowego, pewnie będzie wypieszczona max, więc myślę, że olej także ma być nie solidny, ani najtańszy z normą tylko wypasiony w kosmos 😁 Więc dajmy spokój ze Specolami i Lotosami, chociaż przecież wiemy że to dobre oleje. 👍
@traktorzysta pomyśl może nad tym Meguinem, Ravenolem VST, PMO Extreme, może też Penrite HPR 5?
 
Dokładnie. Mając takie autko warto je dopieszczać w każdym calu, nawet jeżeli finansowo nie ma to jakiegoś uzasadnienia. Kolega napisal, że to autko weekendowe więc ja bym poszedł na całość i zalał coś grubego. Z ciekawości czytałeś jakieś fora tematyczne odnośnie co świat i Europa leje do tych motorów?
 
Nie przesadzajmy z tym niezwykłym. Może ja z racji pracy i otoczenia mam inny poziom oceniania niezwykłości, ale dla mnie niezwykła to jest Alfa 6C albo Merc 300 SLR a nie zwykłe Quattroporte :D

Jak ktoś lubi to pewnie, chciejstwo ważna rzecz*, ale nie łączcie tego z dopieszczaniem, bo między Lotosem za 100/4L i Amsoilem za 300/4L różnicy w pieszczeniu silnika nie będzie.

Co do świata, to świat leje to co mu ASO sprzeda, ewentualnie co kupi w sklepie po tym jak powie sprzedawcy jakiego oleju (lepkość/norma) potrzebuje. Serio, takie rozkminy jak tutaj to minimalny procentu użytkowników samochodów. Widzieliście, żeby właściciel Ferrari szukał oleju? No nie, pojedzie do ASO, tam mu wleją Shella, zapłaci jak za złoto w płynie i wyjedzie szczęśliwy bo kawa była dobra, pani Ania ładnie się uśmiechała, a kanapa w poczekalni była miękka więc hemoroidy mniej bolą. A olej? Kogo on obchodzi. Jest w silniku? Jest. Silnik działa? Działa. To o co chodzi?

Więc jeżeli autor chce po prostu oleju do silnika to niech kupi Lotosa, Orlen, Totala - cokolwiek w lepkości i normie jak stoi w instrukcji. A jak chce sobie ulżyć i zalać olej za nie wiadomo ile to możemy powymyślać. @SACZI rzucił Amsoila, to ja ze swojej strony dorzucę jeszcze dwa:

- Redline 5W-40
- Motul 300V 5W-40

* sam do starej Alfy 166 lałem Motula 300V więc się odstosunkować :p
 
Dzieki za odzew! Tak ma to byc zabawka. Najpierw wypluczę go ar2820, potem zaleję na pare km specola (bez wymiany filtra) i potem docelowa wymiana na Meguin Super Liechtauf 5w40 z archoilem 9200v2 400ml z oryginalnym filtrem oleju za blisko 500zl (dlatego tylko raz bedzie wymieniony- zamienników brak). Rozważałem jeszcze AMS ktory jest szeroko stosowany do tych silnikow w USA ale wybor padł na delikatnie tanszy ale tez dobry Meguin z dodatkiem
 
E no czyli ja jednak moja Lagunę dopieszczam bo też od dłuższego czasu leje Meguina SL 5w40 z dodatkiem AR:) osobiście polecam ten dobór:)
Kto nie smaruje ten nie jedzie :) Podobny zestaw przerobiłem w innym aucie i przy temperaturze - 25 stopni Celsjusza silnik uruchomił się tak gładko jak nigdy tzn. bez żadnego oporu i pracował niemal tak cicho jak wtedy kiedy już był ciepły. A stał na takim mrozie prawie dwa dni. Tak poza tym owszem praca silnika była milsza dla ucha, choć bez rewolucji. Po czasie zastanawiam się, czy może nie powinienem był najpierw lepiej wypłukać silnik.
Masz bardzo dobry silnik w dobrym wozie.

Dzieki za odzew! Tak ma to byc zabawka. Najpierw wypluczę go ar2820, potem zaleję na pare km specola (bez wymiany filtra) i potem docelowa wymiana na Meguin Super Liechtauf 5w40 z archoilem 9200v2 400ml z oryginalnym filtrem oleju za blisko 500zl (dlatego tylko raz bedzie wymieniony- zamienników brak). Rozważałem jeszcze AMS ktory jest szeroko stosowany do tych silnikow w USA ale wybor padł na delikatnie tanszy ale tez dobry Meguin z dodatkiem
Una grande macchina ! Dbaj o V8 żeby jak najwięcej tego typu aut pozostało. Na pewno olej z dodatkiem utrzyma o ile nie podniesie wartości samochodu.
Możesz zawsze przepłukać silnik AR2820, a potem po Specolu nawet użyć mocniejszej płukanki myjącej Oilsyn Release Tech Power Flush. Powinien być lepszy tzn. czystszy grunt dla działania AR9200V2. Choć i ten ma właściwości myjące, ale zawsze.
 
Świetne auto i silnik.
Z Meguina będziesz zadowolony.
 
Cześć wszystkim.
Rozglądam się za jakimś najlepszym wyborem dla silnika f136 Ferrari/Maserati
Cześć Kolego! Widzę, że mamy bardzo podobny gust motoryzacyjny. Mój silniczek to jeszcze wersja z suchą miską i skrzynią Duoselect. Autko kupiłem w 2014 z przebiegiem 70tys, dzisiaj ma 155tys i u mnie od początku jeździ na Motulu 8100 5w/40. Pierwszemu właścicielowi serwis zalewał Shella 5w/40 i taki olej zaleca Maserati. Ponieważ ja od lat używam i do moich beemek i do Jagów właśnie Motula, to i Quattroporte dostało ten sam olej. Wymianę robię co 20 tys. zawsze z oryginalnym filtrem. U Chodzenia w Piasecznie filtr kosztuje z wysyłką 220zł. Filtrów-podróbek nie kupuj, na rosyjskim forum pisali, że podróba potrafi załatwić motor. Pozdrawiam
 
Last edited:
Cena sporą jak za puszkę z filtrem. Ciekawe czy po wymiarach i po ciśnieniu otwarcia bajpasu nie dało by się czegoś dobrać np z filtrowa lub manna ?
 
Szukałem i żadna firma nie robi tych filtrów. Dotarłem nawet do dystrybutora Purfluxa na Polskę i podałem mu numer filtra. Odpowiedział, że widzi numer w systemie, ale nie może go zamówic, bo Maserati ma wyłączność. Mój numer to LS332 a do silnika Kolegi LS928A
Post automatically merged:

Wiosną szykuje mi się wymiana oleju więc już kupiłem ten filtr. Tak wygląda:
 

Attachments

  • 20230220_182821(1).jpg
    20230220_182821(1).jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 112
Last edited:
Back
Top