• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Maserati Quattroporte m139 wet sump, olej silnikowy

traktorzysta

Nowy użytkownik
Samochód
E46+E60 m54b30, e38 m62b44, Quattroporte m139
Marka samochodu
Maserati quattroporte V wet sump
Budżet/ile litrów
19l 500zl
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.2 f136
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
BD
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
BD
Cześć wszystkim.
Rozglądam się za jakimś najlepszym wyborem dla silnika f136 Ferrari/Maserati
Auto używane niewiele- glownie weekendowo. Bez wypadòw na tor. Normalna jazda z okazjonalnie mocniejszą.
Rozglądałem się za Ams, mihel ceramic, millers ale moze macie pomysł na cos dobrego do tego auta? Raczej 5w40.
Być moze warto nie skupiać sie na samym oleju ale ponyslec o oleju plus dodatek archoil?
Zalecalibyscie plukanke w tym silniku? Nie mam 100%pewnosci co jest w silniku bo jest to świeży nabytek.
Szukając filtra oleju znalazlem tylko oryginal (purflux) w zaporowej dość cenie i niezbyt pewny zamiennik firmy hifi, moze ktoś ma jakies informacje odnośnie tego?
 
hifi filter sp. o.o. siestrzeń
Nr czesci,
SO 8091
Czy jest dostepny, to chyba trzeba sie z producentem skontaktować
 
Widzę, że mamy bardzo podobny gust motoryzacyjny.
Cześć. Fajnie, wiedzieć! Cieszę się, że te auta jednak potrafią normalnie jeździć! Być może do zobaczenia kiedyś na drodze. Jako, że po zrobieniu juz takiego przebiegu na pewno masz wiedzę na część tematów to pozwolę sobie napisać na prywatnej wiadomości jak pozbieram myśli.
Wersja auta ze skrzynią automatyczną ZF 6HP ma niebieskie ( nie czarne ) dekle.

Dziekuję szystkim za posty! Wybór padł tak jak pisalem na Meguina SL i po zagłębieniu się w temat chyba przy najstęnych wymianach zaleję go do wszystkich pozostalych aut (obecnie w nich specol z archoilem 9200v2)
Niestety do mojej wersji silnika nie ma godnych zaufania zamienników a najtanszy oryginalny filtr oleju Maserati 289571 znalazlem za 400zl. Nie chcę na swoim silniku testować niepewnych zamienników (taką tez opinię zuzyskałem od speca od tej marki) ale będę bacznie obserwowal temat filtrów na przyszłość.
Hifi SO 8091 oraz SO 11020 widziałem wcześniej ale ich dopasowanie nie jest jednoznaczne i różne katalogi pokazują inaczej poprawność dopasowania.
 
Jeszcze jedna kwestia mnie teraz zastanawia - Czy nie lepiej by mu bylo jednak na 0w40 z uwagi na wadę tych silników objawiającą się grzechoczączymi wariatorami (zle zaprojektowany splyw oleju gdzie caly olej szybko ucieka z nich po zgaszeniu) .
Choć planuję profilaktyczną przeróbkę tych kanałów olejowych (zaworek zwrotny) to tak czy inaczej zanim to zrobię i nawet po zabiegu na 0W chyba olej mialby latwiej dotrzec do samej góry?
Auto bedzie uzywane od wiosny do polowy jesieni a zimować bedzie w garażu w pokrowcu.
 
Nigdy nie próbowałem stosowania innego oleju niż 5w/40 i ten lekki grzechot wariatorów przy uruchamianiu zimnego silnika wcale mi nie przeszkadza. Poprzedni właściciel miał to auto od nowości i też używał 5w/40 tylko Shella, a ja Motula. Silniki po 2012 roku mają już poprawione spływy oleju i nie grzechoczą.
Możesz pytać o wszystkie szczegóły eksploatacyjne, mam już jakieś doświadczenie, gdyż autkiem zrobiłem ponad 80 tys kilometrów.
Pozdrawiam
 
Last edited:
Tu masz pokazany zakres prac niezbędnych do przeprowadzenia operacji, jeżeli będziesz planował przeróbkę:
 
Dla zainteresowanych kupnem używanego Masserati info jak najprościej odróżnić od zmodyfikowanego przez Masearati silnika Ferrari z mokrą miską oryginalny silnik Ferrari z suchą miską, który był montowany w Quattroporte do połowy 2007 roku. Otóż oryginalny silnik Ferrari ma czerwone pokrywy zaworów, a zmodyfikowany przez Maserati czarne.
Oba silniki są oryginalne produkcji Ferrari.
A pokrywy są czerwone (ze skrzynią DuoSelect) i niebieskie (ze skrzynią ZF) w 4.2
Później w 4.7 (ZF) są już tylko czerwone.
 
Back
Top