• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Repsol Master Eco-P 0W-30

wszystko o produkatach Repsol

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Repsol Master Eco-P 0W-30

Analizę ufundował:
@jerseyAdmin

Jakość:
  • ACEA C2

Aprobaty:
  • PSA B71 2312
Spełnia wymagania:
  • FIAT 9.55535 DS1, 9.55535 GS1

Strona oleju:


repsole-master-ecop-0w30-pierwiastki.jpg


repsole-master-ecop-0w30-ir1.jpg


repsole-master-ecop-0w30-ir2.jpg



Opis:
Olej wygląda dość nietypowo. W zasadzie nie ma odpowiednika jeżeli porównać z innymi olejami w normie C2 które przebadaliśmy. Stosunkowo niedużo wapnia, "tak sobie" cynku co w sumie zgadza się z normą C2, dość solidnie doprawione borem i molibdenem. Parametry w normie dla olejów europejskich, lepkości i VI w granicach tego czego można się było spodziewać. W składzie jest niedużo PAO, główna część baz to destylaty. Możliwa niewielka obecność estrów, ale raczej z dodatków niż jako baza.

Jeżeli ktoś poszukuje oleju z normą C2 (lub po gwarancji z wymienionymi normami Fiata) to jest to z całą pewnością olej godny polecenia. W wypadku normy PSA 2312 zastanowiłbym się nad Totalem Ineo First w którym co prawda jest mniej cynku, ale sporo więcej innych dodatków metalicznych.
 
Fajny olej.
Zn/P w normie jak dla C3 {max 800pm dla sae<40).
1100ppm Ca to zaleta z mojego punktu widzenia. To samo z Mo.- przeciwutleniacz zmniejszający z zn/p prawdopodobieństwo lspi.
Dobry olej dla tych co mają cykora przed sae20 😉
 
No wygląda miło. Może kiedyś zaleję do 208. Za co odpowiada Antymon w oleju?
 
Jeden z metali których związki mogą zastępować ZDDP.

Będzie też analiza porównawcza i postaram się nałożyć FTIR z tego samego oleju, ale z dodatkiem nowego siuwaksa Archoila którego mam w podpisie. Zobaczymy co te dodatki zmieniają ;)
 
Nie, tylko PDF, ale jeżeli różnice będą wystarczające to nawet w programie graficznym da się to ogarnąć.
 
Do nabycia "Z tyłu sklepu" 😉

 
Z jednej strony ciekawy TDS tego oleju. Ma podane jak mało gdzie odparowarność wg Noack i wynik SSI po 30-tu cyklach. Z drugiej strony niestety nie ma podanej zawartości popiołów, a po to zajrzałem do tego TDS. Myślę, że przy ta niskiej zawartości wapnia powinna być ona niższa od standardowej 0.8%
 
Wiadomo, gdzie można kupić ten olej z legit sklepu online ? Nie widzę żeby ktoś go wgl sprzedawał poza jakimś jednym sklepem.
 
Nasz forumowy handlarz @tomek evo miał Repsola w swojej ofercie. Ja kupowałem od niego. Możesz napisać do niego PW i zapytać.
 
Olej wymieniony, w misce pływa już Orlen. Zrobię UOA i wstawię.

Ze spostrzeżeń i oceny organoleptycznej - jeden z "lepszych" olejów jakie lałem, na równi z Castrolem Magnateciem jeżeli chodzi o brzmienie silnika i degradację "na ucho" (zmiana dźwięku w miarę wzrostu przebiegu. Także olej na plus :)
 
Dla dobra "nauki" i z racji testu dodatku AE powinieneś zostawić ten olej na kolejne 7.5kkm. UOA fajna sprawa na forum ale po 7.5kkm prawdopodobnie nie będzie o czym dyskutować
 
Back
Top