• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda 6 GJ 2.2

HD201

Nowy użytkownik
Samochód
Mazda 6 GJ 2.2
Marka samochodu
Mazda 6 GJ
Budżet/ile litrów
300/5
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
2.2 SkyActiv-D 175KM (SHY)
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Mazda Original Oil Supra DPF 0W30 lub 5W30
Jaki olej masz obecnie
Mazda Original Oil Supra DPF 5W30
Dzień dobry, proszę o pomoc w doborze oleju. W czasie ostatniej wymiany użyto oleju Mazda Original Oil Supra DPF 5W30, a jeszcze wcześniej Mobil 1 5W30. Sytuacja się jednak zmieniła i samochód nie posiada już filtra DPF, stąd prośba o dostosowanie parametrów i wybranie odpowiedniego oleju (najlepiej pełny syntetyk i obecna lepkość 5W30). Samochód użytkowany zarówno na "niemieckiej autostradzie" jak i w mieście w relacji 40/60. Przewidywane dłuższe postoje samochodu. Od czasu do czasu jazda z przyczepką lekką 750kg. Przebieg ok. 170.000km
 
"Pełny syntetyk" w sensie na PAO? Takich olejów już prawie nie ma a ich kosmiczne ceny nie uzasadniają zalet w normalnej ekspoloatacji.
Ja polecę jak zwykle po polsku :) Orlen XD bo to bardzo uniwesalny olej do diesli.
Albo Lotos synthetic 504/507. Analiza pokazuje że jest bardzo stabilny na utratę lepkości przez ścinanie. Moim zdaniem bardzo bezpieczny olej na "niemieckie autostrady" :)
 
Nie da się już kupić pełnego, niskolepkościowego syntetyka w cenie poniżej 100 złotych za litr. W Polsce najłatwiej dostępny będzie chyba Liqui Moly Synthoil 0W-30 (~110 złotych za litr) i Amsoil Signature Series 5W-30 (~80 złotych za litr). Jest jeszcze Redline w podobnej cenie co LM ale jego już trudniej dostać. Generalnie oleje syntetyczne są bardzo drogie, obecnie na giełdach cena zwykłego HC przewyższa cenę PAO sprzed paru lat.

Tanio to już było.

Koledzy wyżej proponują ci dobre oleje, jak chcesz coś drogiego i markowego to zerknij na Mobila 1, Eneosa z serii Ultra, Shell Helix Ultra, Repsola Elite, Eni iSint, Petronasa Syntium. Mitasu Gold SN będzie chyba poza budżetem, ale możesz sprawdzić.
 
Back
Top