• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda CX-3 2.0 2019

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Mazda CX-3
Budżet/ile litrów
nie istotne
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20, 5w30 API: SN ACEA: A5
Jaki olej masz obecnie
MAZDA OIL ULTRA 5W30 API: SN ACEA: A5
To znowu ja. Olej do Hondy już wybrałem dzięki wam, to teraz czas na Mazdę małżonki. Auto z 2019, 13tys przebiegu. Auto serwisowane przez ASO póki gwarancja, ale rozumiem, że mogę przyjść ze swoim olejem, o czym do tej pory nie pomyślałem. Oni leją MAZDA OIL ULTRA 5W30 SN, A5. Już były dwie wymiany. Po dotarciu i po roku.

Mazda w 98% jeździ po Krakowie, choć ma lepiej niż moja Honda, bo małżonka ma 10km do pracy. Ale małżonka znów lubi podjechać do rodziców, czyli 800m spod domu na zimnym silniku. Praktycznie codziennie tak jeździ.

Co proponujecie z SN, A5? Dlaczego instrukcja zaleca 0w20 lub 5w30? A niby czemu nie 0w30?

Czy wiadomo kto robi olej dla Mazdy? Można go śmiało lać do tych warunków jazdy?

Dodam, że Mazda sobie delikatnie bierze olej, ASO mówi, że tak ma być. Trochę mnie do dziwi bo moja 8 letnia Honda nie bierze ani grama od wymiany do wymiany.
 
Last edited:
Jak pisałem wyżej, dla mojej Mazdy CX-3 2.0 w instrukcji rekomendują olej A5 lub SN. Widz do mnie napisał, i pyta czemu nie leje A3, a ja powiedziałem, że nie leje, bo Mazda nie przewiduje A3.

On na to, że to bzdura, że ma też CX-3 2.0 tylko z 2015 i jest dokładnie tak jak w Hondzie, tzn. albo A3 albo A5, i nie musi być SN. Aż poprosiłem o fotkę z jego instrukcji i rzeczywiście tak ma. Jego 2.0 z 2015 i moje 2.0 z 2019 prawdopodobnie niczym się nie różnią. Ja nie mam też filtra cząstek stałych. Więc wygląda na to, że Mazda nagle na siłę chce się zrobić bardziej eko. Co myślicie? Wygląda na to, że smiało mogę też lać A3, tak?

1678193185606.png
 
@KamilJB twórca tematu jest bardzo specyficzny. Ma dużo młodszą Hondę niż ja ale boi się 0w20. Ma współczesną mazdę i tez ma obawy o 0w20. Lałbym jak wściekły 0w20 do obu samochodów a jedynie skrócił interwał do max 8-10tyś km jeśli obawia się rozrzedzania paliwem :cool:
 
@kaliope Olej ma spełniałniać normy ACEA lub API, nie musi obu naraz (ciągle masz dylematy na ten temat w swoich filmikach). Lej 0w20 jak napisali koledzy wyżej. Zalej chodź raz na jeden interwał i wyrobisz sobie sam zdanie co lepsze 0w20 czy 5w30.
Post automatically merged:

Mazda nagle na siłę chce się zrobić bardziej eko.
Wymuszają to ekoterroryści i producent musi sie dostawać by spełniać normy.
 
A biorąc 0w20 np z Totala, który lepszy na jazdy miejskie? Dobierarka Totala rekomenduje ten pierwszy, alternatywnie ten drugi.

Quartz Ineo Xtra Dynamics 0W-20: ACEA C5, API SN, ILSAC GF-5
Quartz Ineo Xtra EC5 0W-20: ACEA C5 ,API SP, ILSAC GF-6A

Do mojej CR-V dobierarka też proponuje ten pierwszy.

 
Last edited:
Dobieraczki to sobie daruj, najnowsze normy i 0W20, żaden A5 i 5W30 bo będzie brał oleju coraz więcej od krótkich tras i full saps.
 
A jaki 0w20 w dobrej cenie jest godny zalania i do Mazdy i do Hondy? Chodzi mi to że i tak zmieniam olej co 6-8tys więc nie chce lać drogiego oleju do dwóch aut. Tak do 170-180zl czy nawet mniej za bańkę coś jest dobrego?
 
Shell Helix Ultra 0w20 SP polecam. Ostatnio podrożał do ok 200 za 4 litry.
 
W dobrej cenie wyrwiesz jeszcze Gulf Formula 0w20 Hybrid API SP, ale już patrzę też jego ceny idą do góry.
 
Przy tak częstych wymianach lej cokolwiek co spełnia normy. Ja bym się celował w API SN, lub wyżej, bo jest w instrukcji wymieniona jako pierwsza, przed a5. Ja z takich korzystniejszych cenowo to chyba bym spojrzał na coś od Shella.
 
Jak chcesz co 6 tys zmieniać to wlej Specola 0w20. Ja go miałem 6tyś i nie było żal wylać w "kanał" 😎
 
A jaki 0w20 w dobrej cenie jest godny zalania i do Mazdy i do Hondy?
Za 200 złotych masz najnowszego, japońskiego Eneosa X-PRIME 0W-20 z najnowszymi normami API SP i ILSAC GF-6A. Z ich autorską bazą WBASE.
 
@kaliope bo zostawia syf od tego full saps. Zaklejone pierścienie nagarem, zabity katalizator = wyższa temperatura w komorze spalania = przegrzanie silnika.
 
Generalnie widzę, że wielu producentów ma dwie linie 0w20, tzn albo droższą SP albo tańszą SN.

I przykładowo Shell 0w30 SP za 200 zł jest lepszym wyborem niż Orlen Max Expert LL 0W-20 SN plus, który kosztuje jakieś 175zł. Tak?
 
Tak jak kolega @Boguś pisał i dodatkowa jak kobieta jeździ to pewnie nie używa obrotów powyżej 3500 tyś by przepalić nagar. Ten Orlen to ma sporo PAO jak pamiętam? i jest LL więc z 10 -12 tyś spokojnie powinien wytrzymać w jeździe miejskiej. Zamiast Shella wolałbym Eneos X-Prime 0w20.
 
Bierz Shella 0w20 SP i zmieniaj co max 6tyś km. Nie dziękuj 😁
 
Back
Top